TL-tråden - v2 !

Jag har en fixtur o tigga den (den andra finnen på jobbet svetsare) visst får du låna!
Sådär, kopplingscentrum tiggat och åter på plats. Tack för lånet av fixtur Slowfinn! :Bugar
Gjorde även modden att byta till SV1000 push rod seal när kåporna ändå var av. Den gamla packboxen hade gjort sitt.
 
20140402_133916.jpg20140402_133858.jpg20140402_133907.jpg20140402_133924.jpg20140402_134021.jpgFler bilder.

Nu är allt på plats iaf.. sen skall väl vissa delar snyggas till..:huvet men det får ske löpande under sommaren.. viktiga är att skiten äntligen är ihop!!!:fakta
 
View attachment 402476
Hej alla här,jag heter jens och är ny på forumet och här kommer en bild på min "pärla":)

Väkommen till fanatiska klubben (har jag hört oss benämnas iallafall...:hihi)

Fråga på om du undrar något, finns mycket kunskap här, och finns det inte här finns på TLplanet.com

/Pajje
 
Tänkte kolla lite med er som kör bakhjul på era tls hojar. Hur mkt spelar förarvikten in? Dra upp den på 1:an med gas är ju givetvis inga problem, på 2:an kan jag eventuelly få den att lätta bara :/ Är lite orolig gör att använda kopplingen då den fortfarande vill slira till vid fullgas på hög växel.

Jag väger drygt 95 kg som naturen skapade mig, så en bit över 100 med utrustning, ej vägt mig i det skicket.

Ni som gör powerwheelie på 3:an, hur mkt väger ni? Är jag löjlig som nojar över om min hoj är slöare än era, eller är jag för manlig? :gnissla
 
Obs inga ryck i styret eller nåt. Det vågar jag inte ännu :( Däremot avslag på gasen för att pressa ihop gafflarna lite...
 
Tänkte kolla lite med er som kör bakhjul på era tls hojar. Hur mkt spelar förarvikten in? Dra upp den på 1:an med gas är ju givetvis inga problem, på 2:an kan jag eventuelly få den att lätta bara :/ Är lite orolig gör att använda kopplingen då den fortfarande vill slira till vid fullgas på hög växel.

Jag väger drygt 95 kg som naturen skapade mig, så en bit över 100 med utrustning, ej vägt mig i det skicket.

Ni som gör powerwheelie på 3:an, hur mkt väger ni? Är jag löjlig som nojar över om min hoj är slöare än era, eller är jag för manlig? :gnissla

Kör inte bakhjul själv, gillar att ha bägge hjulen i backen, men hur är din drevad?
 
Den är nog originaldrevad.

Det har nämnts på ett par ställe på både TLPlanet å TLZone att folk anser TLSerna är tokigt drevade original... 17/40 eller 17/41 verkar vara föredraget på TLS.. 16 rekommenderas inte, för då äter kedjan upp svingen till slut.. Det kan ju underlätta slangningen om man drevar om lite, de e kanske de som 3eväxelnbakhjulsåkarna
gjort...
 
Jag kör aldrig på bakhjulet med min, men det handlar om teknik. Inte effekten eller vikten på föraren ...
 
Det har nämnts på ett par ställe på både TLPlanet å TLZone att folk anser TLSerna är tokigt drevade original... 17/40 eller 17/41 verkar vara föredraget på TLS.. 16 rekommenderas inte, för då äter kedjan upp svingen till slut.. Det kan ju underlätta slangningen om man drevar om lite, de e kanske de som 3eväxelnbakhjulsåkarna
gjort...

Nu är det trots mitt inlägg inte så att jag vill vara ute å klra bakhjul i tid å otid, utan mest att jag var lite orolig att det kanske var min som är lite slöare än vad den borde vara...
Så jag tänker inte dreva om för att köra bakhjul :fakta Men alltid kul att känna framhjulet lätta när man accelererar iväg :banana
 
Nu är det trots mitt inlägg inte så att jag vill vara ute å klra bakhjul i tid å otid, utan mest att jag var lite orolig att det kanske var min som är lite slöare än vad den borde vara...
Så jag tänker inte dreva om för att köra bakhjul :fakta Men alltid kul att känna framhjulet lätta när man accelererar iväg :banana

Men känns den orkeslös e de väl de vanliga att se över i första hand, TB synk å TPS.. Om de e rätt så då kanske ett kompressionstest är på sin plats..
 
Men känns den orkeslös e de väl de vanliga att se över i första hand, TB synk å TPS.. Om de e rätt så då kanske ett kompressionstest är på sin plats..
Komp test går nog inte så bra du har ju decomp på avgas kammarna! täthets prov går ju! :smasha
 
Men ja undrar hur skribenten av manualen tänkte när det (som slowfinn så sant poängterar) sitter decomp.. Ska man då bara koppla på å köra med startern tills man sett ett högst värde å sen lita på de? Eller måste man spärra decompen på avgaskammen för att få rätt värde? Bra att veta eftersom jag själv tänkte kolla kompen inom en snar framtid..

Hur gör man läckagetestet då?
 
Kollade i servicemanualen åsså, å den säger att med decompen aktiv så ska dessa värde uppnås:



Vet inte vad som e rätt eller fel, men man vill ju tro att manualen har rätt.. :confused:
 
Men ja undrar hur skribenten av manualen tänkte när det (som slowfinn så sant poängterar) sitter decomp.. Ska man då bara koppla på å köra med startern tills man sett ett högst värde å sen lita på de? Eller måste man spärra decompen på avgaskammen för att få rätt värde? Bra att veta eftersom jag själv tänkte kolla kompen inom en snar framtid..

Hur gör man läckagetestet då?
I princip så tryck sätter du cylindern i tdc o kollar på manometrar o lyssnar var det läcker. Jag tror tom biltema har ett kitt cylinderläkagetestare.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top