Trimning av oljekylda GSXR-tråden

Tjolahopp! Jag har gått och blivit med ett Roger Upperton nyborrat 1216cc cylinderblock med sprojlans Wiseco pluggar till som ska in i B12'an såsmåningom :crashTänkte höra om Brinken eller nån råkar ha en trevlig portad topp liggandes som skulle passa fint? :)Har ingen aning om detta blir bra eller inte men det jag iaf har tänkt är att behålla 2" moddad luftburk, standard avgassystem(med gp-style slipon) och standard fuggar. Pallar standard fuggarna tror ni med den setupen? Det sitter R-kam i nu, moddad luftburk med K&N och en bullerburk.Tack på förhand! :)
 
Originalförgasarna klarar ca 150 hästar. RS36 ca 155 hästar. RS38'or eller FCR37'or vore lämpligt för en hottad 1216 motor. Min 1371cc med ynka 8:1 i komp (förstadiet till turbomotorn) gav 173 hästar med RS40. Tyvärr, har inga toppar liggandes. Checka spannet på vridmomentet! dyno-2004-05-26.jpg
 
Originalförgasarna klarar ca 150 hästar. RS36 ca 155 hästar. RS38'or eller FCR37'or vore lämpligt för en hottad 1216 motor. Min 1371cc med ynka 8:1 i komp (förstadiet till turbomotorn) gav 173 hästar med RS40. Tyvärr, har inga toppar liggandes. Checka spannet på vridmomentet! View attachment 388217

Tackar =) Då borde jag klara mig hyfsat så länge på std fuggarna, tror väl ändå inte den kommer leverera >150 med luftburk, fixad topp och originalkrökar som jag har tänkt köra?

Tror du att det kan bli bra? Körbarhet, pålitlighet?

Den ger ca 130 som den är nu och går som en klocka. =)
 
Originalförgasarna klarar ca 150 hästar. RS36 ca 155 hästar. RS38'or eller FCR37'or vore lämpligt för en hottad 1216 motor. Min 1371cc med ynka 8:1 i komp (förstadiet till turbomotorn) gav 173 hästar med RS40. Tyvärr, har inga toppar liggandes. Checka spannet på vridmomentet! View attachment 388217

Porrigt :D
Mitt maxvrid ligger väl ungefär där din kurva börjar :gnissla
 
Precis, CV38 eller CV40 skulle funka fint. Med CV40 bör dock insugsgummina bytas de som 91-92 1100 shimstyle hade.

Hittar förgasare i UK, men de heter där BST38SS och BST40SS
Är det samma som CV38 / CV40 eller är det en annan förgasare?
I annat fall, Skulle det funka lika bra med BST**SS modellerna?

Tack :)
 
Har en original förgasarbrygga till en ursprungligen tysk 1992 GSX-R 1100 liggande, tror de är på 40 mm.
PM:a om du är intresserad.
 
Har en original förgasarbrygga till en ursprungligen tysk 1992 GSX-R 1100 liggande, tror de är på 40 mm.
PM:a om du är intresserad.

Har troligen 38'or grejade från UK, men om det skulle skita sig så PM'ar jag dig :)
Men då skulle jag alltså behöva byta insugsgummin också?
 
Snubblade på en CV40mm förgasarbrygga men inga insugsgummin, original B12 passar inte... någon som har en uppsättning till salu? Knasarna kommer från en GSXR1100 -91
 
Någon som vet vart man kan få tag i tändinställnings jiggen som man använder till Dyna 2000 ?
/Håkan
 
Har en liten fundering på vad man kan tänkas få för dom här sakerna på begagnatmarknaden?

standardtopp med kamaxlar(ställskruvar)
mcx portad schimstopp med kamaxlar
cylinderrad med kolvar (standard borr)

Tänker dock inte sälja nånting så länge jag har kvar gammelgixxern:)
 
Går det att få till wier koppling på en 1052 motor ?
 
Det går alldeles utmärkt att sätta wajerkoppling på 1052 an , köpte själv från en gsx 750 96-97a och satte dit på min :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top