Barbera – kvinnomisshandlare och rattfyllo

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Roligt dock att tjejen också dömdes, hade ju aldrig hänt i sverige. Här kan kärringen banka stekpannan i huvet på gubben och alla garvar åt det. (men tvärtom så jävlar)

Som sagt ingen vet vad som hänt utom de som var där, och en motoGP förare e ju inte direkt jättebiff så han hade antagligen inget fysiskt övertag
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Är det här rejzingforumet?:glömdet
Barbera kör MotoGP. Som ett djärvt experiment kan man ju tänka sig att diskutera förarnas privata förehavanden och vilken effekt de har på sporten.

Personligen är jag inte säker på att sporten har nått en sådan mognad att någon (kanske inte ens Barberas sponsorer) kommer vilja kommentera det inträffade. Jag tänker bland annat på att ingen verkar reflektera över hur modernt det är att unga tjejer i bikini flankerar förarna på startplattan och podiet. Å andra sidan påbjuder även primitiva manskulturer (som i de flesta lagsporter) att man avhåller sig från att slå kvinnor. Ska bli intressant att se om någon annan förare säger något om detta och i så fall vad.
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Barbera kör MotoGP. Som ett djärvt experiment kan man ju tänka sig att diskutera förarnas privata förehavanden och vilken effekt de har på sporten.

Personligen är jag inte säker på att sporten har nått en sådan mognad att någon (kanske inte ens Barberas sponsorer) kommer vilja kommentera det inträffade. Jag tänker bland annat på att ingen verkar reflektera över hur modernt det är att unga tjejer i bikini flankerar förarna på startplattan och podiet. Å andra sidan påbjuder även primitiva manskulturer (som i de flesta lagsporter) att man avhåller sig från att slå kvinnor. Ska bli intressant att se om någon annan förare säger något om detta och i så fall vad.

Du verkar ju ha allt klart för dig, t o m hur enskilda forummedlemmar tänker och värderar. Snaskigt, du höjer inte dina aktier direkt.

En enda vag slutsats vågar jag mig på att dra av det här och det är att verkar vara en symbiotisk relation. Vem vet, de kanske förtjänar varandra?
 

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Nisse pungkulla
Hoj
Moriwaki
Suck............Ny tråd startar väl snart..Familje å äktenskapsproblemstråden
Hur man uppför sig utanför banan är ganska ointressant för mig iaf.
Ja alla har vi olika problem....men en sak som alla hojåkare har gemensamt är den där bokstavs kombination som stavas på många 1000 olka kombinationer
I bland sveriges förare finns det.fyllon.bankrånare.misshandlare.knarkare.biltjuvar.skattesmittare.m.m. så utan dom skulle ni inte gå titta på racing i Swe...
Han kommer sona sitt straff å han kommer nog inte göra om det....:Bugar
 

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Nisse pungkulla
Hoj
Moriwaki
Är det ”sånt som alla vet” eller självupplevda erfarenheter?

Oavsett hur mycket du tycker och å lägger energi på hans privat liv så kommer han ge dig moppe frilla på vilken bana som helst i världen....å dessutom köra hoj gratis lr få bet så länge han lever å äckla dig till du sluta bry dig Ridaren i nöden
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jag tycker att tråden har sitt berättigande i det här forumet då det berör en förare som kör i MotoGP-klassen. Ni som inte håller med behöver inte läsa tråden eller skriva inlägg, svårare än så är det inte.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Barbera verkar inte precis omge sig med spaniens bästa mediarådgivare. Om han anser sig vara ett offer för misshandel skulle han förstås inte ha godtagit rättens utslag, vilket han har gjort. Han säger sig acceptera domen därför att han vill få ett slut på:

”...the unjust treatment that I have suffered both socially and in the media...”

http://www.motogp.com/en/news/2013/Hector+Barbera+settles+domestic+dispute
 

Smagatusk

Guest
Barbera verkar inte precis omge sig med spaniens bästa mediarådgivare. Om han anser sig vara ett offer för misshandel skulle han förstås inte ha godtagit rättens utslag, vilket han har gjort. Han säger sig acceptera domen därför att han vill få ett slut på:

”...the unjust treatment that I have suffered both socially and in the media...”

http://www.motogp.com/en/news/2013/Hector+Barbera+settles+domestic+dispute

Nu förstår jag varför han såg ut så här på Jerez.

hector fått däng.jpg

Nån smäll verkar hon fått in i alla fall. :hihi
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag undrar varför du och somliga andra spontant vill ta den dömde mannen i försvar och att andra ska förklara varför de sympatiserar med kvinnan. Män som misshandlar kvinnor är groteskt vanligare än motsatsen.

Jag har inte försvarat någon. Lär dig läsa dig läsa trollet!
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Har SH blivit hänt i vecket.......även Motogp behöver sina badboy

Ne..

En Badboy hamnar i fight på krogen, nitar dörrvakter, poliser och gangsta´s...

De hamnar inte i fight i TV-soffan och nitar 47-kilosblondiner.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
barbera citerad i autosport

"I am not proud of what happened, so I apologise right now to all of those it is necessary and especially my family, friends and colleagues from my team who genuinely know me well," the statement read.

"In this process, assuming my responsibilities, I feel (and the court agrees) that I was also affected and assaulted.

"Following the complaints that have been put forward, I have followed the protocol in-line with these types of situations.

"Once both parties had put forward their court statements they were visited by forensic experts, who confirmed the injuries caused by myself, but out of respect I am [not] going to give more details on this. Subsequently, both parties accept the decision of the Court of Jerez.

"Alongside my partner, I have attempted this resolution, not just to end the trial but also the unjust treatment that I have suffered both socially and in the media, so undeservingly as many accusations have seriously misjudged the truth; unjust evaluations have been made towards me, based on mere rumours.

"I have two sisters, I grew up with them as the only boy and we were always together; it would never occur to me to hurt a woman or anybody else. I am totally against the abuse of both women and men.

"I consider this a very sensitive issue and that many women are genuinely suffering from such things, so I believe this particular case is taking advantage of the laws protecting them.

"From this moment onwards I consider the matter settled and have the firm intention to continue as usual with my sporting career, referring any future clarifications to my legal department.'"
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
En tragedi,

En tragedi är vad det är, tänk er själva att ha ett sånt förhållande och lynne att det slutar med att man pucklar på varandra? Fy va pinsamnt och äcklad av sig själv man måste bli, vem ser man när man tittar på sig själv i spegeln efteråt?

Att slåss är dumt oavsett hur man vrider och vänder på det och Barbera har tydligen kraschat bort en stor del av den logiska delen av hjärnan.

Barbera är en offentlig person, han har lätt gått på diverse mediaträningar, han har människor runt omkring honom som servar honom, han har en massa sponsorer som tror på honom, och som jag skrev, att slåss är dumt oavsett. Ett sånt här case är ju hur snaskigt som snaskigt som helst för pressen.
Men att Barbera ändå tar till boxhandskarna tyder ju på att det saknas ganska mycket hos honom oavsett om han har en bokstavskombination eller inte.

Satt jag på ett stort varumärke som marknadschef så skulle jag dra tillbaka mina sponsorpengar direkt, även fast det i detta fall inte enbart var Barberas fel. Det är bara själva grejen vad han är kapabel till att göra som gör det för riskfullt för mitt varumärke att vara sponsor.
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Jag vet inte riktigt vad detta har med motorcykelracing att göra? Det var en tragisk händelse för de inblandade, och endast de vet vad som egentligen hände. Förhoppningsvis har de lärt sig något och kan gå vidare i livet som bättre människor. Att folk ser händelser av den här typen som "underhållning" eller nyheter av "allmänintresse" äcklar mig...

Positivt är ändå att det verkar finnas många gentlemän på forumet som vet att inte slå en kvinna. Det visar att feministtjafset inte slagit sina klor i hela befolkningen än. Att det är skillnad på kvinnor och män.

Och paraplybrudarna är fina att titta på. Varför skulle det vara fult att uppskatta skönhet? Det har jag inte förstått. Det har inget att göra med hur man behandlar sina medmänniskor.


Det enda komiska i den här historien är att Hector Barbera inte får vistas inom 200 meter av flickvännen under 14 månader. Flickvännen får inte vistas inom 200 meter av Barbera under 13 månader. Förklara den logiken. :fyllisar
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Det enda komiska i den här historien är att Hector Barbera inte får vistas inom 200 meter av flickvännen under 14 månader. Flickvännen får inte vistas inom 200 meter av Barbera under 13 månader. Förklara den logiken. :fyllisar
Domstolen tar nog bara hänsyn till officiella civilstånd där pojkvän/flickvän inte ingår. Om de är skrivna på samma adress blir det dock lite problematiskt.

I Sverige kan du häva besöksförbud själv genom att att tex bjuda in den som har besöksförbudet. Tyvärr gör många misshandlade kvinnor det och vips så kan männen fortsätta att terrorisera dem.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
P€RRA;5804850 skrev:
Tyvärr gör många misshandlade kvinnor det och vips så kan männen fortsätta att terrorisera dem.
Den retoriken gör offren till skyldiga till att de blir misshandlade. Det är alltid förövaren som är skyldig.
 
Nyheter
”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Top