R1 Turbo projekt-tråd

Vilket bränsletryck ska jag ligga på för art fugganra ska fungera som dom ska?
Troligen lite skit någonstans i fjärde fuggen. Alternativt en ny nål/packningssats om det finns.
Ingen som har en vettig sprängskiss på fuggarna?
 
Kanske något skräp där eller flottör som hängt sig?
På min hoj har jag soppapumpen kopplad till lysknappen och måste slå av den om jag står på tomgång en längre stund annars surar den. Stör inte mig när man nästan aldrig står still ändå.
 
hej

på dom flesta byggen som jag har gjort så har det varit slitna nålar o säten ,så byt dom o sätt trycket på 3
:krama
 
3 bar?! Åfan
Tror mig ha läst någonstans att dom inte tål mer än 0.5 innan dom börjar flöda över. Får börja på 0 sen öka.
:krama

hej

på dom flesta byggen som jag har gjort så har det varit slitna nålar o säten ,så byt dom o sätt trycket på 3
:krama
 
hej

på dom flesta byggen som jag har gjort så har det varit slitna nålar o säten ,så byt dom o sätt trycket på 3
:krama
Du som har koll på det mesta.
Huvudmunstyckerna ska jag börja med 125 och se vart jag hamnar
Lågfarten rör man inte eller bör jag ändra något där?
 
Ca 0,15-0,2 bar har jag fått rekommenderat.
Vilket bränsletryck ska jag ligga på för art fugganra ska fungera som dom ska?
Troligen lite skit någonstans i fjärde fuggen. Alternativt en ny nål/packningssats om det finns.
Ingen som har en vettig sprängskiss på fuggarna?
 
Idag eller imorgon kommer mina förknasardelar, sen ska det meckas!
 
gött att få starta o se att den inte kommer att läcka
på min 1100 fick jag gå ner i lågfarten för att få den att gå riktigt fint där sen var den nöjd med original huvudmunstycken

så var det med den saken
 
gött att få starta o se att den inte kommer att läcka
på min 1100 fick jag gå ner i lågfarten för att få den att gå riktigt fint där sen var den nöjd med original huvudmunstycken

så var det med den saken

Tror att jag börjar med orginal munstycken faktiskt.
Bättre att han går lite fett, än på andra hållet, nu innan injusteringen i bänk.

Fick SMS:et nyss, blir te å fara å hämta satserna till gasarna.
 
Jag började med original 145 vid utprovning hemma .
Dränkte motorn flera ggr pga det och för högt bränsletryck .
Slutade med ett halvt varv på regulatorn och 125-munstycken har jag för mig .
Då går den dessutom skitfett med sporthojsmått .
Skullensäkert fått gå från 145 till kanske 115 om jag siktat på a/f 12,4 .

M
 
Sådär, nu har kvällen ägnats åt montering av insug/förgasare vilket inte är det lättaste samt förgasare/motor.
Uppstart med nya flottörnålar samt blandarskruvar.
Startade så fint så.
Nackdelen med min BTR är att jag når ett minimitryck på 0,4 bar. Går inte få ner det mer, justerade även fjädern ett varv, ingen skillnad. Får justera till innanmätet med lite större hål i membranet, eller införskaffa en riktig malpassi eller liknande.
Tror att pga det "höga " grundtrycket går han för fett.
Efter första torrgaset stod det 50cm flames ut ur sidepipen :tuttar
Montera min BBL nu i veckan å se hur det ligger till.
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top