Olja, rak 50 mineral.

Ska den raka SAE50 oljan användas i motorn en äldre hoj så är motorn byggd med material och teknik för att oljan ska inhålla en tillsats av Zinkdialkylditiofosfat. Ett antislitagemedel som tex skyddar svårsmorda delar som kamnockar och kamvippor.
Biltemas raka olja är Politiskt Korrekt, dvs den är utformad utan Zinkdialkylditiofosfat för att garantera att katalysatorn håller 150000miles, dvs 24000mil. Biltema garanterar tom att halten Zinkdialkylditiofosfat är mindre än 0,5% ( <0,5% )
Normal dosering var förr ca 1,5% Zinkdialkylditiofosfat i oljan.
http://apps.kemi.se/flodessok/floden/kemamne/zinkdialkyl.htm
Men har du inga planer på längre turer spelar väl slitage ingen roll.
Bara kul höra att motorn går igång....
http://www.biltema.se/BiltemaDocuments/SecuritySheets/sv/36929_SDB.pdf
 
Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top