iOS vs Android

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
I historieböckerna kommer ios presenteras som det första mobiloperativet som sket i tekniknördarna och gav sig efter det stora antalet i-dont-give-a-fuck-kunderna istället.

märks tydligt på jobbet, alla navelskådande tekniksmurfar lever i villfarelsen att folk i gemen vill utforska vartenda finess i telefonen. istället är det så att telefonen packas upp, kartongen slängs och sen installerar folk spotify och angry birds.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Håller ni fortfarande på? Är det inte mer eller mindre samma sak numer?
Fick en note förut som jag körde lite med men den var så rörig att jag fortsatte men ajfånen.
Använder den till att ringa, messa, kolla mailen på så resten spelar inte mig någon roll. Det enda nackdelen
med androidtelifåner jag märkt är att samtliga jag pillat på laggat som satan när man scrollar och känns allmänt
"microsoftiga" i mjukvaran. Min ilur är dock på upphällningen efter 3 år hemknappen är taskig) men jag vill ha större skärm om/när jag byter så kommer inte Apple med det snart får jag börja tänka om.

Det går att få bättre med bra prestanda i telefonen, men i grunden är det pga att mjukvaran är dåligt optimerad för upplevelsen... Apple är absolut bäst på finish, de flesta andra når bara till "Good enough" vad gäller användarupplevelsen, vilket beror på att programmerare generellt sett är värdelösa som designers (iaf min åsikt som programmerare själv).
Min gamla skorviga Xperia neo är slö, hackig och jävlig och närmast ångestframkallande, medan min gamla galaxy s2 inte är så slö att det stör iaf...
 

Raderad medlem 51742

Guest
I mitt fall styrs valet mycket av vilka appar jag använder.

Körde Android i några år och var nöjd. Fick en iPhone 3GS via jobbet som jag inte alls gillade utan fortsatte använda min Galaxy S, fast besluten om att det aldrig skulle bli Apple för mig. Gillar att hålla på och experimentera med olika ROM:s och appar som Tasker som helt enkelt inte har en motsvarighet i iOS pga att det är mer låst. Även sådant som att kunna ansluta från mobilen till min OpenVPN-server hemma (något som numera går även på iOS) var sådant som tilltalade mig.

Så småningom blev det dags att skaffa surfplatta, men när jag för något år sedan jämförde alternativen blev iPad 3 det givna valet. Även de bästa Androidplattorna kändes sorgliga i jämförelse. Framför allt erbjöd iPad generellt betydligt fler appar av riktigt hög kvalitet, anpassade till formatet. Gillar att hålla på med foto och film och där låg iOS-appar som exempelvis Photosmith ljusår före när det gäller ett foto-workflow med synk mot Lighroom m.m.

Hittade fler och fler riktigt bra appar och när det efter ett tag blev dags att byta mobil insåg jag det dels skulle vara trevligt att få tillgång till samma appar i mobilen, bättre versioner av de appar som faktiskt finns till bägge operativen samt bättre möjligheter till synkning av olika data mellan iPad och mobil än vad jag kunde få med en Androidmobil. Frustrationen över att öppenheten och flexibiliteten hade en baksida i form av mer strul tog överhanden när jag insåg att jag inte längre har tid att ägna dagar och veckor på att sitta och mecka med detta på min kammare. Nog för att det var kul att mixtra med den öppna Androidmobilens alla möjligheter, men efter ett tag insåg jag att jag ägnade mer tid åt att försöka få till den perfekta konfigurationen och lösa allt strul som följde med det än att faktiskt använda mobilen. Blev därför en iPhone 5 och har varit helnöjd sen dess. Visst kan man känna sig låst ibland, men även om det går att jailbreaka känns det som det är att hamna i samma träsk som jag redan var van vid från Android. Mitt behov av att mixtra och experimentera får jag lösa med diverse linuxövningar, Raspberry PI m.m. men sakerna jag faktiskt använder har jag större glädje av att de "bara funkar" än att fungera som någon slags testlabb för att visa häftiga features.

Efter att ha fått mig ett spel över uselheten med Windows 8 bestämde jag mig till slut för att bryta trenden med många års PC-innehav (och meckande även där med HTPC, div. servrar m.m.) och skaffa en Macbook Pro med Retina-skärm. Kunde inte vara mer nöjd! Detta hade jag aldrig räknat med för några år sedan men nu känns det väldigt svårt att gå över till Windows igen.

Det jag gillar mest med Apple är egentligen inte att deras produkter alltid är så revolutionerande. Jag uppskattar snarare ekosystemet av riktigt bra app-utvecklare, att allt känns väldigt genomtänkt och funkar riktigt bra tillsammans, utan strul. Prioriteringarna ändras - kanske håller jag på att bli gammal...
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
men efter ett tag insåg jag att jag ägnade mer tid åt att försöka få till den perfekta konfigurationen och lösa allt strul som följde med det än att faktiskt använda mobilen. .

Det här förstår jag inte riktigt. Fungerade inte din mobil eller vaddå?
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
I mitt fall styrs valet mycket av vilka appar jag använder.

Körde Android i några år och var nöjd. Fick en iPhone 3GS via jobbet som jag inte alls gillade utan fortsatte använda min Galaxy S, fast besluten om att det aldrig skulle bli Apple för mig. Gillar att hålla på och experimentera med olika ROM:s och appar som Tasker som helt enkelt inte har en motsvarighet i iOS pga att det är mer låst. Även sådant som att kunna ansluta från mobilen till min OpenVPN-server hemma (något som numera går även på iOS) var sådant som tilltalade mig.

Så småningom blev det dags att skaffa surfplatta, men när jag för något år sedan jämförde alternativen blev iPad 3 det givna valet. Även de bästa Androidplattorna kändes sorgliga i jämförelse. Framför allt erbjöd iPad generellt betydligt fler appar av riktigt hög kvalitet, anpassade till formatet. Gillar att hålla på med foto och film och där låg iOS-appar som exempelvis Photosmith ljusår före när det gäller ett foto-workflow med synk mot Lighroom m.m.

Hittade fler och fler riktigt bra appar och när det efter ett tag blev dags att byta mobil insåg jag det dels skulle vara trevligt att få tillgång till samma appar i mobilen, bättre versioner av de appar som faktiskt finns till bägge operativen samt bättre möjligheter till synkning av olika data mellan iPad och mobil än vad jag kunde få med en Androidmobil. Frustrationen över att öppenheten och flexibiliteten hade en baksida i form av mer strul tog överhanden när jag insåg att jag inte längre har tid att ägna dagar och veckor på att sitta och mecka med detta på min kammare. Nog för att det var kul att mixtra med den öppna Androidmobilens alla möjligheter, men efter ett tag insåg jag att jag ägnade mer tid åt att försöka få till den perfekta konfigurationen och lösa allt strul som följde med det än att faktiskt använda mobilen. Blev därför en iPhone 5 och har varit helnöjd sen dess. Visst kan man känna sig låst ibland, men även om det går att jailbreaka känns det som det är att hamna i samma träsk som jag redan var van vid från Android. Mitt behov av att mixtra och experimentera får jag lösa med diverse linuxövningar, Raspberry PI m.m. men sakerna jag faktiskt använder har jag större glädje av att de "bara funkar" än att fungera som någon slags testlabb för att visa häftiga features.

Efter att ha fått mig ett spel över uselheten med Windows 8 bestämde jag mig till slut för att bryta trenden med många års PC-innehav (och meckande även där med HTPC, div. servrar m.m.) och skaffa en Macbook Pro med Retina-skärm. Kunde inte vara mer nöjd! Detta hade jag aldrig räknat med för några år sedan men nu känns det väldigt svårt att gå över till Windows igen.

Det jag gillar mest med Apple är egentligen inte att deras produkter alltid är så revolutionerande. Jag uppskattar snarare ekosystemet av riktigt bra app-utvecklare, att allt känns väldigt genomtänkt och funkar riktigt bra tillsammans, utan strul. Prioriteringarna ändras - kanske håller jag på att bli gammal...

Japp.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Det här förstår jag inte riktigt. Fungerade inte din mobil eller vaddå?

Nu försöker du bara spela dum....

T.o.m. jag som inte ens ägt någon Android-mobil (än, men gärna införskaffar en Moto X) förstår vad han skriver. Var snarlikt med min Nokia Lumia 920 och WP8, en stor del av ens interaktion med mobilen (i början) var att få till en snygg homescreen och skaffa hem de bästa apparna, inte så mycket att faktiskt använda själva mobilen.

I slutändan för min del blev det att faktiskt rensa bort appar och bara göra hemskärmen så stilren som möjligt, det sparade dessutom värdefull batteritid.

(Numera sitter jag med min halvtrasiga iPhone 4 med spräckt skärm och lite knepig touch sedan jag råkat bara med Nokian... hoppas Moto X landar utanför "the land of the "free"" snart)





Det är inte det minsta förvånande att majoriteten av folket vill inte kunna pilla bland avancerade inställningar, likaväl på en mobil som att majoriteten inte vill in i BIOS eller någon "system32"-mapp på datorn. Vare sig risken för att sabotera utrustningen är enorm eller minimal så vill den genomsnittlige människan inte in där och röra runt, brist på intresse och rädsla/förståelse för sin egna okunskap om tekniska saker håller dem borta. Och därmed ger Apple med sina produkter en väldigt skön trygghetsfaktor hos många.

För resten av oss/tekniknördar finns Android, Rasperry Pi, HTPC och diverse annat att leka med/tillfredsställa våran nyfikenhet med.
* Och självklart finns det många som kör Android utan att ändra nånting på sin mobil...
 
Last edited:

Raderad medlem 51742

Guest
Det här förstår jag inte riktigt. Fungerade inte din mobil eller vaddå?

För bara ett par år sedan var även de bästa Androidmobilerna ofta laggiga historier där tillverkarnas egenpålagda gränssnitt kändes ogenomtänkta och mest var en uppvisning av roliga features. För mig var det därför ganska givet att experimentera med olika ROM:s som dels gjorde mobilen snabbare och dessutom gjorde att man kunde återgå till Androids cleana standardgränssnitt som kändes mer konsekvent och genomtänkt. Ibland funkade det utmärkt, ibland var det någon detalj som bluetooth som inte funkade, ibland fastnade mobilen i bootloopar som knappt gick att ta sig ur osv. - oftast när man verkligen inte hade tid för många timmars meck, helt enkelt.

Idag är de säkerligen betydligt bättre, även som standard, men då tyckte jag inte det var ett fullgott alternativ att köra en Androidtelefon i standardinstallation - det fanns för mycket detaljer som inte kändes "klara". Undantaget var väl möjligen Googles egna Nexus-mobiler.

Visst var det kul att roota mobilen och börja mixtra, men så småningom insåg jag att jag helt enkelt inte hade tiden att hänga på XDA-developers och plöja igenom diskussionstrådar på hundratals sidor i min nyfikenhet på nya roliga saker att testa och sen lägga ännu mer tid på få till det som jag ville ha det. För det ändamålet lever androiden kvar som en kul hobbypryl, men när jag inte längre har samma tid och lust att experimentera passar iOS bäst till vardags för mig. Fast det kan mycket väl hända jag provar en Android igen så småningom - utvecklingen går fort framåt.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nu försöker du bara spela dum....

T.o.m. jag som inte ens ägt någon Android-mobil (än, men gärna införskaffar en Moto X) förstår vad han skriver. Var snarlikt med min Nokia Lumia 920 och WP8, en stor del av ens interaktion med mobilen (i början) var att få till en snygg homescreen och skaffa hem de bästa apparna, inte så mycket att faktiskt använda själva mobilen...

Så använder då inte jag min mobil. Konfigurerade den med mitt googlekonto för att få över all mail och alla kontakter, synkade min outlook och sen dess har jag inte pillrat nåt med den förutom att installera nya appar och kopierat över en del musik.

Fungerar alldeles utmärkt.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Så använder då inte jag min mobil. Konfigurerade den med mitt googlekonto för att få över all mail och alla kontakter, synkade min outlook och sen dess har jag inte pillrat nåt med den förutom att installera nya appar och kopierat över en del musik.

Fungerar alldeles utmärkt.

Men på vilket sätt saknar du valmöjligheter med iOS med det användandet? Det låter ju som att du hade kunna göra det där lika bra med en iPhone, eller?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Men på vilket sätt saknar du valmöjligheter med iOS med det användandet? Det låter ju som att du hade kunna göra det där lika bra med en iPhone, eller?

Ja, typ...
Det är ingen egentlig skillnad på android och iphone nuförtiden förutom smak.
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Jag tror att Firefox OS kan bli ett alternativ även om det inte kommer att bli särskilt stort. Byggd på html5 och helt öppen.
Googles och Apples operativ är ju fulla av bloatware. Jag önskar att det fanns en ren GNU/Llinux distrubition till surfplattor och mobiler
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Ni som gnäller på att Android är långsamt. Mitt Android är precis lika snabbt som IOS och då har jag bara en HTC One S.

Jag tror att Firefox OS kan bli ett alternativ även om det inte kommer att bli särskilt stort. Byggd på html5 och helt öppen.
Googles och Apples operativ är ju fulla av bloatware. Jag önskar att det fanns en ren GNU/Llinux distrubition till surfplattor och mobiler

Ubuntu ska väll vara just det?
Jag tror det är svårt att få in ett nytt operativsystem då folk vill ha appar. Jag tror inte t.ex. bankerna kommer att släppa 5-6 olika appar som man ska underhålla.
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Ni som gnäller på att Android är långsamt. Mitt Android är precis lika snabbt som IOS och då har jag bara en HTC One S.



Ubuntu ska väll vara just det?
Jag tror det är svårt att få in ett nytt operativsystem då folk vill ha appar. Jag tror inte t.ex. bankerna kommer att släppa 5-6 olika appar som man ska underhålla.

Ubuntu finns förvisso, men dom har fått hård kritik av GNU för att det innehåller spyware som precis som hos Android samlar in in vad du gör, och delar med sig av dom uppgifterna till företag. Det ska visst gå att stänga av i kommande uppgraderingar, men bara att det finns på operativet gör att i allafall jag inte tycker att det är en riktig GNU/Linux dist.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ubuntu finns förvisso, men dom har fått hård kritik av GNU för att det innehåller spyware som precis som hos Android samlar in in vad du gör, och delar med sig av dom uppgifterna till företag. Det ska visst gå att stänga av i kommande uppgraderingar, men bara att det finns på operativet gör att i allafall jag inte tycker att det är en riktig GNU/Linux dist.

Rent tekniskt är "Amazon Lens" spyware, men den är lätt att deaktivera och man kan även helt avinstallera programkomponenten. Omfattningen är inte heller alls i samman storlek som Googles möjligheter att övervaka vad man gör, om man använder Google maps, använder sökmotorn, har spårningsfunktionen påslagen osv osv...

Det är synd att t.ex. spårningstjänsten i Android, inte kan konfigureras så att man kan ha egen utrustning hemma för loggning. Rent tekniskt är det möjligt, men programmet är inte skrivet så (hmm, ger mig idéer :) ). För att bli av med beroendet till Google, tvingas man undvika Play Store, köra med rootat system och städa bort bloatware, stänga av många trevliga funktioner, använda tredjepartsnavigation (men t.ex. Waze ägs ju numera av Google...).
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag har använt Android i tre år ca. Och iOS i ett år.

iOS är riktigt bra. Android har kvar mycket sjukdomar.

Det håller jag faktiskt inte med om riktigt.

iOS har en del problem det med. Min iPhone hänger sig ibland. Inte ofta men det händer. Uppkoppling till trådlösa nätverk gick helt åt helvete efter att dom uppdaterat till iOS 6. Vissa nätverk kan jag helt enkelt inte längre ansluta till längre, vissa kräver 10 försök innan den kopplar upp sig vilket ingen android eller WM mobil verkar råka ut för. Blåtanden med A2DP ger rätt tråkigt ljud med skrap och brus jämfört med samtliga andra blåtandsförsedda telefoner jag testat med.

Sen har ju iOS den rätt gigantiska nackdelen att man måste ha iTunes på datorn för att kunna tanka över musik från datorn till mobilen och iTunes borde någon faktiskt bli stämd och dömd för att ha skrivit för det är det sämsta skit som skrivits till en dator sedan någon idiot uppfann viruset. Det kräver dessutom nästan en examen som dataingenjör för att klara av att lura på telefonen en ny ringsignal om du inte köper den från iTunes store. Dessutom så spärrar Apple funktioner i telefonerna bara för att. Exempelvis så kan man inte spegla skärmen från en iPhone 4 men det funkar från 4s och 5:an.
Men det beror inte på att telefonen inte skulle orka det. Det gör dom bara för att dom vill att man ska köpa en ny iPhone. Vet man vart man hittar det så kan man aktivera valmöjligheten på sin 4:a och det funkar utmärkt. Detta utan att roota telefonen.
Dom gör det helt enkelt bara för att djävlas.

Och ska jag vara helt seriös så är dom senaste versionerna av Android rejält mycket bättre än iOS enligt min mening. Dels så är dom enligt min uppfattning stabilare och dom har dessutom fler inställningsmöjligheter som dessutom är mer logiskt placerade i menystrukturer än iPhone.

Jag tror faktiskt att jag lägger mer tid på att trassla med min iPhone än jag får lägga på flickvännens Samsung.

Faktum är att jag på i stort sett samtliga punkter anser att flickvännens S3 är totalt överlägsen min iPhone. Enda nackdelen är att jag tycker att S3 är lite för stor. Visserligen är en stor skärm trevligt men den gör det svårare att få ner telefonen i fickan.

Jag kommer inte att köpa en iPhone nästa gång jag ska ha ny telefon. Det blir en Android. Detta förutsatt att inget oväntat händer då.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Det är väl just funktionaliteten som är överlägsen i ios?... Valmöjligheterna kan jag kanske hålla med om fall jag nu skulle vara en sån som gillar att mickla med mobilen men det är som sagt inget problem för mig.

Det tycker jag inte. Det finns i stort sett inget som du kan göra med en iPhone som du inte kan göra med valfri Android mobil. Däremot klarar androidmobilerna av premiummodellerna (som fortfarande är billigare än en iPhone) en hel del som inte en iPhone klarar av.

Så enligt mig så har nyare Android bättre funktionalitet än iOS och dom har dessutom fler inställningsmöjligheter för den som gillar att mickla.
till råga på allt så har android mer logiska strukturer. Jag upplever det enklare att hitta dom saker jag vill åt på flickvännens android än på min egen iPhone trots att jag använder den dagligen.

Jämför man en iPhone med en budget android lur så är det visserligen så att iPhone vinner men då jämför man å andra sidan äpplen och päron då man jämför en lur för 1000-2000 kr med en som kostar 7000.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Men på vilket sätt saknar du valmöjligheter med iOS med det användandet? Det låter ju som att du hade kunna göra det där lika bra med en iPhone, eller?

Det är helt sant. För dom flesta så är det mer en smaksak med iOS eller Android. Dom bara plockar ur telefonen ur kartonen och börjar använda den. Och eftersom det finns en del funktioner i android som inte finns i iOS samt att det inte finns någon android lur som är lika dyr som en iPhone så finns inget egentligt skäl där till att köra iPhone. Dom är inte längre så revolutionerande som dom en gång var.

Lägg dessutom till det tänkbara scenariot att du kommer på att du skulle vilja ha mer minne i din telefon för att det börjar bli trångt. Hur gör du då med en iPhone vs en android lur?

iPhonen får du då slänga och köpa en ny med större minne för 7 lakan.
Androiden köper du ett större minneskort för någon hundring och så byter du ut det.

Jag ser faktiskt inga skäl till att köra iOS. Och av den anledningen så kommer troligen den iPhone jag har nu att bli min sista iPhone.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Shit ni är ju som kamphundsmänniskor... Brölar om hur hjärntvättade applekunder är och hur vi försvarar våra ajfåns. Vi bara ringer och håller käften medan ni ser er som underdogs som måste försvara ett angrepp som inte finns. :don quijote

:tungan
 

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
Det håller jag faktiskt inte med om riktigt.

iOS har en del problem det med. Min iPhone hänger sig ibland. Inte ofta men det händer. Uppkoppling till trådlösa nätverk gick helt åt helvete efter att dom uppdaterat till iOS 6. Vissa nätverk kan jag helt enkelt inte längre ansluta till längre, vissa kräver 10 försök innan den kopplar upp sig vilket ingen android eller WM mobil verkar råka ut för. Blåtanden med A2DP ger rätt tråkigt ljud med skrap och brus jämfört med samtliga andra blåtandsförsedda telefoner jag testat med.

Sen har ju iOS den rätt gigantiska nackdelen att man måste ha iTunes på datorn för att kunna tanka över musik från datorn till mobilen och iTunes borde någon faktiskt bli stämd och dömd för att ha skrivit för det är det sämsta skit som skrivits till en dator sedan någon idiot uppfann viruset. Det kräver dessutom nästan en examen som dataingenjör för att klara av att lura på telefonen en ny ringsignal om du inte köper den från iTunes store. Dessutom så spärrar Apple funktioner i telefonerna bara för att. Exempelvis så kan man inte spegla skärmen från en iPhone 4 men det funkar från 4s och 5:an.
Men det beror inte på att telefonen inte skulle orka det. Det gör dom bara för att dom vill att man ska köpa en ny iPhone. Vet man vart man hittar det så kan man aktivera valmöjligheten på sin 4:a och det funkar utmärkt. Detta utan att roota telefonen.
Dom gör det helt enkelt bara för att djävlas.

Och ska jag vara helt seriös så är dom senaste versionerna av Android rejält mycket bättre än iOS enligt min mening. Dels så är dom enligt min uppfattning stabilare och dom har dessutom fler inställningsmöjligheter som dessutom är mer logiskt placerade i menystrukturer än iPhone.

Jag tror faktiskt att jag lägger mer tid på att trassla med min iPhone än jag får lägga på flickvännens Samsung.

Faktum är att jag på i stort sett samtliga punkter anser att flickvännens S3 är totalt överlägsen min iPhone. Enda nackdelen är att jag tycker att S3 är lite för stor. Visserligen är en stor skärm trevligt men den gör det svårare att få ner telefonen i fickan.

Jag kommer inte att köpa en iPhone nästa gång jag ska ha ny telefon. Det blir en Android. Detta förutsatt att inget oväntat händer då.

Visst Android har också fördelar. Men min iPhone 4s har aldrig hängt sig.

Däremot är android + Galaxy s3 en dålig kombination. När man trycker på
olika ikoner på S3an så är det en otroligt retlig fördröjning på 1-1,5 sekunder.
Det är bara när S3an är helt omstartad som den är lika snabb att trycka
på olika inbyggda program som iPhone.

iOS är helt överlägset i optimerad prestanda. En kombinerad mjukvarutillverkare
och hårdvarutillverkare, slår Android och en drös hårdvarutillverkare på fingrarna
alla dagar i veckan.

Är man inte ute efter specialappar så vinner iPhone i stabilitet och snabbhet alla
dagar i veckan. I grundutförandet åtminstone. Apparna varierar så klart mellan
mjukvarorna. Där kan Android vinna ibland och iOS ibland.

T.ex. när man ska lägga på luren efter ett samtal, så är det fördröjning på S3an
innan man kan trycka på den röda luren. Skitstörigt. :huvet
Obefintlig fördröjning på iPhone, oavsett vilka knappar man trycker på. Så jävla
skönt!
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top