Trimning av oljekylda GSXR-tråden

Nån som kan svara på om insugsgummina är lika/samma på GSXR1100 1991-1992 (med 40mm fuggarna) och på vätskekylda 1100 93-98?

hej har en gsxr 1100 1987 med 1052 motor ska byta till en 1127 motor 89 måste jag byta kabelstam ,cdi box också

Det är mycket enkelt. Motornumrets första tecken berättar vad det är för motor;
V710 = 1127 cc GSX-R
V706-708 = 1127 cc GSX-F
V719-720 = 1157 cc Bandit
U703-704 = 1052 cc GSX-R

Som sagts tidigare har 1100F annan insugskam, annan vev och koppling (med snedskurna drev), andra förgasare samt annan ECU.

Inte fullt så enkelt som JAG förväntade mig när jag skulle kolla, trots allt ;)

Min motorkod lyder" U705, vad betyder det? *blåhåller tummarna för att det ska vara en ytterst ovanlig race-version*

Hej, för övrigt. Robert heter jag. Har en gsxRS som tigger om omvårdnad/trimning/ombygge i vinter.

avgasbrickor i toppen lagom att sticka in fingret o dra ut, bara klämda av avgassustemet .var år 87 nån gång

Någon som vet hur många grader jag ska ställa in kammarna på , på en 1100 -87 med
kammar från en 750 1988 ? :va

PS Har en USD till med skador i kromet som pajar packboxarna.

Plus en ny Öhlin Cartridgegaffel byggd för en 92:a, hittades just efter jag köpt den nya i ovanstående inlägg...

Last edited:
Tog faktiskt bort några såna brickor när jag nyss strippade systemet för tillsnyggning.

Ska riva ner skiten och göra grovinspektion.

Va bra att du hittade brickorna på fortfarade ,kan ju inte vara annat än snällt körd,
100hk blev 130hk på ett ögonblick

Angående brickorna: Ja, billigt trim! :)

Den är så risigt servad så jag ska nog plöja ner rätt mycket flis på att få den skottsäker igen, och trimmad ;)

Last edited:
Nu var väl jag före va?

Men skit samma, läste forumreglerna och tar bort mina irrelevanta inlägg för tråden, om det går.

Absolut. jag var bara väldigt nyfiken på priset för Öhlinarna (om dom nu vsr till salu)..
Jag köar :fyllisar

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC