BMW S1000R (inte RR) - tråden!

Undrar när min ska lossna.. höll iaf 2 dagar på knutstorp och 18 mil tur/retur:P

Nån som hört nått från BMW?
 
Jag tappade min på min fjärde bandag och efter ungefär 500 mils total körning så jag vet inte vad det är som gör det. Återkommer när jag hör något mer från verkstaden, har bandag på måndag igen och innan dess lär jag väl inte veta något antar jag.
Grattis till en sjukt fin hoj mcmike!
 
Looser: Jag vet inte. Du kan kolla själv genom att ge järnet från Statoil Rågsved till Rödljuset vid donken ;) Någonstans där emellan. 70km/h? :)

Mcmike: Jag köpte från Evotech är tycker den ser riktigt bra ut. Passade även på att köpa bobbiner och kylarskydd.

Gjort det från andra hållet medans polisen stod vid rödljuset och tittade på. Dom stannade mig senare och frågade om jag "drog ur den" inför avställning och sen lät dom mig åka vidare. Detta var dock en Hornet som gick rejält långsammare men ändå gick en bit över 70km/h :banana
 
Hallå!

Jag ska montera evotechs radiator guard och blir inte riktigt klok på tillvägagångssättet. Har har lossat alla skruvar enligt evotech manual men sen står där "pull" vid BMW märket. Skall man dra i BMW märket eller i hela kåpan? Allt är ju plast så jag är rädd att dra i sönder något...

Snälla Bullen, hjälp mig :)
 
Allright boys!

Jag vågade dra lite hårdare. Evotechs manual var i min mening lite missvisande. Kåpan skall alltså dras rakt ut, med ett stabilt grepp med båda händerna in i kåpan för att vinkelrät dragkraft utåt från infästningen bakom BMW-märket

:fakta
 
Beställde en idag, dock kommer den inte för ens v.10 men nu är den på G iaf. :)
 
Grymt snygg hojen blev med Evotechs tailtidy, olje och kylarskydd!

Jag fick svar från BMW-Sverige i fredags angående sidopanelerna som kan lossna vid körning. Det var inte helt oväntat, uppe på BMWs bord, där ingenjörerna i Tyskland håller på att arbeta fram en s.k. "teknisk kampanj". Det verkar som om BMW inte vill stressa fram en lösning utan att de successivt arbetar fram och provar en lösning innan den ersätter den tidigare sämre produkten.

Vi får se, jag skulle få vidare besked när BMW Sverige i sin tur får besked från tyskarna.

Jag hade av min panel igår vid monteringen av kylarskyddet och limningen av fästet där penisen sitter ser för mig märklig ut! Den borde varit i en hel plastbit så att inget kan lossna!

Oavsett är det en förbannat rolig hoj att köra! BMW har ändå gjort bra ifrån sig!
 
Grymt snygg hojen blev med Evotechs tailtidy, olje och kylarskydd!

Jag fick svar från BMW-Sverige i fredags angående sidopanelerna som kan lossna vid körning. Det var inte helt oväntat, uppe på BMWs bord, där ingenjörerna i Tyskland håller på att arbeta fram en s.k. "teknisk kampanj". Det verkar som om BMW inte vill stressa fram en lösning utan att de successivt arbetar fram och provar en lösning innan den ersätter den tidigare sämre produkten.

Vi får se, jag skulle få vidare besked när BMW Sverige i sin tur får besked från tyskarna.

Jag hade av min panel igår vid monteringen av kylarskyddet och limningen av fästet där penisen sitter ser för mig märklig ut! Den borde varit i en hel plastbit så att inget kan lossna!

Oavsett är det en förbannat rolig hoj att köra! BMW har ändå gjort bra ifrån sig!

Skönt att höra!

Håller med dig! Riktigt trevlig hoj. Måste boka in nån mer bankörning..
 
Då var det min tur!

Men eftersom jag är jag, så fick jag någon slags jackpott :rolleyes:

Inom loppet av 2 mil släppte inte bara höger, utan vänster sida också!

Som tur var så såg jag att de satt löst innan något allvarligt hände. :3freak

Nu håller vi tummarna att BMW löser det här åt mig innan jag åker till Italien. :(
 
Då var det min tur!

Men eftersom jag är jag, så fick jag någon slags jackpott :rolleyes:

Inom loppet av 2 mil släppte inte bara höger, utan vänster sida också!

Som tur var så såg jag att de satt löst innan något allvarligt hände. :3freak

Nu håller vi tummarna att BMW löser det här åt mig innan jag åker till Italien. :(

Skräp
 
Grymt snygg hojen blev med Evotechs tailtidy, olje och kylarskydd!

Jag fick svar från BMW-Sverige i fredags angående sidopanelerna som kan lossna vid körning. Det var inte helt oväntat, uppe på BMWs bord, där ingenjörerna i Tyskland håller på att arbeta fram en s.k. "teknisk kampanj". Det verkar som om BMW inte vill stressa fram en lösning utan att de successivt arbetar fram och provar en lösning innan den ersätter den tidigare sämre produkten.

Vi får se, jag skulle få vidare besked när BMW Sverige i sin tur får besked från tyskarna.

Jag hade av min panel igår vid monteringen av kylarskyddet och limningen av fästet där penisen sitter ser för mig märklig ut! Den borde varit i en hel plastbit så att inget kan lossna!

Oavsett är det en förbannat rolig hoj att köra! BMW har ändå gjort bra ifrån sig!


Pic or it didn't happen :fakta :)
 
Då var det min tur!

Men eftersom jag är jag, så fick jag någon slags jackpott :rolleyes:

Inom loppet av 2 mil släppte inte bara höger, utan vänster sida också!

Som tur var så såg jag att de satt löst innan något allvarligt hände. :3freak

Nu håller vi tummarna att BMW löser det här åt mig innan jag åker till Italien. :(

När är din tillverkad?
 
Får jag lov att klistra in ett utdrag från mailet utan att "fråga" personen på BMW? Inte för att det står något olämpligt i mailet, men får jag lov att lägga ut mailkonversationer offentligt på forum?


Sorry! Jag kan ha missuppfattat lite från början, förstod det som att även du hade satt på evotechs taildiddy. Men du kanske berömde hojen på föregående sida !?
Annars var det hojen jag ville se :tummenupp

Mejlet är jag inte så intresserad av :tungan
 
Tack för mycket intressant läsning i denna tråd... BMW:n byttes till en Honda :rock

Jag önskar er massa trevliga mil på den härligt brutala S1000R:en :crash
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top