Ktm 690 smc-r

Någon som sitter på en moddad map som passar till evo 2 filtret och ackra? (Ingen kam)?

Eller vet hur man ökar soppa %?
 
Hej!
Har kikat lite på SMC-R. Noterat att det finns en hel del hojar av årsm -13 ute till försäljning med
bara 200-400 mil på hojen. Har även noterat via forumet att många haft lite mindre strul med hojarna.
Många som säljer pga detta??

Är det främst i samband med Evo konvertering/mappning m.m som dessa strul (hojarna dör m.m) sker?
Dvs är dom lite känsliga för extra "fine tuning" - rätt så tufft effektuttag från början menar jag...
Hur ser Ni på det?
 
Teppas, jag har haft tur med min -12. Dör inte och går som ett spjut. Dock har jag fått byta kontakten till airtemp sensor. 3ggr. Men denna sista gång har jag gjort om kabeln. Vattentät krympslang, vulktejp och lite silikon i.
 
Hej!
Har kikat lite på SMC-R. Noterat att det finns en hel del hojar av årsm -13 ute till försäljning med
bara 200-400 mil på hojen. Har även noterat via forumet att många haft lite mindre strul med hojarna.
Många som säljer pga detta??

Är det främst i samband med Evo konvertering/mappning m.m som dessa strul (hojarna dör m.m) sker?
Dvs är dom lite känsliga för extra "fine tuning" - rätt så tufft effektuttag från början menar jag...
Hur ser Ni på det?

man brukar få öka soppan med någon procent eftersom mapparna är så snålt inställda (miljövänliga)
 
Teppas.
Har själv en 2013 smc-r som är evo-2 kittad med race kam.
Inga problem alls.
Problemet är tiden att använda denna ur trevliga och potenta hoj.
Där av att det ibland blir få mil.
Dock tycker jag inte du ska oroa dig, är bra och trevliga hojar.
 
Stäng av o2 sensorn i tuneecu så är problemet löst med att den tjuvdör. O2 sensorn gör att soppan tunnas ur....
 
Stäng av o2 sensorn i tuneecu så är problemet löst med att den tjuvdör. O2 sensorn gör att soppan tunnas ur....

Hur blir hojen då? O2sensorn borde ju fylla någon funktion för bränsletillförseln?

Jag har evo1 kit med evo1 mapp. Efter att ha läst en del verkar det som att även denna mapp skulle må bra av lite extra soppa över hela registret. Stämmer det?
 
Hur blir hojen då? O2sensorn borde ju fylla någon funktion för bränsletillförseln?

Jag har evo1 kit med evo1 mapp. Efter att ha läst en del verkar det som att även denna mapp skulle må bra av lite extra soppa över hela registret. Stämmer det?

O2 sensorn tunnar ut på låga varv, därav hojen tjuvdör. Stäng av skiten. Den finns endast där för miljökrav.... Spelar ingen roll hur mycket soppa du höjer upp. Den dör iaf om du har o2 på.....
 
Okej. Blir till att leta rätt på
Någon i GBG-området med tuneEcu som fixar.
Är det någon som har tips så är det välkommet!
 
Jag har TuneEcu, men får inte rätt på att den går lite ryckigt runt 50km/h.. Antar att jag måste öka på soppan, men vet inte hur. Antar att jag får boka en tid, så får vi köra den i bänk och se var den går snålt.. Men jag är också intresserad av en fetare mapp om någon har lagt på några % soppa på lägre varv :)
 
Nej,det gör det inte.

Det är väldigt synd. Funderar på att byta upp mig, just för ABS:ens skull och allra helst om MSC kommer på 690 2015.
Men TuneECU vill jag inte vara utan. Ett mycket bra verktyg. Hoppas det löser sig.
 
Ja det var synd. Ni som har 2014 års modell och har öppnare system och evo 1 lock. Hur har ni gjort, kör ni evo 1 mappen? Funkar det bra? Eller ska man köra med en powercommander, kanske inte funkar på -14 heller?

Japp, evo 1 mappen och den går som ett skott:banana:banana, stor skillnad mot orginal.
 
Japp, evo 1 mappen och den går som ett skott:banana:banana, stor skillnad mot orginal.

Najs! Har du akra då eller något annat system? Måste man byta själva filtret till typ KN eller DNA eller räcker det med EVO 1 "locket"? Har du gjort något annat än öppnare system, luftburk och mappning?
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top