Nya Kawasaki H2.

Jag kan se det framför mig när man ringer bolaget och ska försäkra den... Turbo? japp kolfiber? japp så vad kostar det? EN MILLIOOON !
 
It got wings so it can fly
 
De balla är att det är en motor byggd från början för överladdning.
Fast frågan är om det är det...egentligen...
Jag skulle tippa på att det är en ur de gamla motorfamiljerna som byggts om för att anpassas för överladdning.
Visst, det är ju inte ett "hinka-på-turbo-kitt" bygge direkt.
Men jag tror inte motorn är helt ny generation byggd bara för överladdning.
Fast det vore ju klart coolt om det vore så. För då skulle det ju komma flera turbomodeller :yoparty
 
Vad kallar man en kompressor som inte drivs av avgaserna? Är turbo = drivs av avgaserna?
 
Satan vad de hypar upp den! Lever den upp till hälften av vad hypen lovar upp till så blir det en grym hoj!:tummenupp
Man blir sjukt sugen på att se den! Den och R1:an är nog de jag mest ser fram emot att kika på 2015..
 
Satan vad de hypar upp den! Lever den upp till hälften av vad hypen lovar upp till så blir det en grym hoj!:tummenupp
Man blir sjukt sugen på att se den! Den och R1:an är nog de jag mest ser fram emot att kika på 2015..

Det är lurigt att hypa saker och sedan sejfa ur.
Så som den framställs bör det komma något som slår andra på käften som BMW lyckades med sin dubbel-R.
Och R1:an ja... vet man nåt? Ska den visas snart också?
 
Vad kallar man en kompressor som inte drivs av avgaserna? Är turbo = drivs av avgaserna?
Principen för en turbokompressor är att den med hjälp av upprepade riktktnings + hastighetsändringar av gasflödet höjer totaltrycket på den (statiskt +dynamiskt). En turbokompressor behöver inte vara avgasdriven. Det finns mekaniskt drivna turbokompressorer också. Vanligt t.ex. på stora kolvmotorer till äldre flygplan. En deplacementkompressor (blower) utnyttjar volymsändringar för att höja trycket.
 
Oavsett vad det är för hoj så lär den ju inte vara billig...
 
Principen för en turbokompressor är att den med hjälp av upprepade riktktnings + hastighetsändringar av gasflödet höjer totaltrycket på den (statiskt +dynamiskt). En turbokompressor behöver inte vara avgasdriven. Det finns mekaniskt drivna turbokompressorer också. Vanligt t.ex. på stora kolvmotorer till äldre flygplan. En deplacementkompressor (blower) utnyttjar volymsändringar för att höja trycket.

Vad det är och vad det kallas är i många fall skilt från varandra.
 
Det är lurigt att hypa saker och sedan sejfa ur.
Så som den framställs bör det komma något som slår andra på käften som BMW lyckades med sin dubbel-R.
Och R1:an ja... vet man nåt? Ska den visas snart också?

Vad jag förstått så kommer R1:an att presenteras på mässan i Milano i november. Yzf-r1s ska vara mer gatbetonad med ca 200-210hk och kosta ca 180tkr. Yzf-r1m ska vara mer racebetonad med ca 220-230hk och kosta ca 1000kr/hk.
Men det återstår att se..
 
Vad jag förstått så kommer R1:an att presenteras på mässan i Milano i november. Yzf-r1s ska vara mer gatbetonad med ca 200-210hk och kosta ca 180tkr. Yzf-r1m ska vara mer racebetonad med ca 220-230hk och kosta ca 1000kr/hk.
Men det återstår att se..

Vilken himla tur att de gör en rejsversion! Finns väl ingen knutte med självaktning som skulle få för sig att lufta en hoj med enbart 210 hk när det står bandag i almanackan?
 
Speciellt inte på svenska gocartbanor. Jag kan inte fatta att det kördes Camaro cup på Gelleråsen och Kinnekulle. Var körde de om :va
 
Vilken himla tur att de gör en rejsversion! Finns väl ingen knutte med självaktning som skulle få för sig att lufta en hoj med enbart 210 hk när det står bandag i almanackan?

Fast de flesta som ska tävla seriöst lär köpa den enklare R1:an då man ändå byter fjädring mm på en racehoj. Brukar inte vara värt att köpa den dyrare varianten. Samma sak med tex Panigale och Panigale S/R osv.
Nåja, nu urartar diskussionen kanske då tråden handlar om H2:an:tummenupp
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top