Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Tjena Grabbar! någon som vet var man kan köpa höjningssats (ny fjäder) så man får upp rumpan i vädret lite? :yoparty :kär
 
Tjena,

Bytte till LED-blinkers bak och upptäckte att 2014-års z1000 saknar blinkersrelä (???) eller är jag ute och cyklar, känns så? Såg att på 300 cc Ninja sitter det ett relä bakom höger kåpa bak, kan det vara samma på z1000?
Polarens 2011 har ett relä som inte är så kinkig vad beträffar belastning men min verkar sakna det så nu blinkar det disco, ont om plats för att montera effektmotstånd. Hur har ni gjort?

EDIT: Hitta workshopmanualen, rerlä sitter på vänster sida i mellan sadel och bönpall. Är dock ett tyst relä så "svårt" att hitta...

asdasd.jpg
 
Last edited:
Var gör ni service? Det är dags för 2400-mil service nu för mig med ventiljustering och allt. Vad är ett rimligt pris?
 
Haha.. känner igen det där. Plocka av hjulet när du skall göra det, om du har möjlighet. Var mycket lättare..
 
Lite info/bilder för den som är intresserad av LED-blinkers.
Sammanfattning: Jag valde att ta bort kåporna bak för att komma åt kablar samt relä.
Bytte både fram och bak, men saknar bilder på fronten :P
IMG_0030.JPGIMG_0029.JPGIMG_0026.JPGIMG_0022.JPGIMG_0011.JPG

Nu slipper man mustasch-looken original "blinkerserna" bjöd på ;)
LED-belysning för regskylten är på intåg.
 
Last edited:
En fråga till er som har Z1000.
Var och kollade på en 2015 idag och provkörde en sväng. Gillar den. Fick ett bra pris i byte på min R1 mot en 20114 blackedition. Nån som provat hänga på packväskor på den, typ sidoväskor från Oxford eller liknande. Vill inte ha tourer modellen men brukar bli några längre resor varje år, frankrike pratas det om iår.
Nån som har vana av av långåka på sin Z1000, inte optimalt såklart men fungerar det utan att man vill ta livet av sig?
 
En fråga till er som har Z1000.
Var och kollade på en 2015 idag och provkörde en sväng. Gillar den. Fick ett bra pris i byte på min R1 mot en 20114 blackedition. Nån som provat hänga på packväskor på den, typ sidoväskor från Oxford eller liknande. Vill inte ha tourer modellen men brukar bli några längre resor varje år, frankrike pratas det om iår.
Nån som har vana av av långåka på sin Z1000, inte optimalt såklart men fungerar det utan att man vill ta livet av sig?

Jag åkte Täby - Västerås förra veckan, halvägs håller armarna på att domna av och träsmaken intensiv. Jag tycker inte denna hoj är något att åka långt på. Fram och tillbaka till jobbet samt nöjesturer är toppen, touring blir nog jobbigt då den saknar den sköna sittställningen och rejäl vindruta. Sadeln är stenhård. (jämför med min tidigare 1190 Adventure)
 
Hallå grabbarna!

Jag kommer gränsla en Z750 -10 på Måndag.
(Någon var lite slarvig med sin Triumph ST3:a så bolaget löste in den)

Har två frågor för stunden, det här känns som rätt ställe.

* Nya speglar skall inhandlas, tips mottages. Gärna schyssta kina-varianter då det inte är fett på kontot just nu.

* Går det att mappa Kawa på egen hand, typ TuneECU? Just TuneECU har inte stöd för Kawa iaf.
 
Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Back
Top