Only in Sweden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det är inte alls omöjligt utan var ju realpolitik i stora delar av världen. Det är bara frågan om vilken maktapparat (vpk) har i ryggen. Statens våldsmonopol lär duga.

Ja, det är ju deras förebild än idag förstås, men att under rådande förutsättningar komma in med VPK i Djursholm torde vara dödsdömt.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Några vill tydligare än andra ställa hårdare krav på resurssvaga områden/medborgare och samtidigt blunda för de resursstarka skattefuskarna i danderyd/djursholm:s privilegier vilket blir som att hälla vatten i en hink utan botten och bli arg för att det rinner ut.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Sissela Kyle får skarp kritik för sin sataniska rasistattack under årets Guldbaggegala. En i sanning fruktansvärd händelse. Har vi verkligen inte kommit längre sen hatglassen Nogger Black och den nazistiska 88:an?

http://www.gp.se/kulturnoje/1.2251635-kyle-anklagas-for-rasistiska-skamt

Hörde Kodjo Akolor på P1, han tyckte det var en helt ointressant fråga och att folk bara pekade finger på Sisela Kyle för att ha någon att anklaga för något.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Hörde Kodjo Akolor på P1, han tyckte det var en helt ointressant fråga och att folk bara pekade finger på Sisela Kyle för att ha någon att anklaga för något.

Det har han nog rätt i. Det är nog bara Södermalmstwittrarna som ser kränkthet som ett karriärsdrag som på allvar bryr sig om sånt där.
 

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
Här kommer några dagar gammal humor från SD, eller har Erik Almqvist börjat trolla:rofl


a1.png

b1.png
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Så du menar att man skickar iväg ett specialförband för att de ska? Skydda lokalbefolkningen?:va vad tror du att man har en sådan enhet till?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Så försvarat har inget regelverk att hålla sig till i utlandstjänst? Det var en nyhet!
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
En skolgrabb i typ fjärde klass skulle beskriva innehållet i artikeln bättre än Du gör.

Kamrat Torbjörn Björlund har ju rätt:

”Misstanken om att det finns förband som kan ha gått över gränsen gör att vi vill veta mer”

Du är ett troll.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Jag väntar med tillförsikt hur de ska ta sig ur det debaclet. Men det skulle förvåna om det blir någon skillnad i fördelningen när vi tittar bakåt om ett år.

Det borde vara rimligt antagande att de kommuner som är bäst rustat för att ta emot flyktingar är det de kommuner med bäst ekonomi och lägst arbetslöshet.

Jag vet inte hur det ser ut i Peppardalsområdet. Men här nere så är de rika kommunerna med lägst arbetslöshet sovstäder till de storstadskommuner (läs Malmö - Lund) med hög arbetslöshet och många invandrare. De rika kommunerna har få lägenheter och många villaområden. Här byggdes inget direkt miljonprogram.

Det blir således svårt såvida vi inte är beredda att pytsa vad det kostar att inackordera folk i Höllvikens strandvillor för att ta ett exempel.

Det har alltid varit så att man kunnat betala för att slippa sociala problem, det är inget nytt under solen.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Du är ett troll.

Nu ger Du dig på fel person. Om Du inte kan se vilka som trollar här inne kanske du skulle överväga att ta dig en funderare på Moderator uppdraget.

Jag svarar och postar kommenterar precis som alla andra. Dock med undantaget att det aldrig legat mig för att använda rasism eller främlingsfientliga kommentarer, vilka är tydligt förekommande i närmast varje tråd som skapas här.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Så försvarat har inget regelverk att hålla sig till i utlandstjänst? Det var en nyhet!

ROE styr verksamheten. Uppdragen styrs av politiker. Så om politiker sätter i halsen behöver de fråga i egna korridorerna först och främst. Tror du enskild officer leker rambo?
I fallet Afghanistan lyder Sverige under FN mandat. Exakt vad ROE innefattar har jag ingen aning om men det kan innebära allt från att eld för öppnas enbart vid fara för eget liv till mot misstänkta punkter. Att det skulle brutits mot ROE tor jag inte alls.
Det ligger ett riksdagsbeslut på svensk närvaro Afghanistan.
Politikern ifråga verkar oinsatt.. Ungefär som när VP frågade "Vad gör VI i Afghanistan". Jadu, det får ni fråga era kollegor i riksdagen.. Majoritetsbeslut. Godnatt.
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nu ger Du dig på fel person. Om Du inte kan se vilka som trollar här inne kanske du skulle överväga att ta dig en funderare på Moderator uppdraget.

Jag svarar och postar kommenterar precis som alla andra. Dock med undantaget att det aldrig legat mig för att använda rasism eller främlingsfientliga kommentarer, vilka är tydligt förekommande i närmast varje tråd som skapas här.

Exempel på det?
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Nu ger Du dig på fel person. Om Du inte kan se vilka som trollar här inne kanske du skulle överväga att ta dig en funderare på Moderator uppdraget.

Jag svarar och postar kommenterar precis som alla andra. Dock med undantaget att det aldrig legat mig för att använda rasism eller främlingsfientliga kommentarer, vilka är tydligt förekommande i närmast varje tråd som skapas här.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll
Internettroll, oftast bara kallade troll, är personer som skriver på internetforum och liknande (ursprungligen på Usenet) i syfte att provocera fram känslomässiga svar, gräl eller utdragna ofruktbara diskussioner. Ordet är internetslang.

Tyckte det passade rätt bra.

Förövrigt bör du läsa Moderators FAQ:en
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top