Att bygga upp en ”komplett” vapengarderob

Plåtis, du som tävlar med hageln, var köpte du proppen till den? För det antar jag att man måste ha.

Får ofta frågan om min bössa är oladdad (när slutstycket är tillbakadraget) så tänkte ha en propp med flagga så jag slipper frågan hädanefter.

Någon som varit och skjutit på Huddinge jaktskytteklubb? Kommer bo rimligt nära (nästan cykelavstånd), och funderar på att bli medlem, men hann aldrig ut och kolla i somras. Är det helkass jämfört med Haninge?

Värdesätter att kunna åka ut efter jobbet mycket.

Plåtis, du som tävlar med hageln, var köpte du proppen till den? För det antar jag att man måste ha.

http://shop.textalk.se/se/article.php?id=39700&art=22713133

Någon som varit och skjutit på Huddinge jaktskytteklubb? Kommer bo rimligt nära (nästan cykelavstånd), och funderar på att bli medlem, men hann aldrig ut och kolla i somras. Är det helkass jämfört med Haninge?

Ja, den är rätt kass jämfört med HJK men är det nära väger det ju upp rätt mycket. Det kostar ju dessutom en bråkdel jämfört med Haninges jävla ocker-avgift.

Verkar som man måste köpa en Remington 700.. Igen..

Magpul Hunter 700.

Magpul-Hunter-700-Stock-1.jpg

Jag skulle skära bort personuppgifterna i bilden om jag vore du...

Äntligen med_lem i klubben! :kulspruta

View attachment 414944

Synd att bössorna är 30 mil bort bara... :4skrika

EDIT: gick inte att ta bort bifogad bild. Konstigt?! Hade förberett den här bilden men valde att lägga upp fel.

Efter en del arbete med samhällets dystrare sida vet jag att många av dem reagerar på minsta incitament för att motivera en kriminell handling, därför berättade jag hur jag skulle gjort.

Men, var och en får agera efter eget huvud.

Efter en del arbete med samhällets dystrare sida vet jag att många av dem reagerar på minsta incitament för att motivera en kriminell handling, därför berättade jag hur jag skulle gjort.

Men, var och en får agera efter eget huvud.

Tro mig, jag har haft min beskärda del.

Men jag skulle hellre bifoga adressen med en bössa än en KTM....

20141226-204846.jpg

Så där ja! Äntligen växte man upp och köpte riktigt gevär, i riktigt kaliber. Ska bli vansinnigt skönt att skjuta riktigt bra fabriksammo för 6 kr smällen. Och med 76 pipa kan men alltid peta ihjäl djuren.

View attachment 415129

Så där ja! Äntligen växte man upp och köpte riktigt gevär, i riktigt kaliber. Ska bli vansinnigt skönt att skjuta riktigt bra fabriksammo för 6 kr smällen. Och med 76 pipa kan men alltid peta ihjäl djuren.

Ja, bättre långhållsbössa lär du svårligen hitta för vettiga pengar. På med ett bra glas på den där nu!

(Vad fick du betala?)

[EDIT] Glöm det. Jag hittade vad du betalade. ;)

Last edited:
Ja, bättre långhållsbössa lär du svårligen hitta för vettiga pengar. På med ett bra glas på den där nu!

(Vad fick du betala?)

[EDIT] Glöm det. Jag hittade vad du betalade. ;)
Frågan är vad jag ska ha för glas på den. PST får det bli om jag inte kommer på något annat. Men helst något bättre. Måste ju ha till jaktbössan också. Får ta tag i hojförsäljning om det ska gå ihop.

Ja det var ett helt ok pris.

Har nu bara en plats kvar i jaktgarderoben. Tror det blir en .22a.

Frågan är vad jag ska ha för glas på den. PST får det bli om jag inte kommer på något annat. Men helst något bättre. Måste ju ha till jaktbössan också. Får ta tag i hojförsäljning om det ska gå ihop.

Ja det var ett helt ok pris.

Har nu bara en plats kvar i jaktgarderoben. Tror det blir en .22a.

Sparka in en vettig .22LR där. En 10/22 eller en CZ455 kanske?

Mycket pengar men ett bra pris.

Hur många smäll har den gått?

Vet inte. Är det kass blir det ny pipa direkt. Har tänkt in det. Ska låta Fabian tolka den tänkte jag, och är det bra blir det gängning så jag kan få den ännu längre.

Jädrans vad ni bränner pengar på fina bössor....
Eftersom detta är ett motorcykelforum, och majoriteten antagligen lägger mer pengar på hoj/racing än jakt, så bör här väl vara nån som har koll på budgetbössor med?

Såg att man kan köpa en ny Zoli standard för 5900:-, duger eller anus? Bättre eller sämre än min qvarna 1640 (30-06 helstock typ monte carlo och nåt annat trycke)?

Anledningen till byte är att hela familjen/släkten jagar med .308w, och några laddar själv. Blir liksom smidigare (billigare) om jag kan plocka ammo från min sambo eller svärfar :tungan

Jädrans vad ni bränner pengar på fina bössor....
Eftersom detta är ett motorcykelforum, och majoriteten antagligen lägger mer pengar på hoj/racing än jakt, så bör här väl vara nån som har koll på budgetbössor med?

Såg att man kan köpa en ny Zoli standard för 5900:-, duger eller anus? Bättre eller sämre än min qvarna 1640 (30-06 helstock typ monte carlo och nåt annat trycke)?

Anledningen till byte är att hela familjen/släkten jagar med .308w, och några laddar själv. Blir liksom smidigare (billigare) om jag kan plocka ammo från min sambo eller svärfar :tungan

edit. och så är jag så omanlig att jag inte riktigt gillar rekylen i den jag har...

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon