CBR 500RR är väl ändå mer lik ninja 300 än vad en xj6 är, eller?Okej, det ska va en nyare sporthoj med andra ord, som du får köra på a2. Då har du kawa 300/250 att välja på. Cbr 50 är inte mer sporthoj än xj6.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
CBR 500RR är väl ändå mer lik ninja 300 än vad en xj6 är, eller?Okej, det ska va en nyare sporthoj med andra ord, som du får köra på a2. Då har du kawa 300/250 att välja på. Cbr 50 är inte mer sporthoj än xj6.
CBR 500RR är väl ändå mer lik ninja 300 än vad en xj6 är, eller?
Det finns ju gamla 250-hojar med radfyror med, låter som en djävulskt förbannad bålgeting, ligger på lite styvt 30-35 kw i originaleffekt, varvar 20k rpm ungefär... Och om utseendet är riktigt viktigt kan du ju alltid klämma på moderna kåpor från något nyare, men det kräver ju att bygga om lite.
Men då får du ganska precis vad du vill ha.
Iofs, tror inte 250-hojarna såldes i Sverige, så det är väl privatimport om man lyckas hitta en.
Det finns faktiskt några gamla 400r man kan köpa tyga-kåpor till med - då kostar det förvisso...
Mjo det tycker jag också, därför jag blev grymt deprimerad när ni pratade så negativt om min idé att köra med en stryp R6a.
Förstår inte varför dom måste göra A2orna så små och tunna.
CBR 500RR är väl ändå mer lik ninja 300 än vad en xj6 är, eller?
Där sa du något, såg fan riktigt porriga ut.
http://tyga-performance.com/site/index.php?cPath=73_828
De hade dessutom kits för 250-modellerna med. Nu blev jag ju riktigt sugen på att bygga en sån.
Om man nu skulle bli stoppad, har polisen så pass bra koll att de kan skilja på en mc som har 90 respektive 70 i ursprungseffekt?
250:n verkar dödsfrän!
Ibland svär jag lite över att de inte har kåpor till min nc24![]()
Skoja! Motorljudet!
https://www.youtube.com/watch?v=IXt7fQsDsk8
Och med Tygas kåpor så får man det här utseendet:
View attachment 416095
Jiiiz! Dessutom en matchvikt på 140 kg.
Det finns ingen modern A2-hoj som kommer i närheten ens.
Den är sanslös.
Men samtidigt - det är fan 75000 för bara hoj o kåpor, sen ska du hitta någon som vill försäkra den... brrr!
Jag får nöja mig med det här motorljudet jag!
https://www.youtube.com/watch?v=Z9WsWOVZePA
Äsch då, det är det nästan värt för att få något unikt och jävligt porrigt.![]()
29kw på 143kg torrvikt, det är våtvikt som räknas för A2 har jag för mig, så även där klarar den sig.
Ja du har rätt - Tjöp! Så ska jag jaga en till lillräser så kan du jag o tjejen åka runt på gröndal till sensommarn o få det att låta som om vi kör race på en betydligt större bana i typ 1000kmh!![]()
Du svarade just på din egen fråga, utseendemässigt. Fan, min Yzf r125 är ju större än Ninja 300.Möjligtvis utseendemässigt.
Förstår inte riktigt varför du vill ha en så tung o klumpig hoj som möjligt? Skulle du vilja ha en ferrari med moppemotor med? Det är förvisso ditt val att göra och långt ifrån mitt problem, men de flesta vill ju ha så mycket effekt som möjligt på så lite vikt som möjligt, inte tvärt om.
Jag har vetat om dessa regler ända sedan jag skaffade A1 kort, om du hade läst igenom tråden lite så hade du upptäckt att jag aldrig frågade om det var lagligt med strypt r6. Tagga ner.Ingen gillar din idé om r6:an för att den är olaglig och det är ungefär 534563:e gången frågan ställs, eftersom ingen som tar det där A2 kortet någonsin får för sig att läsa på lite först om vilka hojar de får eller inte får köra. Det gör lätt att folk tröttnar. hade du sökt lite (på google) på "sporthoj 35kw" så hade du fått ditt svar ett tiotal gånger.
Ursäkta, men jävligt puckat tänk.Om man nu skulle bli stoppad, har polisen så pass bra koll att de kan skilja på en mc som har 90 respektive 70 i ursprungseffekt?
Kanske blir illa tvungen att köpa en 300 att köra i två år tills man får A kort. Tänkte att jag skulle få slippa det, men ack så fel jag hade![]()
Ja? Vilket känns häftigast, att ha en riktig sporthoj som blir ifrånkörd av en SL-buss, eller en liten smidig hoj som hänger av lite vad som helst på krokväg? Förutsatt att han som sitter på kan köra då, och inte bara poserarDu svarade just på din egen fråga, utseendemässigt. Fan, min Yzf r125 är ju större än Ninja 300.
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|