Har ni lärt er nåt idag?

Vindarna vänder, för några decennier sedan skulle verken skrotas, nu är det nästan bortglömt.

Så det är bara att hålla tummarna ett tag till, kan vi sen se till att få etanolen ekonomiskt försvarbar och satsa på biodiesel fullt ut är vi hemma.

Fast biodrivmedel producerade i Sverige är inte så intressant av någon anledning.

edit. sist på sidan sex, vafan? http://www.stralsakerhetsmyndighete...t/Icke spridning/2013/SSM-Rapport-2013-02.pdf

Det är bara U-235 som är med i reaktionen av vad jag fattar. Jag trodde nog allt kärnbränsle är anrikat om än inte till vapenkvalitet.
 
Det är bara U-235 som är med i reaktionen av vad jag fattar. Jag trodde nog allt kärnbränsle är anrikat om än inte till vapenkvalitet.

Men det måste börjas någonstans, efter ett tag är det vardagsmat och folk slutar bry sig.
 
Idag har jag nästan lärt mig ha sönder drivknutsdamasken på bilen!

Och den är inte rolig att byta!
 
Har lärt mig att ifall man använder en grävmaskin med tiltscrollen på vänster joystick och rotorn på höger så blir det spännande att hantera L-stöd, trasiga pallar med plattor på o betonggjutning med skopan.
Vem i heeeeell kan köra på det viset. Inget klaffar i hjärnan.
 
Menar du hur man gör klar is? Berätta, det vill jag veta.

Jag gör lite prover just nu som jag hoppas blir bra. Hittills har jag fått göra stora is-block och ta tillvara på kanterna som brukar bli fina. Det vore fint om hela blocken blev klar is men där är jag inte ännu.
 
Har lärt mig att ifall man använder en grävmaskin med tiltscrollen på vänster joystick och rotorn på höger så blir det spännande att hantera L-stöd, trasiga pallar med plattor på o betonggjutning med skopan.
Vem i heeeeell kan köra på det viset. Inget klaffar i hjärnan.

Det är på G att bli lagstadgat, med tilten på höger och rotorn på vänster. Om jag inte minns fel.

Vet hur det är att köra 2-10 olika grävare per vecka så jag vet hur snurrigt det blir i huvudet :fakta
 
Last edited:
Jag gör lite prover just nu som jag hoppas blir bra. Hittills har jag fått göra stora is-block och ta tillvara på kanterna som brukar bli fina. Det vore fint om hela blocken blev klar is men där är jag inte ännu.

Prova att koka vattnet först, vill du ha ännu bättre klarhet får du tillsätta vattnet successivt.
 
Jag gör lite prover just nu som jag hoppas blir bra. Hittills har jag fått göra stora is-block och ta tillvara på kanterna som brukar bli fina. Det vore fint om hela blocken blev klar is men där är jag inte ännu.

Jag har för mig att isen de använder till "Ishotellet" blir klar eftersom det är strömmande vatten som fryser.
 
Det absolut fabulösa uttrycket:

bitterbikers

lärde jag mig av Rockmorsan (Se tråden om Viking Motor Park).
 
idag har jag lärt mig att man lär sig absolut noll på att gå en handledarkurs för b kort.
totalt värdelöst:mad:
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top