Pickup-besatt.

Måste vara skönt med truck på flera sätt tex när man ska mecka, behöver aldrig lyft för att komma åt under, kan stå raklång och skruva :tungan
 
Hur trött är en Cheva 6,2?
Verkar finnas några fina till salu för vettiga pengar.

Har bara provkört 6,5td och den var helt ok tycker jag.

Finns ju även några Cheva bensinare som ser fräsha ut, men är lite orolig för soppaförbrukningen där...

Ska användas som bruksbil, kommer rulla ca 2000-2500 mil/år.
 
Last edited:
Hur trött är en Cheva 6,2?
Verkar finnas några fina till salu för vettiga pengar.

Har bara provkört 6,5td och den var helt ok tycker jag.

Finns ju även några Cheva bensinare som ser fräsha ut, men är lite orolig för soppaförbrukningen där...

Ska användas som bruksbil, kommer rulla ca 2000-2500 mil/år.

6,2:an är tröött, 6,5:an är en trevligare motor.
Pump och/eller styrningen till pumpen är det som "brukar" fela på 6,5:an. Min drar cirka 1,2-1,3. (i princip oavsett hur mycket/lite som ligger på flaket/släpet.)
 
Hur trött är en Cheva 6,2?
Verkar finnas några fina till salu för vettiga pengar.

Har bara provkört 6,5td och den var helt ok tycker jag.

Finns ju även några Cheva bensinare som ser fräsha ut, men är lite orolig för soppaförbrukningen där...

Ska användas som bruksbil, kommer rulla ca 2000-2500 mil/år.

6.2:an är rätt trött men trevlig på något sätt. Måste säga att jag imponerades över polarens K20 så vi körde hem den. Låg i 100-130 hela vägen från Luleå och den kändes inte alls ansträngd, bara "rann iväg" liksom.

Sen finns det Sidewinder-kit från Banks för en 15 lök som innehåller turbo, luftintag, ett helt banks avgassystem + allt man behöver för att installera och då blir den klart piggare.
 
6.2:an är rätt trött men trevlig på något sätt. Måste säga att jag imponerades över polarens K20 så vi körde hem den. Låg i 100-130 hela vägen från Luleå och den kändes inte alls ansträngd, bara "rann iväg" liksom.

Sen finns det Sidewinder-kit från Banks för en 15 lök som innehåller turbo, luftintag, ett helt banks avgassystem + allt man behöver för att installera och då blir den klart piggare.

Hur lång tid tar typ 0-100?
Så man får ett hum om hur trött...

Finns ingen speciellt nära mig som man kan kolla på heller tyvärr.
 
Hur lång tid tar typ 0-100?
Så man får ett hum om hur trött...

Finns ingen speciellt nära mig som man kan kolla på heller tyvärr.

0-100 är Zatzyghay. 6.2:an gör det långt över tian men den gör det även om flaket är fullt... Vrid rules!:banana
 
Håller med, men man får ett litet hum ändå...

Jag har mätt lite på ett ungefär i min bil, det är 6,5td och det tar ca 12,5sek.
Vad en 6,2a utan stressfläkt gör har jag ingen aning om, men det är nått att utgå ifrån.
 
Jag har mätt lite på ett ungefär i min bil, det är 6,5td och det tar ca 12,5sek.
Vad en 6,2a utan stressfläkt gör har jag ingen aning om, men det är nått att utgå ifrån.

Har provkört 2 st 6,5td, så dom vet jag iaf hur dom går :)

Synd att båda dom jag kollade på var rena liken.
 
Har provkört 2 st 6,5td, så dom vet jag iaf hur dom går :)

Synd att båda dom jag kollade på var rena liken.


Ptja... Efter lite sökande i dieselforum så verkar svaret ligga mellan 16-20sek beroende på skick.
 
Är det nån av er med c-kortstruckar som har den på egna firman? Vad hamnar förmånsvärdet på? Funderar på om det är lönt att ha en på firman ist för att ta milersättning. Blir inte många mil t tjänsten.
 
Är det nån av er med c-kortstruckar som har den på egna firman? Vad hamnar förmånsvärdet på? Funderar på om det är lönt att ha en på firman ist för att ta milersättning. Blir inte många mil t tjänsten.

Förmånsvärde :va Det är väl bara att du använder den enbart i "tjänsten" så slipper du hålla på med sånt skit. Det beror väl kanske på vad man sysslar med förvisso, kan ju vara svårt för en IT-tönt att hävda behovet av en C-truck enbart i tjänst... Men har du ett riktigt jobb så är det ju lugnt.
 
Förvisso, men herr skatteverk kan likväl utkräva körjournal. Alltså så kan man förmånsskattas för det..
Det är till för att släpa maskiner, motorer och annat stort hem till verkstaden.. och annat passande..
 
Är det nån av er med c-kortstruckar som har den på egna firman? Vad hamnar förmånsvärdet på? Funderar på om det är lönt att ha en på firman ist för att ta milersättning. Blir inte många mil t tjänsten.

Köp en skattebefriad veteranbil som privat bil så har du nåt att visa upp åt skattemyndigheten om dom gnäller.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top