well de enda sanna svaret är att om man kör en sporthoj strypt till 35kw så kör man en hoj man inte får köra, troligen så kommer man bli jätte ledsen om polisen stoppar en eller man råkar ut för en olycka och får punga ut ur egen ficka för skador på motparten…
Anledningen till varför få kör sporthoj på 35kw är att dom ända som får köra sporthoj redan har tungt mc kort och inte behöver köra strypt, därför kan det vara svårt att få någon med erfarenhet av 35kw sporthoj för vem stryper sin hoj när man inte måste

låter lite dumt, jag hade inte gjort det i allafall.
vill du köra "sporthoj" så får du sikta på en gammal hoj så som Yamaha FZR 600 i början av 90talet eller motsvarande, dom klassar in under 70kw original.
För att ändå ge dig ett svar på din fråga så borde en 35kw strypt sporthoj (som man inte får strypa för A2 kortet alls) ha mer ork än en 300cc för du har mer vridmoment och de kommer mycket tidigare, detta beror på slagvolymen så jag skulle tippa på att dom är mycket starkare, men vilken som är roligast att köra? det är upp till var o en.
Skador och bränsleförbrukningar? Skador, beror på strypning, bränsleförbrukning beror på körsätt och strypning
Ett tips: Om du mot all förmodan ändå tänker skaffa en sporthoj, strypt den inte, de kommer inte göra någon som helst skillnad inför lagen, du kommer där emot slösa pengar på strypning samt reg besikning, du kommer nog få en upplysning av bes man att man inte får köra den på A2 trots den e strypt osv.
Så summan av det hela?
jo.
Strypa sporthojar med mer än 70kw i ursprungs effekt är som att slänga pengar i sjön, du kommer aldrig någonsin få köra den lagligt på A2 och troligen kommer du tröttna på att köra dom strypta, har man däremot A så bör man kolla på annan typ av hoj om man tycker 35kw är lämpligt på en hoj
Ha en trevlig dag
