Three O'Clock
I´m so far behind, I think I´m first =D
Jag kör original 10w60 iaf. Körde 10w50 men den tålde väl inte värmen så brände upp en liter sådan på under 150mil!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hallå
Ska göra första servicen nu. Vad kör ni på för olja i era hojar?
Tidigare ägare har alltid haft i Motul 7100 10w/60. Men när jag kollar med Johans MC i gbg så får dom inte fylla på annat än Motorex Crosspower.
Med samma typ av olja och viskositet borde väl det vara ok?
Eller ska man hålla sig till samma fabrikat oavsett vad?
Hallå
Ska göra första servicen nu. Vad kör ni på för olja i era hojar?
Tidigare ägare har alltid haft i Motul 7100 10w/60. Men när jag kollar med Johans MC i gbg så får dom inte fylla på annat än Motorex Crosspower.
Med samma typ av olja och viskositet borde väl det vara ok?
Eller ska man hålla sig till samma fabrikat oavsett vad?

Det är bara skitsnack....
Vad som helst i spannet 10-15w50-60 duger utmärkt...
Tjena
När brukar folk allmänt vilja sälja sina motorcyklar? Under hösten vet jag, då fanns det en massa med smc på blocket, medan idag några få och det är via företag.
Ser exakt likadana ut som mooseracing och enduro enginerings handguards .
Du kan köpa mooseracing från Motoaction.se , har dom på min.
Zeta handguards är också ett alternativ
View attachment 399519
Var ute 10 mil idagingen annan här inne som trotsar vädret och kör för det ska användas. Gott och vara ute och köra
![]()
![]()
![]()
Fått på miniblinkers fram och bak idag. Vanliga, inga diod. Nu blinkar det så klart för fort. Är det pga för låg watt i miniblinkers? Det gick bra med org fram och mini bak. Men nu som sagt med alla fyra mini är det lite för fort.
Kan man lösa detta med ett elektriskt relä?
View attachment 399519
Var ute 10 mil idagingen annan här inne som trotsar vädret och kör för det ska användas. Gott och vara ute och köra
![]()
![]()
![]()
Blev inte riktigt färdig med detta efter att jag krockade förra året. Nytt hjularklipp:
http://youtu.be/bYu7h19AnV0
Nu börjar det verkligen klia i fingrarna!![]()
Ser verkligen härligt ut! Nu får våren skynda på.
I slutet av filmen, så tänds FI lampan om jag inte ser fel. Varför gör den det?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |