MotoGP 2013: Indianapolis - USA

Börjar likna fläskfilé.... Härlig underhållning! Äntligen lite action, MM tvingar ju alla andra att köra hårdare...

Hayden lär vara måttligt intresserad av vad Ducati har att säga till honom om etik. Av mig får han eloge!

Tänkte det samma, klockrent gjort av Hayden även om det kanske inte var så snyggt enligt regelboken. Fick nästan lite nu-börjar-silly-season-ta-slut-&-Elias-har-inget-kontrakt-känsla över den omkörningen. Desperat omkörning för att få en köpe-Honda till 2014?

Tänkte det samma, klockrent gjort av Hayden även om det kanske inte var så snyggt enligt regelboken. Fick nästan lite nu-börjar-silly-season-ta-slut-&-Elias-har-inget-kontrakt-känsla över den omkörningen. Desperat omkörning för att få en köpe-Honda till 2014?
Dovi gjorde så på Assen med samma resultat, ingen placeringsvinst för Duccarna då Smith smet förbi. Tror nog Nicky kan sova gott och Dovi får fundera på ett PK pressmeddelande :)

Fast han kör ju helt fantastiskt, så det känns nästan ok... Till skillnad från flera andra toppförare så får man ju ett antal "wow!"-ögonblick varje race när Marquez kör, sånt gillar jag!

Håller med:Bugar, Risken är bara att vi inte kommer att få se så mycket av hans körstil då producenterna kommer att välja att visa striden mellan plats 6-8 istället för en ensam kille 5-6s före tvåan.:huvet

Rossi hade iaf den goda smaken att kvala längre bak lite då och då... Men MM verkar vara komplett på allt... Hoppas att JLO och DP får fart på grejerna samt att vi får upp någon raket till nästa år från de lägre klasserna.. men just nu ser det mörkt ut. :confused:

Ingenting. Han fick några att höja på ögonbrynen under träningen tydligen, men nu är ordningen återställd.

Jag menade att bildproducenterna glömde visa när både Rossi och Duccarna kom förbi.

Mest spännade rejs på länge. Förutom varv 10-20. Att Peddo kom om är ju bara larvigt. Som ett möte på rakan.

"Pinsam", "skämtet", "skämmer ut sig"; okvädningsorden mot Smith verkar aldrig sina från de som uttalar sig mot bättre vetande om en nykomling som ligger på tionde plats i världens hårdaste RR-mästerskap.

Jag tycker dessa uttalanden är betydligt mer pinsamma än Smith.

"Pinsam", "skämtet", "skämmer ut sig"; okvädningsorden mot Smith verkar aldrig sina från de som uttalar sig mot bättre vetande om en nykomling som ligger på tionde plats i världens hårdaste RR-mästerskap.

Och det ska komma från någon som oavbrutet hackade på Biaggi i så många år :hihi

Såg intervjun med Rossi post-race.
Om jag nu förstår honom rätt så hade han problem med ingången till kurvorna i början av racet.
Detta för att det extra greppet med nya däck tryckte fronten för hårt? :va
Men efter 10-12 varv började ha få upp farten.

Rossi skrev:
-"the extra grip pushed me a lot in the front. And I am in trouble for the entry."

Ni som kör själva förstår nog bättre än mig. :)

Tionde plats är skapligt, men han skrevs upp mycket inför säsongen. Sett till vilket material han har att tillgå så är han väldigt avhängd poängmässigt, det är bara CRT-hojarna han håller bakom sig. Han har inte ens hälften av poängen som hans teamkamrat skrapat ihop. Så stor skillnad mellan teamkamrater har inget annat team.

Den andra rookien klarar sig desto bättre.

Såg intervjun med Rossi post-race.
Om jag nu förstår honom rätt så hade han problem med ingången till kurvorna i början av racet.
Detta för att det extra greppet med nya däck tryckte fronten för hårt? :va
Men efter 10-12 varv började ha få upp farten.

Ni som kör själva förstår nog bättre än mig. :)

Det här är vad han säger enligt motogp.com

"We still have to work and understand why in the first laps I can’t ride the bike and use the extra grip of the tyre. In the second part when the tyre slides I can enter the corner faster, I can go faster and I can make good lap times so we have to improve because the first three riders are very strong.”

Och enligt crash.net

“When the rear started to slide, I remembered to ride the bike with more oversteering, releasing the brake 30, 40 meters before and making a lot of corner speed.

When I had the new tyre with extra grip, the rear pushed the front too much, and I was a lot in trouble. In the first half of the race, I was very slow. But the second half was not so bad. Now we have to understand why, because usually the problem is the opposite."

Last edited:
Nu tror jag iofs att Cal är en bättre pilot än Smith.
Men undrar om dom haft lika mtrl under säsongen?
Kan de va så att Smith fått delar nu på slutet som Cal haft hela tiden?
OM han nu har haft samma mtrl som Cal har han underpresterat, om INTE så är det mer OK.

Jag har inget emot Smith.
Det blir konstigt bara när han kontinuerligt höjs till skyarna av motogp.com's kommentatorer.
Deras lovord mottsvarar inte han prestation så här långt enligt mig (iofs inte Smith's fel).

Som vanligt bara mina två... :)

Hörde av kommentatorerna att Rossi hade 9 podium under sitt rookie-år.
Marquez har åtta av tio hittills.

Skulle tippa att MM93 tar det rekordet med råge! :)
Någon som sätter emot?

Hörde av kommentatorerna att Rossi hade 9 podium under sitt rookie-år.
Marquez har åtta av tio hittills.

Skulle tippa att MM93 tar det rekordet med råge! :)
Någon som sätter emot?
Men Rossi debuterade på de svårkörda tvåtaktarna som bara en riktig förare kan klara av. MM debuterar på en sådan där modern sak med gaskontroll och stödhjul :gnissla

Last edited:
Måste säga att jag verkligen uppskattar killar som Cal och Rossi när de har en schysst fight på banan och efteråt skriver så här på Twitter:

EDIT: I den ordning det faktiskt skrevs!

Cal Crutchlow:
Hahaha , always some fun ! I’m glad we entertained you today…
https://twitter.com/calcrutchlow/status/369235764208365568/photo/1

Cal Crutchlow
Bastardo @ValeYellow46 !!! Hahahaha … good racing

Valentino Rossi:
@calcrutchlow always great battle with you Cal,I enjoy a lot!
#realracingbattles #respect

:)

Last edited:
Jag har inget emot Smith. Det blir konstigt bara när han kontinuerligt höjs till skyarna av motogp.com's kommentatorer. Deras lovord mottsvarar inte han prestation så här långt enligt mig (iofs inte Smith's fel).
Samma här, har inget emot Smith som person, han är säkert hur trevlig som helst, men att höra honom höjas till skyarna av de enögda kommentatorerna blir bara pinsamt. Wow, en topp 10 placering till :3freak

P€RRA;5872961 skrev:
Måste säga att jag verkligen uppskattar killar som Cal och Rossi när de har en schysst fight på banan och efteråt skriver så här på Twitter:

Valentino Rossi:
@calcrutchlow always great battle with you Cal,I enjoy a lot!
#realracingbattles #respect

Cal Crutchlow:
Hahaha , always some fun ! I’m glad we entertained you today…
https://twitter.com/calcrutchlow/status/369235764208365568/photo/1

:)

Är det bara jag som läser in en liten, liten bitterhet i Cal's svar? :va
-"I’m glad we entertained you today…"
Typ: skoj att iaf du hade kul...

Är det bara jag som läser in en liten, liten bitterhet i Cal's svar? :va
-"I’m glad we entertained you today…"
Typ: skoj att iaf du hade kul...
Nja, Cal skrev sitt inlägg före Rossi och han menade nog att han var glad för att de underhållit publiken.

Lite slarvigt inlägg av mig :)

Cal är ändå rätt rolig:

Cal Crutchlow
@marcmarquez93 congratulations Marc ! For sure big delay for you riding in Brno. I have asked customs to stop your bike coming …

Nyheter
Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”