Aprilia Tuono V4

Med tanke på vad försäkringar kostar idag är det nästan lönt att köpa en "banhoj" bara för ändamålet.
 
Med tanke på vad försäkringar kostar idag är det nästan lönt att köpa en "banhoj" bara för ändamålet.
Körde också RD350 för 23 år sen. Vill gärna inte byta TV4:an mot en för att spara några kr...:rolleyes:
Glidare ligger ett par år frammåt...
 
Den försäkring jag har kostar så lite att de pengar jag spar kan jag laga hojen för...

Oki , hur lite då ? om man får fråga :) min på Bilsport&Mc kostar 7600kr år hel/hel och jag bor rätt centralt .

Och den gäller vid bandagar inte vid tex träning eller tävlings relaterad körning typ tidtagningar . Känns stabilt med dem ialf :)

HarTv4 samt Husqvarna 900 helförsäkrade hos bilsport för under 10k om året , det känns prisvärt .

Personligen tycker jag man bör gynna bilsport&mc eftersom de är det enda bolaget med schyssta vilkor enligt mig då .
 
Last edited:
Hmm. Jag skummade genom deras försäkringsvillkor och hittar inte något om bandagar. Annars låter detta helt underbart.
 
Hej! Vill nån ha 20% bättre frambroms? Jag skall gå ut i garaget och ta lite
förklarande bilder. Det är ganska avancerade grejer.:fakta Återkommer lite senare...;)
 
Inte SÅ lite egentligen, har den lite dyrare varianten och betalar 5200 för hel/hel. Däremot kör jag ju numera i licensgruppen när jag kan...

En extra banhoj kan man ju få för ganska lite pengar. Men då är det ju ingen TV4...
 
Last edited:
Fick äntligen tummen ur och skruvade dit ett 15t framdrev. Efter en första provtur måste jag säga att jag är mycket nöjd över resultatet. Det känns som om utväxlingen nu passar "normal" gatkörning bättre och det är lättare att få ett bra flyt i körningen. Det blev dock ännu svårare att hålla framhjulet i backen... Tur att man har wheelie control! :)

Med tanke på att kostnaden inte var högre än någon öl på krogen och det tog en kvart att byta känns det som väl investerade pengar och tid.

För övrigt har jag nog drevat ner i princip alla hojar jag haft. Resultatet har alltid varit att de blivit både mer lättkörda och roligare. Varför levereras de så högt drevade från fabrik? Varför inte göra växel 1-5 med lägre och tightare utväxling och en sjätte "högväxel" för transporter?
 
Jag har Svedea och jag halkar runt på bankörning lite nu och då. Därför kompletterar jag med bra olycksfallsförsäkring samt SMA. Att byta till B&MC för att eventuellt få ersättning känns inte aktuellt trots att det är en dyr hoj. Den försäkring jag har kostar så lite att de pengar jag spar kan jag laga hojen för... Ser till att jag själv är försäkrad bara, det VET jag att det funkar. Inte förhoppningsvis.

Sen har jag alltid försökt köra med en aning marginal och det har funkat rätt bra. Har inte blivit så snabb genom åren men har heller aldrig vurpat så mycket att det varit värt använda försäkring. Försöker ändra på det där med marginaler lite, men gamla hundar ni vet... Men det är jag och mitt resonemang. Något annat bolag finns inte heller som täcker bankörning det minsta längre tyvärr.

Tror jag ska köra på samma approach. Tusenlapparna jag sparar på att stanna kvar hos Svedea kan jag istället investera i kraschpuckar...
 
Inte SÅ lite egentligen, har den lite dyrare varianten och betalar 5200 för hel/hel. Däremot kör jag ju numera i licensgruppen när jag kan...

En extra banhoj kan man ju få för ganska lite pengar. Men då är det ju ingen TV4...

USA import...

Livet går ut på att köpa dyra grejer, lika bra och få det avstökat, så man kan koncentrera sig på annat.:-D
 
Kör med B&MC betalar 5300kr hel/hel och som det skrevs tidigare så får man köra all bana förutom att tävla eller träna inför tävling :-)
 
Apropå helt ingenting upptäckte jag under lite touring igår och idag att hojen drar mindre soppa nu än den gjorde de första 1000 milen eller så. I början fick jag sällan snitt under 0,75 medan den nu utan problem rullar på 0,6 under touring 30+. Det är ju ganska normalt rent av. :)
 
Någon av er Gbg grabbar som vill hänga med på avancerad SMC kurs i Norge? Rudskogen heter banan. http://www.rudskogen.no/ och ligger 2,5 timma från Göteborg.
Vi kanske kan dela på en släp/bensin. Datum är 28 eller 29 juli eller kanske båda. :-) hör av är ifall ni är intresserade.
 
Någon av er Gbg grabbar som vill hänga med på avancerad SMC kurs i Norge? Rudskogen heter banan. http://www.rudskogen.no/ och ligger 2,5 timma från Göteborg.
Vi kanske kan dela på en släp/bensin. Datum är 28 eller 29 juli eller kanske båda. :-) hör av är ifall ni är intresserade.
Jag kanske är intresserad. Kanske flickvännen också.
Låt mig återkomma så fort som möjligt.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top