ER6-tråden

precis inhandlat mig en er6n -07 och är på jakt efter skystare ljud, kollat på LeoVince evolution II och Mivv X-cone båda ligger riktigt bra i pris, någon som har några åsikter och tipps? vilket ger skönast ljud osv..
eller finns det något bättre än ovan nämnda?
 
Nu har jag en fråga från en vän med er-6f årsmodell har jag glömt kolla men det är insprut. Kanske det är på alla..? Är det vanligt att dom går ojämnt och ryckigt på lågvarv(under 4500 rpm)? Bytte från effektdämpare till original igår o problemet var kvar.. bara bänkning o mappning som gäller eller? Mvh
Det där verkar vara ett ganska vanligt problem fast för mig tror jag det rycker mest 3000-4000. Faktiskt var det värre när jag hade slipon på men jag hade inte mappat den. Min lösning var helt enkelt att antingen kugga upp eller ner så jag inte låg och körde i de problematiska varvtalen.
 
Det där verkar vara ett ganska vanligt problem fast för mig tror jag det rycker mest 3000-4000. Faktiskt var det värre när jag hade slipon på men jag hade inte mappat den. Min lösning var helt enkelt att antingen kugga upp eller ner så jag inte låg och körde i de problematiska varvtalen.

Mjo jag provkörde den o den gick som ett skållat från 4000 o uppåt, men det är väl bara o låta nån mappa om den.. nån här som vet nån duktig i gbg området?
 
När jag kom hem idag upptäckte jag detta.. Något slags läckage runt gaffelbenet? Har ni någon teori om vad det kan vara? Konsistensen på vätskan är lite klibbig...

Jag har service om tre veckor men det känns sådär att åka under tiden om det läcker något :(..
er6gaffel.jpg

För övrigt så får jag ursäkta den skitiga hojen... :4skrika
 
Löste mysteriet! Kylarslangen låg precis bredvid där och det hade kommit därifrån . :D
 
precis inhandlat mig en er6n -07 och är på jakt efter skystare ljud, kollat på LeoVince evolution II och Mivv X-cone båda ligger riktigt bra i pris, någon som har några åsikter och tipps? vilket ger skönast ljud osv..
eller finns det något bättre än ovan nämnda?

ingen som kör med slipon på sin er6a?
 
Hur fan kommer det sig att kylarvätskarslangen sprutar hela tiden? Vad ska man göra åt saken? Sådär okul att de nästan hamnar vid gaffelbenen..
 
Hur fan kommer det sig att kylarvätskarslangen sprutar hela tiden? Vad ska man göra åt saken? Sådär okul att de nästan hamnar vid gaffelbenen..

för att det läcker kanske? Du kan ju ha en blåst toppackning som trycker kompressionen ut i kylsystemet också, då sprutar det friskt.. om du nu pratar om slangen från kärlet och inte kylarslangen. Precisera tack!
 
Jag körde också med arrow slipon men bytte till original för det var krav när jag skulle köra bana och jag har inte orkat byta tillbaka. Jävligt gött med mullret men det hände vid ett par tillfällen att folk höll för öronen när jag körde förbi och en gång startade jag ett billarm så jag kände att jag var tvungen att köra extra försiktigt bland folk för att inte störa onödigt mycket.

Visst blir jag sugen på att byta tillbaka ibland men jag har tänkt åka mer på bana och jag orkar fan inte byta fram och tillbaka hela tiden.
 

Är inte det där slangen som ska se till att det inte blir övertryck i systemet? Jag kanske ska tillägga att jag är jävligt noob på att meka så ta mitt inlägg med en hink salt. Hur som helst hade en polare liknande problem på sin ZZR men det var väl helt enkelt lite för mycket i systemet så när den hade läckt i några veckor slutade det.
 
Är inte det där slangen som ska se till att det inte blir övertryck i systemet? Jag kanske ska tillägga att jag är jävligt noob på att meka så ta mitt inlägg med en hink salt. Hur som helst hade en polare liknande problem på sin ZZR men det var väl helt enkelt lite för mycket i systemet så när den hade läckt i några veckor slutade det.

Det känns som att det kan vara något sådant jo. Jag kör väl för hårt. :död
 
Slutar det inte efter ett tag och kylarvattnet blir oljigt eller avgaserna ryker vitt kan det vara toppackning, men då borde tempen spöka också.. alla symptom beror på vilka kanaler som läcker.. t.ex från oljekanal till kylkanal eller allt överallt :D

Fy fan. Har inte märkt av någon lampa eller liknande och inga vita avgaser. Får hoppas att det slutar inom kort.. Ska nog flytta fram service till nästa vecka.
 
Någon som har tagit delar från en äldre modell o monterat det på en 12 lr 13? Är sugen på ett maffigare ljud på hojen o nu har de ju klöddat till det med att ha helsystem. Har någon gett sig in på pilla på grenrör från en äldre modell o köpt ett slip on o lyckats bra o vill dela med sig hur detta gick till samt kostnad?
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top