Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Varför börjar du med 2-1/8 tum och går upp till 2-1/4 tum? Varför inte 2-1/4 från cylindern direkt? Utblåsets storlek som bestämmer diametern?Nu är 2-1/8" sektionerna helsvetsade. Sektionerna med slutdiametern, 2-1/4", är tillpassade, men bara uppmockade på bilderna.
Varför börjar du med 2-1/8 tum och går upp till 2-1/4 tum? Varför inte 2-1/4 från cylindern direkt? Utblåsets storlek som bestämmer diametern?
Jag gissar att det handlar om stegade grenrör för att minska backpulser?
Varför skulle man vilja minska returpulsen? Den brukar man ju dra nytta av Normalt sett stämmer man av avgassystemet till den svacka som den korrekt avstämda insugslängden medför. Pipemax brukar funka tillräckligt bra för att ge en grunddesign att finlira med i bromsbänken.
Tack! Jag vet själv sällan vad som är snyggast i början, utan jag måste prova, dvs mocka upp och betrakta, sedan bygga bit för bit. En sorts iterativ process. Så det är samma för mig, att ibland måste jag förkasta det alternativ jag från början trodde skulle bli bäst.Mina tidigare inlägg var helt fel, detta blev hur snyggt och stilrent som helst! Riktigt snygg dragning av rören.
Tack. Åh det är fortfarande bortom min horisont. Just nu är det närmaste delmålet att få ram, oljetank och tillhörande fästen iväg på lack. Jag hoppas att jag hinner dit den här månaden.Ser fram emot uppdateringen efteråt!!
Du Jörgen, när ungefär kan det bli tal om provstart? Blir det öppet hus möjligen![]()
![]()
Du har ett otroligt handlag måste jag säga. Önskar man hadde en smula bara. Verkar ju sitta som en smäck ihop med insuget. Blir läckert med den arbetade sidan på motorn.
Porr Jörgen, porr!![]()

Tack!Så in i bänken fin dragning! Kommer du låta fogarna vara kvar eller slipar du slätt?
Tack!
Jag tycker det är snyggast om fogarna syns, dessutom är dessa rör ganska tunnväggiga, 1.2mm. Så att slipa fogarna är lite riskabelt, risk för försvagning om man råkar slipa för mycket. Dock kommer jag att att beta hela systemet med betpasta, sedan ge det en borstad yta genom våtslipning med ScotchBrite-duk.
Tack!
Jag tycker det är snyggast om fogarna syns, dessutom är dessa rör ganska tunnväggiga, 1.2mm. Så att slipa fogarna är lite riskabelt, risk för försvagning om man råkar slipa för mycket. Dock kommer jag att att beta hela systemet med betpasta, sedan ge det en borstad yta genom våtslipning med ScotchBrite-duk.
Förståeligt, ville bara kolla så att man inte missat det om du hade tänkt bjuda in folkTack. Åh det är fortfarande bortom min horisont. Just nu är det närmaste delmålet att få ram, oljetank och tillhörande fästen iväg på lack. Jag hoppas att jag hinner dit den här månaden.
När jag startar den här för första gången, så är jag gärna själv, så att jag inte blir distraherad av ngn. Det är så mycket som ska kollas, skötas och göras de första minuterna motorn går.
Kanonsnyggt![]()
Förståeligt, ville bara kolla så att man inte missat det om du hade tänkt bjuda in folk![]()

Tjusigt Jorgen!!

|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |