BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Är det någon som vet om ett 2015 grenrör passar på en 2012? Med blotta ögat ser det ut att passa, men svårt att avgöra om det skiljer någon cm hit eller dit på fästpunkter m.m.
 
Blocket är väl oförändrat till 2015?
 
Hejsan!

Jag försöker bilda mig en uppfattning om vad som är "rätt" pris för en BMW.
En begagnad 2010-2012a med 1000-2000 mil på mätaren... Vad är ett logiskt pris?
Finns inte mycket ute på marknaden nu, så det är svårt att ha något att jämföra med..

Någon här som har en till salu? :)
 
Någon som har najjat bak bromsoket som har bild på hur ni gjort vet inte hur jag ska få till det
 
Hej!

Är det någon som kan svara på om det finns en underkåpa som passar till BMW S1000RR 2010 med Akrapovic helsystem (Shorty-sliponet)
 
SÄKRING #7 för tändningslåset går hela tiden på min hoj.

Det hela började när jag bytte från mina orginalkåpor och satta på racekåpor som blivit anpassade för att kunna köra på gata med.

Först gick allt jättebra och jag har kört ca 30 mil, förra helgen så servade jag hojen själv med lite ojebyte, luftade bakbromsen etc. Allt gick kanon, tisdags när jag kom ut på E4:an påväg till besiktningen så dog hela hojen. ALLT är utslaget.. Fick riva hela bakdelen igen upptäckte att det var säkring #7 (enligt instruktionsboken) och den går till tändningslåset, det förklarar ju lite varför hela hojen dör och allt är svart.

Bytte säkringen, ställde om bakbromsen som hade legat på lite. Satte upp hojen på depåstödet i garaget och gick igenom växlarna. Gick jättebra, dan efter tar jag den på flaket till besiktningen, ska starta och sätter mig på hojen kommer 1 meter så händer samma sak.

Bara snabbt in boka om tiden IGEN!!! och hem och riva hojen.

Bytte säkringen IGEN igår och testade utan lyse och blinker, gick fint att köra här ute på landet. Satta ihop allt idag, på med vinterjackan och ut o körde ca 1,5 km, som tur var precis när jag kom tillbaka så dog hojen igen!!

Är det någon som har haft liknande problem eller tror sig veta vad det kan vara??

Ytters tacksam för alla tips, råd!!!
 
SÄKRING #7 för tändningslåset går hela tiden på min hoj.

Det hela började när jag bytte från mina orginalkåpor och satta på racekåpor som blivit anpassade för att kunna köra på gata med.

Först gick allt jättebra och jag har kört ca 30 mil, förra helgen så servade jag hojen själv med lite ojebyte, luftade bakbromsen etc. Allt gick kanon, tisdags när jag kom ut på E4:an påväg till besiktningen så dog hela hojen. ALLT är utslaget.. Fick riva hela bakdelen igen upptäckte att det var säkring #7 (enligt instruktionsboken) och den går till tändningslåset, det förklarar ju lite varför hela hojen dör och allt är svart.

Bytte säkringen, ställde om bakbromsen som hade legat på lite. Satte upp hojen på depåstödet i garaget och gick igenom växlarna. Gick jättebra, dan efter tar jag den på flaket till besiktningen, ska starta och sätter mig på hojen kommer 1 meter så händer samma sak.

Bara snabbt in boka om tiden IGEN!!! och hem och riva hojen.

Bytte säkringen IGEN igår och testade utan lyse och blinker, gick fint att köra här ute på landet. Satta ihop allt idag, på med vinterjackan och ut o körde ca 1,5 km, som tur var precis när jag kom tillbaka så dog hojen igen!!

Är det någon som har haft liknande problem eller tror sig veta vad det kan vara??

Ytters tacksam för alla tips, råd!!!
Inte varit med om ditt specifika problem men 4/5 gånger när jag haft problem med säkringar så har det varit jord/avskavda/klämda kablar. Har du inte lyckats klämma eller skruva åt något när du meckat med kåporna?
 
Jag börjar bli lite nervös.
Har sett ett antal annonser på S1000RR 10-11 där motorn bytts på garanti och har även en kompis som fick göra det beroende på bränd ventil trots rätt servad.
Är det så många motorbyten så man kan säga att årmodell 10-11 hade "barnsjukdomar" i motorn som man bör se upp med?

Då kompisen fick motorn utbytt på försäkringen och inte garantin blev jag lite nervös då jag åker halvförsäkrat men servat på verkstad enligt bok.
 
View attachment 418060

Jag beställde dessa till min. Riktigt bra kvalitet :)

Dom ser snabba ut! Vart beställde du dom?'

Jag börjar bli lite nervös.
Har sett ett antal annonser på S1000RR 10-11 där motorn bytts på garanti och har även en kompis som fick göra det beroende på bränd ventil trots rätt servad.
Är det så många motorbyten så man kan säga att årmodell 10-11 hade "barnsjukdomar" i motorn som man bör se upp med?

Då kompisen fick motorn utbytt på försäkringen och inte garantin blev jag lite nervös då jag åker halvförsäkrat men servat på verkstad enligt bok.


Jag tycker personligen det är vanligare att man läser om folk som har hört att dom tidiga hojarna har problem än folk som faktiskt upplevt problem....

En liten fråga till er alla. Ni som gjort ventiljusteringen vid 3000mil. Har ventilerna behövts justeras? Eller har allt varit i sin ordning?

mvh
 
Last edited:
Har en 2010 som har vart problemfri hittills. Men jag kör ju som en gubbe så jag räknas nog inte :)
 
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top