Pickup-besatt.

Klart man måste ha flakbåge.
Jag har svetsat dit några ögglor också så man kan spänna fast lite vadsom/varsomhellst. Mycket användbart.
Sen e de grymt med lite extra belysning åt alla håll.
Lampor och däck är ju det som gör en pickis.
Tillbakatillframtiden hiluxen :fakta :D
 
Ja man kanske skulle lägga ner det där med bilar och fortsätta med motorcyklar istället. Dom går ju iaf att skruva med. Nu har chevajäveln börjat strula igen ..:huvet
 
Ska köpa USA pickis igen. Funderar på en dodge 5,7 2014. Är de några åter kommande fel på den ? ( soppa pengar är ingen big deal de blir en firma bil)
 
Ska köpa USA pickis igen. Funderar på en dodge 5,7 2014. Är de några åter kommande fel på den ? ( soppa pengar är ingen big deal de blir en firma bil)

Antar att det lutar åt en 1500. I så fall Slits leder och så en del, annars är det väl mest elektronik som på alla andra moderna bilar.
 
Jo de blir en 1500, är egentligen allergisk mot bensin bilar men diesel är ju sjukt dyra och aningen för tunga för b kort.
 
Jag tillhör den lilla gruppen som finner pickisar av samtliga märken åtråvärda så länge de är najsa så klart. Samtliga har sina för och nackdelar samt gylldne årgångar att satsa på.

Duramaxen är grym för att de knappt ändrat den sedan introduktionen men jag är föga imponerad av IFS.

Powerstroken var grym i begynnelsen med minst rapporterade (allvarliga) fel men sedan 6,0 kom så har den fått sig en törn.. 6.7 levererar galen effekt från fabrik men har för mycket elektronik enligt mig.

Cummins 5.9 är ett hyfsat säkert kort men har haft lite knackiga val av dieselpumpar vissa år samt B58 blocksproblemet (har jag för mig att det kallades där blocken med B58 i motornumret ämnade spricka.
6,7:an vet jag lite om men den drar betydligt mer än 5.9.

Har inte läst om nån som haft problem med blocket på cumminsen, enda allvarliga felet jag känner till är styrstiftet framtill på blocket som kan leta sig ut och lägga sig lite fint mellan två drev. Är väl en dags arbete att fixa.
Utöver det verkar bägge 12 ventilarna odödliga, första 24 ventilarn hade som du sa lite problem med dieselpumpen åren 98,5-02.
Fummins och chummins är ju myntade begrepp menn inte sett nån som hängt i en detroit eller international diesel i en mopar :tungan
 
Cummins CR 03-06 här hyggligt stabila. Som många andra common rail behöver de hög rening på bränslet.
03 hade minst "strulprylar", då de varken hade kat eller egr, vilket är bra för förbrukning. Egr är ett otyg.
Min -03 hade gått närmare 50k mil när den bytte ägare, med original bränslesystem.
Däremot är övrigt i karossen ett frågetecken. Servospjäll till ventilation, bromspump, servo, mm..

En radpumpskonverterad 24v Cummins borde va nåt av de mest uthålliga som kan uppbringas.

Är själv inne på en 1500 5.7 nu, för att kunna klara sig på b-kort.
 
Har inte läst om nån som haft problem med blocket på cumminsen, enda allvarliga felet jag känner till är styrstiftet framtill på blocket som kan leta sig ut och lägga sig lite fint mellan två drev. Är väl en dags arbete att fixa.
Utöver det verkar bägge 12 ventilarna odödliga, första 24 ventilarn hade som du sa lite problem med dieselpumpen åren 98,5-02.
Fummins och chummins är ju myntade begrepp menn inte sett nån som hängt i en detroit eller international diesel i en mopar :tungan

Har en artikel om det i något nummer av Diesel Power Magazine... Det börjar tydligen lägga kylvatten. Står även om styrstiftet där.

Anledningen till att man skapar "Fuminsar" är mest för det jag skrev om Powerstrokens nederlag med 6.0:an. Inget kul att satsa på samt att sexan är betydligt billigare att plocka ur hög effekt ur. Dessutom svårt att klämma ner en Powerstroke i en ram då den är betydligt större än bensinåttorna de har.

12-ventilarna är fina maskiner :) Även de senaste common rail-5,9:orna..

Har en annan DP-Magazine där de stoppar en Duramax i en Ford som varit bensinare.
 
Cummins CR 03-06 här hyggligt stabila. Som många andra common rail behöver de hög rening på bränslet.
03 hade minst "strulprylar", då de varken hade kat eller egr, vilket är bra för förbrukning. Egr är ett otyg.
Min -03 hade gått närmare 50k mil när den bytte ägare, med original bränslesystem.
Däremot är övrigt i karossen ett frågetecken. Servospjäll till ventilation, bromspump, servo, mm..

En radpumpskonverterad 24v Cummins borde va nåt av de mest uthålliga som kan uppbringas.

Det är det som är det fina med 7.3:an. Man kan köra vilken soppa som helst genom den utan att den ger upp. Ingen kolvpump som måste smörjas av bränslet... Men en 24v med marinpumpen vore ballt :tummenupp

Är själv inne på en 1500 5.7 nu, för att kunna klara sig på b-kort.

Jag kör F350, 7.3L på b-kort :)
 
00U0U_iYwFHgTWKkD_600x450.jpg

Sitter och planerar en eventuell USA semester nästa år och kollar så klart pickis. Det är ju helt stört vad mycket fina pickisar det finns bara i san francisco.

Skulle vara så jävla kul att köpa något sånt här och sen ta hem den efter 3 veckor.

http://sfbay.craigslist.org/eby/cto/4633903216.html
 
View attachment 410550

Sitter och planerar en eventuell USA semester nästa år och kollar så klart pickis. Det är ju helt stört vad mycket fina pickisar det finns bara i san francisco.

Skulle vara så jävla kul att köpa något sånt här och sen ta hem den efter 3 veckor.

http://sfbay.craigslist.org/eby/cto/4633903216.html

Den var så fin att det gjorde ont! Jag planerar också en trip till staterna. Ska renovera upp min pickis och behöver ny bil men vill inte ha något annat så det får bli en till F350 så jag tänkte dra och köpa en där, fixa till den lite och sen roadtrippa lite innan jag skeppar hem.
 
Äääh den såg ju nästan ut som min :D

Din hade kanske gått att sälja om det fanns någon bild på den och lite information. Har ju hängt i den här tråden sen begynnelsen men är fortfarande ganska osäker på vad för bil du har. Det jag vet, är att du vill sälja utan att behöva fota den.
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top