Köpråd & tips för Aprilia RS250.

2 kraschkåpor säljes, billigt så jag får mer plats i garaget!!..ler
 
2st helkåpor men ingen kuts..
1 lackad och använda, 1 nästan ny..
500 kr?
 
Last edited:
Enligt rykten jag hört så pallar inte original plast-tanken dagens bensin med alkohol i..Vad jag hört ändrar dom form!!
Någon som vet något om detta?
Hade ju tänka använda en sån på min hoj..
 
Enligt rykten jag hört så pallar inte original plast-tanken dagens bensin med alkohol i..Vad jag hört ändrar dom form!!
Någon som vet något om detta?
Hade ju tänka använda en sån på min hoj..

Kan nog stämma. Det varnades för det på Ducati 1098:an med plasttank, den svällde.
 
Aprilia har haft det problemet med rsv4:an oxo , främst i USA där de kör på riktigt fulbränsle med mycket etanol.
 
Hej !
Har inhandlat en RS 250 från 2002 som har rullat på bana. Jag tänkte köpa nya avgas och har sett att det finns minst en 5-6 olika fabrikat att välja på med varierande pris! Är det någon som har koll på vilka som funkar bäst på en 250 räser? Sedan undrar jag om det finns någon som har en rs250 runt Landskrona trakterna om man skulle behöva hjålp med något :)
Mvh/Tommy
 
Tja. Jag åker Tyga-pippor, jag har ett par kol-stål till Rs250:n
och ett par Rostfria till ett TSS500 bygge om man vill komma och känna och klämma.

Förövrigt finns jag ganska närma bor strax utanför Lund
 
Last edited:
Jag hade problem min tank också. Den svällde att den knappt passade på hojen. Jag plockade bort tanken ,tömde den och lät den torka på jobbet ett par veckor. Och vips hade tanken krymp och passade som en smäck igen.
 
Jag tänkte köpa nya avgas och har sett att det finns minst en 5-6 olika fabrikat att välja på med varierande pris! Är det någon som har koll på vilka som funkar bäst på en 250 räser? Sedan undrar jag om det finns någon som har en rs250 runt Landskrona trakterna om man skulle behöva hjålp med något :)
Mvh/Tommy

Tyga ger sannolikt mest bang for the buck, men jag är inte helt imponerad av deras kvalitet.
Supersnygga svetsar osv, men nitarna som håller ihop ljuddämparna har börjat äta upp kolfibern runt hålen.
Plåten runt ett av hakfästena som fjädrarna fästs i har också fläkts upp. Vi talar om rostfrita pipor.
Aldrig haft liknande problem med Jollypiporna på min 500 som gått mångdubbelt längre än Tygorna på 250n.
Jolllypiporna är dock inte i rostfritt och ljuddämparna är aluminium, så det är inte helt jämförbart.
Skulle köpa Tyga igen, men inte med kolfiberdämparna.

Bor strax söder om Malmö förövrigt.
 
Tackar för infon!
Det får det bli tyga side by side med aluburkar.
Någon som vet vart man kan handla dessa biligare än 525pund+ frakt ?
Mvh/Tommy
 
Är det någon som har en RS250 över? Banlik gör inget sålänge den är rak och frisk men om den har papper så är det plus. Hör av dig till.... TRÅNANDE
 
Ser fint ut ! kolvana kan nog gå ett tag till ser det ut som , jag bytte mina förra vintern och då såg de mycket värre ut .

det finns inget filmat på avgasportarna , glöm inte kolla dessa då de är en riktig "Akilles-häl "
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top