TL-tråden - v2 !

Alltså kolfiber rent generellt.. snordyrt :gnissla
Fick nästan en gråtattack när jag glömde kvar bromsskivelåset och knäckte ena sidan av kolfiberframskärmen.

Hmm, har fortfarande att det tar ett tag innan startmotorn går igång när man trycker start även om instrumentbräde lyser upp och inga fel indikeras. Taskigt batteri?

Har för mig att flera har haft problem med startknappen och fixat det genom att montera ner handtaget och rengöra.. Kan vara så att det börjat ärga på kontakterna.. Kanske Kanske...testa testa..
 
Har för mig att flera har haft problem med startknappen och fixat det genom att montera ner handtaget och rengöra.. Kan vara så att det börjat ärga på kontakterna.. Kanske Kanske...testa testa..

Men det klickar till och motorn hostade till lite, men om det hade ärgat så hade väl det inte ens klickat till?
 
Jag har kört barnetts skivor och fjädrar, har inte haft några problem efter det.
 
Men det klickar till och motorn hostade till lite, men om det hade ärgat så hade väl det inte ens klickat till?

Jag tror du har dålig kontakt någonstans i startkretsen. Du har tillräckligt med kontakt för att sluta kretsen, men när strömstyrkan ökar bränns den lilla kontaktytan som finns av. Har råkat ut för de både på hojar och bilar.
Bara att gå igenom alla anslutningar från batteri till tartmotor och tillbaka, inklusive startrelä.

Men kolla knappen också, om det håller på och glappar i den kan du få liknande symptom.
 
På min TLR har jag efter att ha kört lite noterat att det vanligt förekommande kopplingssliret även förekommer på min vid inspirerad körning.:(
Vad tror ni, är det svetsat centrum som gäller för att bota detta? Någon av er som gjort det?
http://www.tlplanet.com/forums/showthread.php?t=87066&highlight=Clutch+mod

Jag svetsade mitt centrum! Den högg om man försökte med inspirerade starter och kunde slira när man kört på avslag o vred på lite! Svetsade och det vart perfekt som en vanlig koppling! Det e jag som reglerar den nu! Och inga problem med studsande bakhjul. Kör med orginal fjädrar i kopplingen! :)
 
Last edited:
Jag svetsade mitt centrum! Den högg om man försökte med inspirerade starter och kunde slira när man kört på avslag o vred på lite! Svetsade och det vart perfekt som en vanlig koppling! Det e jag som reglerar den nu! Och inga problem med studsande bakhjul. Kör med orginal fjädrar i kopplingen! :)
Tack. Exakt samma symptom som min...
Svetsade du själv? Hur fixerade du i rätt läge? Tillverkade du någon fixtur? I så fall, skulle man kunna få låna den?
 
Last edited:
Tack. Exakt samma symptom som min...
Svetsade du själv? Hur fixerade du i rätt läge? Tillverkade du någon fixtur? I så fall, skulle man kunna få låna den?
Jag har en fixtur o tigga den (den andra finnen på jobbet svetsare) visst får du låna!
 
Ja vet inte hur min blivit behandlad av FÄ.. Kan ju räcka med att ytbehandlingen får sig en törn vid installationen så börjar ju skiten krypa in under... Men ja har läst att vissa fixar till sina fjädrar med bra bromsoksfärg.. Men ja undrar hur den håller när fjädern flexar...

Har letat lite på detta med att måla/spraya sina fjädrar.... Hittade Plastidip! Vad tror ni om detta? Står att det behåller sin flexibilitet mellan -34 grader och +93 grader... Men det blir väl aldrig så att bakre cylindern avger så pass mycket värme att fjädern skulle kunna bli så varm?

Kanske är ett bra alternativ?
http://performix.se/index.php?route=product/product&path=68_70&product_id=84
http://www.dipit.se/Docs/Produktdatablad_PlastiDip_svenska.pdf
 
Last edited:
Har letat lite på detta med att måla/spraya sina fjädrar.... Hittade Plastidip! Vad tror ni om detta? Står att det behåller sin flexibilitet mellan -34 grader och +93 grader... Men det blir väl aldrig så att bakre cylindern avger så pass mycket värme att fjädern skulle kunna bli så varm?

Kanske är ett bra alternativ?
http://performix.se/index.php?route=product/product&path=68_70&product_id=84

Har testat på bilfälgar.. sitter kvar sen förra sommaren iaf..
 
Bockat till upphängningen till Danmoto burkarna.. 5mm alu.. inte helt enkelt att handbocka i skruvstäd.. arbetsbänken fick åka med 2 varv runt garaget innan man var klar..:crash
 
Nyheter
Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Back
Top