Vad fick dig att le idag?

Det som får mig att le lite sarkastiskt idag, är att jag peppade en kompis att söka ett extraknäck som hon var sugen på.
Det gjorde hon.
Hon fick det.
Detta är hennes första helg som räddningstjänstsamordnare i Skåne.
Schlagerspektakel och skogsbränder.

Kom precis från en grillkväll på stranden, vi var inte ensamma med den idén kan jag ju säga
Strax till förfesten! :fyllisar

Orkat läsa vad hon skriver ännu?

Jo, det har jag. Rubriken fångade mig med att faktiskt få läsa något nyanserat om nakenreklamen. Det "nyanserade" bestod i tänkbara scenarion som kunnat framkalla bilderna i två fall av nakenreklamen. Ett där tjejen glömt sin foto-tid och att katten pissat ned alla hennes byxor, ergo hon ställde upp naken. Det andra i att tjejen ALLTID snubblar när bilden ska tas (därav att hon ligger ned och får hjälp av en av killarna att komma upp) och att killarna blir trötta i längden (därav deras ansiktsuttryck). Två helt osexistiska anledningar (eller sarkasm från bloggerskan). Jag förstår faktiskt inte var du vill komma.

Monzta-banan. :) För första gången har jag fått träna för instruktör på att hänga i kurvorna. :) Inga chicken strips på Hondans bakdäck längre. :D

Jättestor tack Johan! :Bugar :Bugar :Bugar

Jagade solnedgången igår. Hittade ett bra ställe något för sent tyvärr.
Men en fin omslagsbild till fejjan blev det

944554_473069266107879_665290114_n.jpg

Tre pass på Gröndal. Med tanke på att jag blott hade en motorvägshalvtimme i sadeln totalt denna säsong gick det över förväntan. Nästa gång blir det motarden och då jäklar blir det åka av!

Fy fan vad VFR400:an är rolig att köra. Liten och lätt, oförlåtande motorkaraktär - missar du en växel undrar du varför inget händer. ISR-skivor och stålomspunnet gör den snabbstoppad.

Var iväg med sambon och tittade på en enduro igår. Reaktionen på de två männen när jag sa "Och så luktar tvåtakt gott." var rolig. Den enas sambo såg lite tveksam ut. :-)

Jaaa, och så såklar tnya däck på hojen. Weeh! Fast, sedan skulle jag provköra en enduro åt sambon, så hojen fick stå i garaget så blev inget av med att nöta av lagerhalkan på däcken, och känna på dem ordentligt. Kändes däremot bättre än de gamla omedelbumsigt.

Last edited:
Idag var det dags för i introduktionsdag på "nya" jobbet. Tydligen ny rutin för alla dom ska nyanställas.

Uppstigning 07:30 och iväg som ett spjut. Fullt ös fram tills lunch, efter det så vart det dags för certifiering för oss som skulle svetsa.

Sen var klockan 2 och dagen var slut. Då stormar produktionschefen in och vill att jag samt en till ska stanna kvar.

Va fan har jag nu gjort, var första tanken som slog mig :D

"Ni grabbar har inte så mycket för er nuförtiden va?"
Nej sa jag, inget viktigt åtminstone. Individ nummer 2 hävdar detsamma.
"Nehe, när kan ni börja jobba då?"
Ptjaa när som helst i stort sett svarar vi!
"Kanon, vi hinner inte producera så mycket som vi behöver, så ni börjar ikväll klockan 11!"

Blir en intressant dag när man steg upp 07:30 och ska hoppa på nattskift 15 timmar senare :rofl

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!