BoTT 2014

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
En skåning, sen har vi en Dansk (icke tidigare mästare, men fd bottare)
En ny stark profil som kört Pro SBK, en fd VM-mek, en ex testförare för Foggy Petronas (inte säkert hur många race han kör dock).
En herre som gjorde jäkligt bra ifrån sig på Knudan ifjol på en Panigale, körde ej i BoTT utan i annat race.
En till dansk, ny för bott, en till Norrman, ny för bott, och en ny Holländare, bosatt i Norge.

Dom jag har från skallen, sen är det lite lösa trådar från diverse förare som visat intressen.
Även en till kille som kört PRO, Backman!

Blir klart stort fält med spridda erfarenheter och fartresurser, det som personifierar bott och gör det skoj!

Vi väntar fortfarande på dig MoZz :tungan:)


Jag ska nog vara med och göra bort mig några race också juh.... :tummenupp
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
HA HA HA HA... Jag tror det är en dålig idé att torpedera omkull sina sponsrade förare... :D

Fast å andra sidan så har du ju gott om delar och kåpor så du kan fixa min hoj igen sen... ;)

Men efter förra året så är jag ju van, så jag kastar alltid en blick över höger axel, och lyssnar lite extra efter skrapande ljud i inbromsningen till "ejes" innan jag viker in. :tummenupp
 

PT

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
RC8 R
Min debut är framflyttad till Assen! Bra med årets upplägg är att man kan räkna bort en tävling ur poängtabellen ifall man inte kan köra alla deltävlingar.

Hur ser det ut för resten av startfältet? Vilka kommer åka till Most? Vilka börjar på Assen? Vilka gör enstaka inhopp osv...

Skall bli jäkligt kul med en ny säsong! :banana
 

Arna

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2009
Ort
Gävle
Hoj
Ducati 1199 Panigale, Ducati 748 R, KTM 660 Motard
Har nu bokat till Most. Lånar nog Granes buss då det inte verkar vara tillräckligt intresse för den stora bussen.
Finns plats för en till pers och hoj då Grane åker med Greven. Någon intresserad?
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Har nu bokat till Most. Lånar nog Granes buss då det inte verkar vara tillräckligt intresse för den stora bussen.
Finns plats för en till pers och hoj då Grane åker med Greven. Någon intresserad?

Sitter och kollar kalendern just nu det som funkar bäst åt mig av racen är Most, Assen. Jag tar platsen men ger ett 100% svar senast Fredag.(PM mig vad du tror kostnaden blir m.m + ditt tele nr så ringer jag dig efter jobbet).
 

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Jag som aldrig sett ett Bott..Var och när kör ni? Är ni fler än dom 6 st som kör Pro??..ler
Som vanligt så verkar det ha blivit en dyr klass för nya fina hojar...
 

Falappa926

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2004
Ort
skogen
Hoj
Ducati 851 S -91
Jag som aldrig sett ett Bott..Var och när kör ni? Är ni fler än dom 6 st som kör Pro??..ler
Som vanligt så verkar det ha blivit en dyr klass för nya fina hojar...

Brukar tyvärr bli så, därför är 888:an en klart kul hoj att se bland de andra pank&galen åkarna. Har varit snack om en en märkes klass för att hålla nere kostnaden, och då var tanken något billigare så att fler skulle ha råd. Finns ett flertal som skulle kunna tänka sig en comeback om det hade inneburit inköp av tex en 848 eller liknande. Detta är väl liknande utveckling som det var förra gången med BoTT, då rann väl allt ut när du var "tvungen" att ha en 888 SP som var en da shit på den tiden.

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
 

Henrik08

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2011
Ort
Hong Kong
Hoj
Duc Pantah-82, Duc 888-94, Apa/KTM, ZX10-09
Jag blev så rörd av att uppmärksammas på www att jag kände att det är dags att göra internationell debut.

888 goes global road racing!

Ses i Most
Henrik
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Jag som aldrig sett ett Bott..Var och när kör ni? Är ni fler än dom 6 st som kör Pro??..ler
Som vanligt så verkar det ha blivit en dyr klass för nya fina hojar...

Mors Larzon!
Vi kör i Most, Assen, Anderstorp, Rudskogen, Knutstorp och Brno.
Datum finns på hemsidan ;)
www.nordicbott.net

Dyr klass, mja, allt är relativt. Jag köpte ny KTM (2012) med 50 mil på mätaren, diverse prylar på för bra mycket billigare än någon annan modern superbike kostar. Ska man ha en vass maskin som går bra i PRO så kostar den klart mer och kräver minst lika mycket underhåll. Blir vad man gör det till :)

Vi är för övrigt 18 pers som ska köra Most, Assen blir vi nog minst 25. Med wild card från både Finland och Holland. :)
 

Arna

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2009
Ort
Gävle
Hoj
Ducati 1199 Panigale, Ducati 748 R, KTM 660 Motard
6000:- per pers. Soppa, nattfärja onsd, sönd. Inkl hytt och en slant till Grane för lånet av bussen. Åker onsd middag från Gävle hemma måndag.
 

Arna

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2009
Ort
Gävle
Hoj
Ducati 1199 Panigale, Ducati 748 R, KTM 660 Motard
Ring mig 070-440 08 00 Arna
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag undrar det också behöver bytta bort min gammel mille snart :(

Vi kan säkert hota Alex lite :D

Det är ju trist om det bara är Ducce o KTM som kör. Det är väl ändå upplevelsen o ljudet som är det viktiga. Men jag förstår samtidigt om Alex vill vidhålla "Twin" som koncept. Men förnyelse är inte fel ibland.

Jag skulle kunna tänka mig köra igen i bott om jag kunde köra något annat än just Ducce och KTM som är konkurrenskraftigt.
 

Alver

#45 REC
Gick med
22 Jan 2006
Ort
Älvängen
Hoj
Ducati 1198s
Min debut är framflyttad till Assen! Bra med årets upplägg är att man kan räkna bort en tävling ur poängtabellen ifall man inte kan köra alla deltävlingar.

Hur ser det ut för resten av startfältet? Vilka kommer åka till Most? Vilka börjar på Assen? Vilka gör enstaka inhopp osv...

Skall bli jäkligt kul med en ny säsong! :banana

Det blir samma upplägg för mig, d.v.s börjar med Assen för att därefter
försöka köra alla återstående racen under 2014, Anderstorp, Rudskogen,
Knutstorp o Brno:).

#45 Niclas
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Battle of the BADASS ...

kan jag få köra med RSV4:a nu?

Inget emot förnyelse :) Diskussion har förts med förarna, bland annat på Anderstorp ifjol.
Problemet är vart man ska sätta gränsen om man väl börjar släppa på. Borde ju i så fall vara ok att köra med bigbang yamman också..

Vad har du emot Ducati och KTM då? ;)

Du får väl bygga en egen Aprilia med tvinmotor, problemet löst! :D
 

Dr Schnell

Medlem
Gick med
29 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
RSV4R
Lägger in ett litet sidospår i tråden, hoppas det är ok! Jag har precis köpt en RC8R -12 och funderar lite över fjädringen. Jag väger 95 kg, körde 1.10.29 på Gelleråsen i somras med okittad Honda 1000. Ni som har lite koll på hojen; låter det som att jag borde byta fjädrar? Till vilken hårdhet isf? Ni som åker med originalgrejer, hur har ni ställt in allt? Tyckte gaffeln kändes lite mjuk de få mil jag provat hojen hittills.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top