Pickup-besatt.

Å andra sidan, så länge vi snackar haverier, hur många haverier på en standardmotor är ett vevstaksras? Öht, nog brukar annat fara före, många gånger om...
Tror aldrig jag sett det faktiskt, på turbokonverteringar som ger 3-4 gånger effekten vad motorn var byggd för, visst, men inte på en standardmotor, nån hojmotor med skjuten kolv har jag sett, men aldrig någonsin ett vevstaksras...

6.4:an har haft problem med det. Stark som fan från fabrik och väldigt lättrimmad + att de bantade stakarna som fasen på den. Antagligen för att få den att kunna varva lite mer och ge mer "personbilskänsla" men det sket sig ju.
 
6.4:an har haft problem med det. Stark som fan från fabrik och väldigt lättrimmad + att de bantade stakarna som fasen på den. Antagligen för att få den att kunna varva lite mer och ge mer "personbilskänsla" men det sket sig ju.

Åfan.
 
Fortfarande ingen som har erfarenhet utav Posi-lok här inne?

Ska funka bra vad jag har hört.
Har inte testat det utan smidde ihop en kopia själv, vilket i efterhand inte var vart tiden.

På Cheva bilarna så var det en toksimpel mekanism med en vajer, hävarm och en pinne som låser. Inte mycket som kan gå fel.

Många som körde med det på chevorna eftersom dom har en elektrisk kontakt som brukar krångla.
 
Ska funka bra vad jag har hört.
Har inte testat det utan smidde ihop en kopia själv, vilket i efterhand inte var vart tiden.

På Cheva bilarna så var det en toksimpel mekanism med en vajer, hävarm och en pinne som låser. Inte mycket som kan gå fel.

Många som körde med det på chevorna eftersom dom har en elektrisk kontakt som brukar krångla.

På dådjarna var det vakuumstyrt tror jag vilket inte är så bra på en diesel som knappt skapar något vakuum när den inte varvar fullt.
 
Jo. Om du läste mitt inlägg så såg du att jag skrev om helvetet.

Men du har helt rätt!
 
Last edited:
Om någon är intresserad...

Jag har en polare som köpt en exakt likadan pickis som min fast röd från Norge (F350, 4X4, Powerstroke, enkelhytt). Den är tullad och klar och han har lagt lite pengar på den. vet inte om den reggats in än men tror den är C-regad. Det som är bra med den är att den gått som brandbil på en mack någonstans så den har endast 6-7 tusen mil på mätaren.

Tror han vill ha en hundring för den.
 
Fick hem lite grejer i dag!
Synd bara att man jobbar mellan 04:30-17:00 i morgon.
Och att hela helgen är uppbokad för omlackering utav dodgen.

Men får se om jag hinner på söndag.

ImageUploadedByTapatalk1407352503.819910.jpg
 
Nu är problemt löst! glappande tändningslås och kass vakumpump. så jävla långsökt!!
En hel sommars felsökande gick typ åt :D
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top