MotoGP 2013: Indianapolis - USA

Lång startsträcka, alla träningar och kval räcker inte till.... En gammal "sanning" är att han är bättre på att bevara däcken och även på att köra på dem när de börjar gå av. Å andra sidan sägs det vara Pedrosas svaghet, men han körde ju också bra på slutet idag.

Tycker det verkar rätt tydligt att han (Rossi) har problem med viktfördelningen/balansen på hojen (för jag är ju en expert) då han kör bättre varvtider den andra halvan av racet (när han har mindre soppa) än första halvan, en 39:a de första 14 varven, sju 39:or de sista 13 varven. Jag tror inte att han frivilligt bevarar däcken så mycket att han kör så långsamt i början för att sedan försöka ta igen allt på slutet?

http://resources.motogp.com/files/results/2013/INP/MotoGP/RAC/Analysis.pdf?v1_ca2daa0b

Last edited:
Ja, något står inte rätt till när Rossi i slutet av racet kör 2 tiondelar ifrån sitt bästa kvalvarv.

Det var ju också skönt att Rossi och Crutchlow bröt igenom den spanska armadan, ett tag var det ju ESP, ESP, ESP och ESP i MotoGP, ESP i CRT plus att segerskumpan är en spansk cava.

blir nog kvartsamtal för dom där två!
samt att någon kanske borde berätta för dom att det inte är en cross dom är ute å sladdar med..:crash

Skojar du? De borde få fet bonus. Spelar ingen roll om man är nia eller tia i MotoGP - men sådan publicitet är mycket värd. Kolla bara i denna tråden så mycket uppmärksamhet som en niondeplats får. Bara om en skandinav tog en niondeplats i MotoGP skulle ge mer uppmärksamhet för en sådan placering.:)

Smith.. vikken kille!
"Kolla grabbar - jag ligger fyra! Nu gäller det att inte tappa det här. Va, är jag fyra??"
Popp, så sprack bubblan och raskt hissen ner till tionde.

Sen tycker jag det var coolt av Hayden att ge igen.

Exakt vad är det som gör att tech3 måste behålla skämtet smith över 2104 också? Har han gått in med pengar själv? Har englands premiärminister betalat hans plats? Det finns för fan en uppsjö av bättre förare än den sopan som tech3 skulle kunna anställa men ändå väljer dom att behålla konan:näsblod

E väl inte första gången Smith får gratisplaceringar pga Ducatistollarnas interna kamp?
Viasat valde att visa MM som ensam gled över mållinjen så jag missade Rossis omkörning! :huvet
Kan man se en repris nånstans?

Exakt vad är det som gör att tech3 måste behålla skämtet smith över 2104 också? Har han gått in med pengar själv? Har englands premiärminister betalat hans plats? Det finns för fan en uppsjö av bättre förare än den sopan som tech3 skulle kunna anställa men ändå väljer dom att behålla konan:näsblod
Äsch, han är ett superlöfte och kommer snart att dominera. Missad du att han kvalade sjua, före Rossi? :hihi

EDIT: Och han är 3 poäng(!) för Espargaro på ett hembygge!

Viasat valde att visa MM som ensam gled över mållinjen så jag missade Rossis omkörning! :huvet
Rätt säker på att Viasat bara sänder vidare de bilder de får från MotoGP-produktionen. De visade omkörningen strax efter målgång.

Last edited:
Hur länge skulle den käre Bradley köra?
:va

Han har väl kontrakt över 2014 åsså tyvärr! Tycker bara att det fins så många andra piloter som är såååå mkt bättre som skulle göra det sååå mkt bättre på en såpass potent hoj! Vad jag undrar är vad det är för hållhake han har på tech3 som gör att dom inte kan byta ut skiten mot en annan, han skämmer inte bara ut sig själv utan även hela teamet och huvudsponsorn etc etc

E väl inte första gången Smith får gratisplaceringar pga Ducatistollarnas interna kamp?
Kan man se en repris nånstans?

händer varje race, missar allt i slutet pga man ska visa vinnaren åka i mål i ensam majestät. medans allt det grymma fajten där bak missas, och sen kommer inte ens reprisen. om det visas repris så är det en liten slow motion snutt som visas en gång....bajs bildproducenter.

blir nog kvartsamtal för dom där två!
samt att någon kanske borde berätta för dom att det inte är en cross dom är ute å sladdar med..:crash
Hayden lär vara måttligt intresserad av vad Ducati har att säga till honom om etik. Av mig får han eloge!

Bifogat

• Skärmavbild 2013-08-18 kl. 23.18.25.jpg
    Skärmavbild 2013-08-18 kl. 23.18.25.jpg
    51.5 KB · Visningar: 97
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti