Att bygga upp en ”komplett” vapengarderob

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Nu så !
Trycke levererat, monteras i kväll.
Vortex på väg med posten, dags att titta efter fästen.
Det här året börjar dyyrt... :)
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Nu så !
Trycke levererat, monteras i kväll.
Vortex på väg med posten, dags att titta efter fästen.
Det här året börjar dyyrt... :)

Fan jag vill också ha mer än 362kr på kontot... Att ha tvillingar hemma tömmer kontot.
Nåja frun börjar ju jobba i feb så det ordnar nog upp sig.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Nu så !
Trycke levererat, monteras i kväll.
Vortex på väg med posten, dags att titta efter fästen.
Det här året börjar dyyrt... :)

Tog du det beggade trycket på robsoft? Vad blev det för kikare? PST eller Razor? Ska ta och beställa en Razor gen 2 tänkte jag.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Igår köpte jag en sån här till AR'en. Helvetes vilken skillnad! Dyrt, absolut, men nu kan jag racka med en hand vilket var rätt krångligt tidigare.

Raptor.jpg
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Tog du det beggade trycket på robsoft? Vad blev det för kikare? PST eller Razor? Ska ta och beställa en Razor gen 2 tänkte jag.

Jepp, det visade sig vara spretans nytt, inte ett märke... och vilket lätt tryck !
Tyvärr odistinkt säkring a la Remington etc och ingen slagstiftsspärr.
Funkar på bana men jag vill fixa lägena på säkringen innan det får gå med i skogen.

Ingen ekonomi för Razor så det bidde en PST 4-16*50 MRAD FFP istället, borde kunna fungera både på bana och i skogen.
Och, så tokiga som priserna är på begagnad optik verkar man ju knappt förlora något vid en framtida uppgradering heller :)

Nu är det bara en pålitlig laddning som behövs innan det är dags att ta såndärninga gevärskort så man kan åka på lite tävlingar...
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
En gammal idol sedan förra århundradet !
Gillade hans glockar, älskar P08:eek:rna :kär

Skulle vilja ha ett av hans ISMS-fästen på Tikkan, men de kostar...
 
Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Kan konstatera att man ska vara bra mycket mer noggrann än mig om man ska få till gunskinz snyggt. Funkar hyfsat till pipan och det var mest den jag ville dölja då jag tror den glänser väl mycket som rosttrög. Men till chassit blir det skit. Någon som vill måla gevär i Sthlm?

Som tröst köpte jag en choke. Imp. mod vad det nu blir i kvart. Kommer inte träffa en duva med så trångt men men, kanske kan ta änderna på lite längre håll.
remblackport.jpg

Ädit: En till fråga till Plåtis. Vad ska man ha för hållare i bältet om man vill plocka fram hylsor två och två? Har bara haft det i fickan på på andjakten kan det vara bra att vara flink med omladdning.
 
Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Trekvart. Det är vad jag kör i tävlingsbössan så nog fan kan du pricka duvor allt.

Jo, det ska väl gå. Men jag tycker sällan jag har oförklarliga missar pga för öppen choke.

Men ursäkta om jag tjatar. Hur ska man tänka kring shell carriers? Ska man gå direkt på så man kan twin ladda? Eller duger vanlig laddning? Vilka hållare har du i bältet? Vill kunna ladda två snabbt i röret. Inte mer.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Men ursäkta om jag tjatar. Hur ska man tänka kring shell carriers? Ska man gå direkt på så man kan twin ladda? Eller duger vanlig laddning? Vilka hållare har du i bältet? Vill kunna ladda två snabbt i röret. Inte mer.

Jag laddar enbart patronläget från caddyn och sen fyller jag på tuben från bältet. Möjligen att jag kan ta ett skott från caddyn som "match saver" om jag typ missar på sista skottet. Svårt att se att du skulle behöva ladda mer än två skott snabbt och sen i lugn och ro kunna fylla på caddyn från fickan.

Träffas vi någon gång på skjutbanan kan jag visa lite omladdningsteknik. :)

I dagsläget har jag den här riggen. Det får plats 26 skott:
IMG_20150110_082333.jpg
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag laddar enbart patronläget från caddyn och sen fyller jag på tuben från bältet. Möjligen att jag kan ta ett skott från caddyn som "match saver" om jag typ missar på sista skottet. Svårt att se att du skulle behöva ladda mer än två skott snabbt och sen i lugn och ro kunna fylla på caddyn från fickan.

Träffas vi någon gång på skjutbanan kan jag visa lite omladdningsteknik. :)

I dagsläget har jag den här riggen. Det får plats 26 skott:
View attachment 414811
En sån där för 4 hylsor skulle duga för mig. Vilket märke och funkar dom i vanligt bälte?
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
En sån där för 4 hylsor skulle duga för mig. Vilket märke och funkar dom i vanligt bälte?

"Ghost". Dom funkar till vanliga bälten.

Jag råkar faktiskt ha en över som inte fungerar på mitt tjocka tävlingsbälte. Din för den facila summan av 200 riksdaler. (Kostar 29 euro plus frakt nya.) :tummenupp
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
"Ghost". Dom funkar till vanliga bälten.

Jag råkar faktiskt ha en över som inte fungerar på mitt tjocka tävlingsbälte. Din för den facila summan av 200 riksdaler. (Kostar 29 euro plus frakt nya.) :tummenupp

Taget!

Hörs på PM.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top