Alikzus
Twin Power Ranger
Har besiktigat 2 ggr med just de dimensionerna. Inga kommentarer alls från besiktningsmannen.
Nu när dina däck ändå är uppe: Vilket lufttryck kör du med?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har besiktigat 2 ggr med just de dimensionerna. Inga kommentarer alls från besiktningsmannen.
Vinterluft eller sommarluft?Nu när dina däck ändå är uppe: Vilket lufttryck kör du med?
2,27 bar fram (33 psi) och mellan 2,62 (38 psi) eller 2,82 (41 psi) bak. Har sett olika rekommendationer, 38 eller 41 psi bak. Brukar därför lägga mig mittemellan, strax över 2,7 bar.
Haynes-manualen ger olika svar beroende på årsmodell(!) - förgasare respektive EFI. Vilket låter kocko... Men, vill minnas att jag läst på RAT-forumet att Triumph har höjt rekommenderat tryck mellan årsmodellerna p g a att en del äldre hojar hade råkat ut för ekerbrott.
Nån som minns om det stämmer? Eller minns jag "trasigt"?
Högre lufttryck, styvare hjul (som helhet)? Mer motståndskraftigt mot smällar (=ekerskador)? Kan det stämma, vad säger fysikläraren i tråden?
, upprymd av detta ringde man triumphhandlarn i hopp om tidigare leverans än lovat. ja du, jag ser här att den håller på och tillverkas nu, du vet dom har inga sådana på lager utan dom tillverkas först när dom är beställda blev svaret. tror du får räkna med att få den senare delen av april 

. ställde iaf frågan när jag ändå hade honom på tråden, kan ni mappa den ?, visst kom bara hit du när du fått på grejorna så fixar jag det, bra det då iaf mitt i all bedrövelseNä, visst, men vissa galenpannor pumpar ju däcken på vintern i brist på annat att göra och då får dom ju i vinterluft i däcken med potentiellt katastrofala följder!TMax: Jo, jag vet vad som är Triumphs rekommendationer och jag brukar nog köra 2,3 bar fram och 2,7 bar bak. Men det är ju för originaldäcken, borde inte bredare radialdäck ha andra behov? Jag har också hört det där om ekerbrott som ett argument för att att de har justerat det uppåt (i 2013-handboken så är det samma oavsett last och körstil, intressant nog...).
Twintorsk: Sommarluft; det är ingen snöskoter som vi pratar om.
BJN: Så 2,5 bar bak och fram? Rätt arbetstemperatur... Hmm, undra om jag kan smuggla ut den där IR-mätaren från jobbet. ;P
tror du får räkna med att få den senare delen av april.
Nä, visst, men vissa galenpannor pumpar ju däcken på vintern i brist på annat att göra och då får dom ju i vinterluft i däcken med potentiellt katastrofala följder!![]()
Det var BJN!!?
Ta nu och rulla ihop två pipor till 1014 av nån diskbänk eller vad det nu blir så kanske du överlever ännu en Vätterntur.![]()
Det var BJN!!��
------>
Blev klar kl 21:09 igår kväll Goe herrn! Får jag leva länge nog att uppleva ännu ett vätternrunt nu?![]()
Blev klar kl 21:09 igår kväll Goe herrn! Får jag leva länge nog att uppleva ännu ett vätternrunt nu?![]()

|
|
Femte generationen Monster är här
Legendariska Ducati Monster... |
|
|
Påvens BMW R18 utauktionerad
Den 3 september 2025, under... |
|
|
GGN 2025, värsta hittills !
Conny Bohlin, VD för Nordic... |
|
|
Bildsvep – GGN 2025
På plats i depån på årets G... |
|
|
Wunderlich vindavvisande väskor
Pressrelease om nyhet från ... |
|
|
GGN Shakedown – Stark Varg EX!
MysEnduro i Laxå I sönda... |
|
|
Bike nr 10 lämnad till tryck!
Nästa nummer av Bike är som... |
|
|
Missa inte Katalogen 2026!
Stora Motorcykel... |
|
|
Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!
David Knight, Ducati Åre... |
|
|
Ny Brutale från MV Agusta
Italienska motorcykeltillve... |