MotoGP 2013: Indianapolis - USA

Tack för tipsen alla!

Kul race och ser bättre och bättre ut för MM. Tråkigt bara att han är både snabb i racen och i kvalen, bådar för tråkiga race i framtiden när MM står i pole och åker ifrån alla i racet.....

Tur för Rossi att ta Cal, hade nog varit lite jobbigt annars men det var på håret, kunde sluta hur som.

Men MM!! En ny Stoner, nu går det dock inte skylla på däcken ;)

Bra race idag :)

Inget snack om vem som är "Kungen av MotoGP" för tillfället: Marquez! :Bugar
(Och kanske för en lång tid framöver)

Att Rossi är sopslut vet vi ju redan så hans lilla uppkörning var nog bara tur...

Smith fick två platser gratis och kom väl i mål ungefär samtidigt som Marquez började skriva autografer. Men han kvalade ju bra och det är tydligen beviset för att man är en bra förare.

En ointressant story för de flesta, men kanske kul för någon. Typ mig själv...

År 2006 så hade Mårtensson lyckats får ett WC till det tyska GP:t, och jag begav mig ner i husbilen för att hjälpa till att skruva lite, vilket bland annat innebar ett nattligt vevbyte på en Aprilia som en del vet vad det innebär.
Det gick inget vidare för Andreas som kastade sig i bollhavet, men desto bättre för Takahashi vann racet före De Angelis och Lorenzo. Efter att MotoGP:t var färdigkört med Rossi först över linjen så försvann publiken, och hela cirkusen började att packa ihop. Min husbil, som stod bredvid 125-vinnaren Pasinis husbil, var däremot inparkerad av trailerdragare så jag fick snällt vänta kvar.
För att roa mig själv så tog jag min kära Honda SFX för att köra lite runt banan. Väl över mållinjen så gjorde jag ett försök med att se hur långt jag kunde wheela, vilket gick helt OK då jag fixade hela varvet med viss nervositet över tempot nedför backen. Under större delen av varvet så hörde jag en skoter som körde bakom mig, och efter att jag satte ner framhjulet efter mållinjen så kör den (BQR) upp bredvid mig och den taniga föraren frågade på risig engelska hur jag bar mig åt. Efter en 5-sekundersförklaring så försökte han en stund på sin egen skoter, men det gick inget vidare. Jag föreslog att han skulle prova min istället, och efter några försök så kunde han köra några meter.

När jag kom hem från Tyskland så var jag ju tvungen att kolla upp vem det var, och det visade sig att han slutade näst sist i 125-racet. Idag vann han Moto2. :rock

KUL!:tummenupp

Nu är jag ju en "fanboy" men jag måste ändå imponeras av Rossi. Han var så mot hungrigare än kryckan... Galet! Intressant även att se att rossi inte kunde ta sig om Batista på räkan trots slip-stream.

Tack för tipsen alla!

Kul race och ser bättre och bättre ut för MM. Tråkigt bara att han är både snabb i racen och i kvalen, bådar för tråkiga race i framtiden när MM står i pole och åker ifrån alla i racet.....

Fast han kör ju helt fantastiskt, så det känns nästan ok... Till skillnad från flera andra toppförare så får man ju ett antal "wow!"-ögonblick varje race när Marquez kör, sånt gillar jag!

P€RRA;5872690 skrev:
Bra race idag :)

Inget snack om vem som är "Kungen av MotoGP" för tillfället: Marquez! :Bugar
(Och kanske för en lång tid framöver)

Att Rossi är sopslut vet vi ju redan så hans lilla uppkörning var nog bara tur...

Smith fick två platser gratis och kom väl i mål ungefär samtidigt som Marquez började skriva autografer. Men han kvalade ju bra och det är tydligen beviset för att man är en bra förare.

Gratis och gratis. Det faktum att han hade såpass bra position att han kunde ta sig förbi både Hayden och Dovizioso när de övade låghöjdsflygning innebär ju att han haft tempot uppe. Visst, han tappade uppenbarligen en del fart i slutet av racet men det gjorde ju även Lorenzo.

Varför ska Rossi börja köra bra 20 varv försent?

Lång startsträcka, alla träningar och kval räcker inte till.... En gammal "sanning" är att han är bättre på att bevara däcken och även på att köra på dem när de börjar gå av. Å andra sidan sägs det vara Pedrosas svaghet, men han körde ju också bra på slutet idag.

Lång startsträcka, alla träningar och kval räcker inte till.... En gammal "sanning" är att han är bättre på att bevara däcken och även på att köra på dem när de börjar gå av. Å andra sidan sägs det vara Pedrosas svaghet, men han körde ju också bra på slutet idag.

Nu har jag iofs inte koll på varvtiderna men var det inte mer att Lorenzo tappade snarare än att Pedrosa ökade?

Gratis och gratis. Det faktum att han hade såpass bra position att han kunde ta sig förbi både Hayden och Dovizioso när de övade låghöjdsflygning innebär ju att han haft tempot uppe. Visst, han tappade uppenbarligen en del fart i slutet av racet men det gjorde ju även Lorenzo.
Från sexa till fyra till tionde och sedan åttonde? Tycker att han tappade :-)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph