Ktm 690 smc-r

Najs! Har du akra då eller något annat system? Måste man byta själva filtret till typ KN eller DNA eller räcker det med EVO 1 "locket"? Har du gjort något annat än öppnare system, luftburk och mappning?

Jag har evo locket, wings slutljudämpare och evo 1 mappen.
Du behöver inte byta filter.
 
Det är väldigt synd. Funderar på att byta upp mig, just för ABS:ens skull och allra helst om MSC kommer på 690 2015.
Men TuneECU vill jag inte vara utan. Ett mycket bra verktyg. Hoppas det löser sig.

Skulle förvåna mig mycket om MCS kommer till 690:in.
 
Ang. Gopro, är det någon mer som redigerar i Windows Movie maker? När man gjort färdigt projektet och ska spara ner den så skalas bilden om. Upplösningen ska vara full HD enligt programmet men i alla uppspelare inkl. Youtube är bilden ca 30-40% mindre.
 
image.jpg

Helt nya oanvända Goldspeed däckvärmare som passar 120 framdäck och 160 bakdäck, säljes för 1500kr
Säljer för att hojen är såld. Tänkte använda dem på Gelleråsen men sålde hojen innan. Nypris i Sverige 2499kr.
 
Fick hem min SMC-R idag, så jävla gött! Synd bara att sommaren är totalslut!

En sak jag tänkte på när jag startade hojen, Från det att man vrider om nyckeln och varvräknaren går från botten till max och sen tillbaka igen så har ju hojen en massa ljud för sig. Soppapump och sånt antar jag? Men efter det så kommer det ett konstant ljud från bränsleinsprutningen/svarta dosan (se bild). Som inte tystnar förrens jag startar (då hör jag det inte längre). Är en -14 så kanske har nått med ride by wire grejen att göra? Någon som har samma ljud från sin -14?!
LC4.jpg
 
Fick hem min SMC-R idag, så jävla gött! Synd bara att sommaren är totalslut!

En sak jag tänkte på när jag startade hojen, Från det att man vrider om nyckeln och varvräknaren går från botten till max och sen tillbaka igen så har ju hojen en massa ljud för sig. Soppapump och sånt antar jag? Men efter det så kommer det ett konstant ljud från bränsleinsprutningen/svarta dosan (se bild). Som inte tystnar förrens jag startar (då hör jag det inte längre). Är en -14 så kanske har nått med ride by wire grejen att göra? Någon som har samma ljud från sin -14?!
View attachment 410357

Samma ljud på min duke
 
Hur blir hojen då? O2sensorn borde ju fylla någon funktion för bränsletillförseln?

Jag har evo1 kit med evo1 mapp. Efter att ha läst en del verkar det som att även denna mapp skulle må bra av lite extra soppa över hela registret. Stämmer det?
Jag har en 2012 Enduro R med Evo1 kit, luftfilterbox, K&N filter och Accrapipa med insatsen kvar i. Evo1 mappen är inlagd. Gick ryckigt ändå...
Skaffade PCV förra året och mappade upp den i bänk förra veckan och Evo1 mappen är SNÅL!! Vi fick feta på ordentligt. Nu ligger AF-värdet på 13.2-13.4 över hela registret. Gav 62.4hk på slangen i Motospeeds bänk.
Inte helt silkeslen i gången men va fan, det är ju en vässad 690cc stånka..
 
Och jag har ett Wings slipon som du kan få för 1000 spänn.
Har lite små bucklor/repor och ett hål på baksidan av kolfiberdelen.
Finns på annons på köp och sälj här på sh.
 
Fråga?
Vet någon vart i Göteborgsområdet man kan få en 690 smc r mappad med Tune ECU?
Är det någon rent av har en färdig mapp?

Mina moddar är: Akra slipon, Evo1 luftburkslock, KN insatsfilter samt Evo1 mapp. Årsmodell 2012.

Den går väl som bekant rätt snålt?

tacksam för hjälp :tummenupp
 
Det verkar finnas delade åsikter kring viagradrevning för att få upp den.

Att döma av vissa inlägg i tråden verkar originalkittet duga utmärkt om man har tekniken att få upp den i fyrans växel. Får själv bara upp den på tvåans växel, men det kanske är för att den är helt originalkittad?

Hur stor skillnad gör Akrasystemet?
 
Det verkar finnas delade åsikter kring viagradrevning för att få upp den.

Att döma av vissa inlägg i tråden verkar originalkittet duga utmärkt om man har tekniken att få upp den i fyrans växel. Får själv bara upp den på tvåans växel, men det kanske är för att den är helt originalkittad?

Hur stor skillnad gör Akrasystemet?

Jag kör en kugg ner fram och evo 1kit. Men provkörde en helt org. 2014. Inga problem att gasa upp på 3an. Koppling busenkelt.
Det är nog bara att öva på tekniken så ska du se att den snart flyger upp.
 
Vad är evo 1kit? Hört talas om 2kit också - skillnad?

En annan sak jag tänkt på är bromsarna. När man wheela upp den och landar så har du inte bara rörelseenergin från farten utan också den extra energin som kommer från tyngden när du landar. Bromsar man hårt blir det en stoppie (ofrivilligt)..

Är originalbromsarna designade för det här? Känns ju som en riskfaktor... bromsar är inte att leka med...
 
Vad är evo 1kit? Hört talas om 2kit också - skillnad?

En annan sak jag tänkt på är bromsarna. När man wheela upp den och landar så har du inte bara rörelseenergin från farten utan också den extra energin som kommer från tyngden när du landar. Bromsar man hårt blir det en stoppie (ofrivilligt)..

Är originalbromsarna designade för det här? Känns ju som en riskfaktor... bromsar är inte att leka med...

Evo1= öppnare luftburk, annan programvara och slipon
Evo2=utöver evo1 annan kamaxel, helsystem, borttagen luftburk med konfilter direkt på insug samt programvara.

Inte helt säker på vad du menar med bromsarna. Är det i fall du i ren panik avbryter wheelien för att stanna?
Bara för att man sätter ner framhjulet betyder det inte att man bromsar.

Jag har bytt huvudbromscylindern fram för att få bättre känsla.
 
Evo1= öppnare luftburk, annan programvara och slipon
Evo2=utöver evo1 annan kamaxel, helsystem, borttagen luftburk med konfilter direkt på insug samt programvara.

Inte helt säker på vad du menar med bromsarna. Är det i fall du i ren panik avbryter wheelien för att stanna?
Bara för att man sätter ner framhjulet betyder det inte att man bromsar.

Jag har bytt huvudbromscylindern fram för att få bättre känsla.

Det var väl inte panik direkt, men jag bromsade omgående efter jag landat och det blev en ofrivillig stoppie.

Har nog en hel del att lära :)
 

Har ställt frågan på mekforumet, men de är så sega där. För att få flammor ur utblåset, måste man modifiera motorn, eller räcker det med ett helsystem?

- - - Updated - - -


Har ställt frågan på mekforumet, men de är så sega där. För att få flammor ur utblåset, måste man modifiera motorn, eller räcker det med ett helsystem?
 
Har ställt frågan på mekforumet, men de är så sega där. För att få flammor ur utblåset, måste man modifiera motorn, eller räcker det med ett helsystem?

- - - Updated - - -

Om du vill få flammor så öka soppan i mappen. Men du tappar effekt då hojen går fetare än vad den ska. Men inget farligt, den får mer kylning men kommer gå sämre....
 
Håller på och säljer av bmw:n till förmån för en motard. Det lutar åt en ktm 6990 smc … tänkte lära mig lite bakhjulsåning och kunna ha skoj i lite lägre hastigheter än med en s1000rr:)..

Är det nån årsmodel man ska se upp med? vilka är skillnaderna på de olika årsmodellerna?.. jag har kollat på de mellan 2009-2014
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top