MotoGP - Gran Premio bwin de Espãna 2014

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Smith vart 8:a :va

Tyckte jag hörde Crutchlow klaga på tappad bromseffekt!!??
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tja, inte den tighta fight jag hoppats på direkt.
MM, Rossi, Dovi, EsA :tummenupp

:huvet Till min fuckade spelare som hoppade från line-up till början av varv 2. :gnissla
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Marc Marquez blir bara bättre och bättre..
Kanske första föraren som har en chans mot Rossi när han var på sin topp till 2009?
Killen kör bättre än vad både Rossi & Pedrosa gör. Ändå är han oerhört ödmjuk! Starkt tycker jag :):)

KC Stoner var också en sanslöst duktig förare, men personligen så gillade jag aldrig han som person.

Tja......Fick ju lite rätt då, förutom Lorenzos vilja att hålla Pedrosa bakom sig då. :)

Han hade ju en morot att hålla sig före med tanke på avåkningen i första kurvan tidigare!

Det har varit prat om att Lorenzo haft problem med sin hoj. Är det något som är åtgärdat?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Hyvää Mika! Klart kalle Kallio ska hålla sig däruppe för många rejs framåt, den spanska nationalsången börjar vi kunna nu.

MM lyckas ingen rubba, hur mycket kommer han att vinna i år? Hans strategiska utveckling imponerar.

Rossi körde faktiskt ifrån JLo idag, när hände det senast? Må ju värma der Alte lika mycket som svida för JLo. Jag lider med JLo, en stor mästare som ständigt tvingas leva i skuggan av först VR, sedan Stoner och nu pöjken.

Pedrosa något blek, väntade kanske lite för länge bakom JLo? Dovi riktigt vass, i särklass på den hojen. Bautista presterade bättre på rejset än under träningarna. Bra insats om än några darriga inbromsningar av AEsp, gediget av Smith och PEsp.

Bra kört av Hayden, vore roligt att se honom på Bradls hoj. Får den senare inte fart snart lär den platsen bli ledig... Iannone är snabb men övertygar inte med sina ständiga vurpor. Det vore intressant att se honom på dokumenterat material.

Nu verkar det brinna en fas för CC, nu talar han om att det är pinsamt på Twitter. Trots att han fått (bra betalt för) sin efterlängtade fabriksstyrning. Frågan är bara varför Dovi lyckas så pass bra? Deal with it...

Sammantaget kanske det minst händelserika rejset i år, trots att Yamahakillarna gjorde vad de kunde för att störa MM tidigt i rejset? Trots allt besvarades ändå några frågor kring förarnas individuella form. Dagen var inte bortkastad:)
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Yeayy! Rossi! :D Kul att se gubben hitta formen igen. :D Hade varit riktigt intressant att se honom på den andra hondan, för att se om det ligger något i det där med att hondorna helt enkelt är bättre än yamaha i år.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Roffe: det finns några personer vars inlägg gör denna sidan lite bättre, du tillhör den gruppen.
När CC körde in med Ducatin kom jag att minnas en liknande händelse, 2009 om jag minns rätt. WSBK, M. Fabrizio på fabriksducati körde in i depå pga oklar anledning. Det dög inte, han fick höra vad som gällde och fick köra ut igen.
 
Last edited:

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Dags för Lårenzo att söka lite själavård, tappade brutalt efter att peddot passerade honom. Startar som en rookie, grinar som ett barn.

Sammanfattningsvis: Rossi ger aldrig upp
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Rossi körde faktiskt ifrån JLo idag, när hände det senast? Må ju värma der Alte lika mycket som svida för JLo. Jag lider med JLo, en stor mästare som ständigt tvingas leva i skuggan av först VR, sedan Stoner och nu pöjken.
Samtidigt var det nog en riktigt ordentlig självförtroendeboost för Valentino. Jerez är förstås en av hans favoritbanor, men hoppas ändå att han kan vara med och slåss om pallplatser på allvar under resten av säsongen

Nu verkar det brinna en fas för CC, nu talar han om att det är pinsamt på Twitter. Trots att han fått (bra betalt för) sin efterlängtade fabriksstyrning. Frågan är bara varför Dovi lyckas så pass bra? Deal with it...
Han tappade helt bromskraft fram enligt snabbintervju med hans teamchef strax efter att han gick i depån. Svårt att hantera, oavsett hur mycket man får betalt, eller?

Sammantaget kanske det minst händelserika rejset i år
Vilket ju är lovande för årets säsong, tyckte det var ett riktigt bra race! Fighten för femteplatsen var ju spännande från start till mål. Kunde ha blivit vem som helst av Dovizioso, Smith, Espargaro eller Bautista, kändes det som.

Gillade också att Rossi höll sin något nervösa andraplats hela loppet igenom (Lorenzo var ju riktigt nära runt mitten av loppet, likväl som Pedrosa de avslutande varven), och levererade en pallplats!
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Fy fan vad tråkig och okarismatisk person Kallio är! Även hans famil/crew, det kändes väldigt stelt och krystat ut när de kramades i parc fermé. Fan snubben vann sitt andra Moto2-race race ever och det verkade som om han kom sist.

Är det något kramkalas vi ska se på ? Han är ju finne för helvete!
 

GurraBurra

Ingen Kommer ihåg en fegis!
Gick med
3 May 2009
Ort
i stan
Hoj
-07 Husaberg 650fs *stulen* Husa 570 -11, Yamaha R6 -10
:musik


Jag drar ut en högoddsare på att racet kommer sluta:
1.MM
2.Rossi
3.Peddo
4.Lorre

Den är dock bara möjlig om Rossi inte kvalar som vanligt. MM är överlägsen nu... Lorre har inte fått upp farten riktigt... Peddo blir skitnödig och slår av på tempot...
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Hyvää Mika! Klart kalle Kallio ska hålla sig däruppe för många rejs framåt, den spanska nationalsången börjar vi kunna nu.

MM lyckas ingen rubba, hur mycket kommer han att vinna i år? Hans strategiska utveckling imponerar.

Rossi körde faktiskt ifrån JLo idag, när hände det senast? Må ju värma der Alte lika mycket som svida för JLo. Jag lider med JLo, en stor mästare som ständigt tvingas leva i skuggan av först VR, sedan Stoner och nu pöjken.

Pedrosa något blek, väntade kanske lite för länge bakom JLo? Dovi riktigt vass, i särklass på den hojen. Bautista presterade bättre på rejset än under träningarna. Bra insats om än några darriga inbromsningar av AEsp, gediget av Smith och PEsp.

Bra kört av Hayden, vore roligt att se honom på Bradls hoj. Får den senare inte fart snart lär den platsen bli ledig... Iannone är snabb men övertygar inte med sina ständiga vurpor. Det vore intressant att se honom på dokumenterat material.

Nu verkar det brinna en fas för CC, nu talar han om att det är pinsamt på Twitter. Trots att han fått (bra betalt för) sin efterlängtade fabriksstyrning. Frågan är bara varför Dovi lyckas så pass bra? Deal with it...

Sammantaget kanske det minst händelserika rejset i år, trots att Yamahakillarna gjorde vad de kunde för att störa MM tidigt i rejset? Trots allt besvarades ändå några frågor kring förarnas individuella form. Dagen var inte bortkastad:)

Honda har redan uttryckt att de är missnöjda med Bradls(och Bautistas :rolleyes: ) resultat så här långt och om det inte blir bättre går snacket att de skulle ge styrningen till Vinales som verkligen visar framfötterna som rookie i Moto2!

CC tappade alla bromskraft som coola ola skrev och Ducati ska tydligen frågat Dorna om ökad storlek på bromsarna inför detta racet.

Om VR börjar hitta rätt på M1:an så ska det bli intressant att se hur JL reagerar och ffa om han blir kvar i teamet eller kanske byter till honda!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Roffe: det finns några personer vars inlägg gör denna sidan lite bättre, du tillhör den gruppen...
Tusen tack, men det jag är mest glad åt är att Ni står ut med mitt gaggande. Det är en intressant cirkus, så någonstans må man skriva av sig...:)

...Han tappade helt bromskraft fram enligt snabbintervju med hans teamchef strax efter att han gick i depån. Svårt att hantera, oavsett hur mycket man får betalt, eller?...

Mmm. Det sa han... Seriöst så saknas tyvärr resultat från helgen för att backa upp den kommentaren. Första rejset placerade elektroniken CC på månen. Detta rejs pajade bromspumpen. Visst, det kan vara så. Men att gråta ut på Twitter och hänga ut sitt team för att prestationerna inte kommer, det suger enligt min bok. CC visste vad han gav sig in på när han skrev på, och Dovi lyckas än så länge betydligt bättre på Duccen. Det vet vi.

Mindre tid på Twitter och lite mer tid på hojen vore klädsamt. Hayden körde ett antal år på Duccen utan att offentliggöra det antal fadäser som nu ska ha drabbat CC på fyra rejs. Just saying... http://www.crash.net/motogp/news/204022/1/crutchlow-all-this-hard-work-for-three-sht-laps.html

Det lär väl visa sig om jag är orättvis mot CC eller inte :)

...Om VR börjar hitta rätt på M1:an så ska det bli intressant att se hur JL reagerar och ffa om han blir kvar i teamet eller kanske byter till honda!
Ptjaa, frågan är vad Honda i så fall skulle erbjuda honom, med Marquez på lönelistan? Frågan är väl också hur Lorenzos körstil passar Hondan?

Det är nog inte otroligt att de som ska utmana Marquez finns i Moto2 eller 3, Vinales, Rabat, Miller eller Fenati för att nämna några kandinater? Hanika är en grabb som kan komma att höra talas om sig, däremot lär det ta tid innan han kan utmana MM...
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Imponerande att se Marquez. Frågan är hur mycket han tog i? Hade det blivit race hade han säkert 3-4/10 till att hämta, skrämmande hur snabbt han kör sin Honda om man jämför med Ped/Bra/Bau.
Ros/Ped/Lor har 16 (!) världsmästartitlar ihop och Marquez mer eller mindre förnedrar dom. Rossi må ha varit tvåa i mål men den prestationen bleknar lite när man sett MM93 köra. Starkt att på lika villkor köra ifrån Lorenzo dock, än är det krut i gubben!

Kallio var kul, men jag är mer imponerad av Vinales, Salom & Folger som går direkt från Moto3 till att slåss om pallplatser i en enhetsklass där en hel del förare nu hunnit bli veteraner & kan sina cyklar utan & innan.

Moto3, går det ens att regissera bättre racing? Helgernas höjdpunkt i mina ögon då man alltid är garanterad underhållning hela vägen till målflagg. Dock förvånas jag fortf. att Vazquez kör betydligt bättre än Rins & Marquez. I vintras trodde jag att Rins var den mest solklara världsmästaren 2014..
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
MM och Dani säger i post-race intervjun att det var (kan vara) bättre grepp på curbs'en på vissa banor. :confused:
Trodde dom kör där bara för att "bättra spåret" och gena lite.
MM fick frågan varför han var så långsam i T2.
Han sa att han fick lov att bromsa in mer än de andra och för att inte tappa för mycket använde han curbs'en för att få bättre grepp ut ur kurvan.
Det är verkligen små, små detaljer som gör det. :)
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Uppenbarligen så är den gamle inte så slut som sagts. Vad jag har förstått så är det många lediga styrningar till 2015.
Skulle det vara helt osannolikt att se Rossi på en Honda?
Inte nödvändigtvis hos Repsol. Men Bradl och Bautista rosar inte direkt marknaden och deras moppar skall väl vara rätt hyfsade.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Imponerande att se Marquez. Frågan är hur mycket han tog i? Hade det blivit race hade han säkert 3-4/10 till att hämta, skrämmande hur snabbt han kör sin Honda om man jämför med Ped/Bra/Bau.
Ros/Ped/Lor har 16 (!) världsmästartitlar ihop och Marquez mer eller mindre förnedrar dom. Rossi må ha varit tvåa i mål men den prestationen bleknar lite när man sett MM93 köra. Starkt att på lika villkor köra ifrån Lorenzo dock, än är det krut i gubben!

Kallio var kul, men jag är mer imponerad av Vinales, Salom & Folger som går direkt från Moto3 till att slåss om pallplatser i en enhetsklass där en hel del förare nu hunnit bli veteraner & kan sina cyklar utan & innan.

Moto3, går det ens att regissera bättre racing? Helgernas höjdpunkt i mina ögon då man alltid är garanterad underhållning hela vägen till målflagg. Dock förvånas jag fortf. att Vazquez kör betydligt bättre än Rins & Marquez. I vintras trodde jag att Rins var den mest solklara världsmästaren 2014..

Jag är inget die hard Rossi-fan, inte MotoGP heller för den delen.. men att Rossis prestation "bleknar"..? Kom igen.. Han är ju lastgammal jämfört med MM och har legat på en absoluta toppen under längre tid än många andra och kan uppenbarligen fortf. leverera. T om jag (som bara sportar på amatörnivå) märker en otrolig skillnad på min prestationer idag och de för 13 år sen.

Sjukt imponerande av Rossi att komma 2:a säger jag.
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top