Barbera – kvinnomisshandlare och rattfyllo

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Och paraplybrudarna är fina att titta på. Varför skulle det vara fult att uppskatta skönhet? Det har jag inte förstått.
Sök och läs på om könsmaktsordning och genus. Egentligen handlar det om demokrati, anständighet, hänsyn och omtanke. Om ditt utgångsläge är ”feministtjafset” och att det är bra med paraplybrudar eftersom de är ”fina att titta på”, då har du mycket nytt att se fram emot.

Jag tycker det vore jätteskönt om MotoGP rensade ut det unkna arvet från stenåldern när kvinnor betraktades som männens passiva prydnader som skulle hålla käft, hålla sig hemma och släppa till. Paraplybrudarna är replikor av sådana kvinnor. Och kanske är Barberas beteende ett resultat av en sådan kvinnosyn.
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Sök och läs på om könsmaktsordning och genus. Egentligen handlar det om demokrati, anständighet, hänsyn och omtanke. Om ditt utgångsläge är ”feministtjafset” och att det är bra med paraplybrudar eftersom de är ”fina att titta på”, då har du mycket nytt att se fram emot.

Jag tycker det vore jätteskönt om MotoGP rensade ut det unkna arvet från stenåldern när kvinnor betraktades som männens passiva prydnader som skulle hålla käft, hålla sig hemma och släppa till. Paraplybrudarna är replikor av sådana kvinnor. Och kanske är Barberas beteende ett resultat av en sådan kvinnosyn.

...eller så är de arbetande modeller som får betalat, och bra betalt, för att bedriva det arbete som de utför. Att du sedan nedvärderar deras yrke tillika insats - och därtill projicerar detta på Jide - är inget annat än förkastligt och ett gediget bevis (ännu ett) för din så mycket märkliga, unkna, människosyn. Det du bör fundera på är om de är missnöjda med deras tillsättning eller om de hellre hade önskat tillhöra kategorin 18 - 26 år i Sydeuropa där arbetslösheten för vederbörande grupp är 38 - 47 %.

Ty jag har, onekligen, följt dina inlägg på forumet och din framfart i olika trådar, men maken till den självgodhet, självrättfärdighet och arrgoans som du uppvisar har jag aldrig stött på. Du är sannerligen en klass för dig själv.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Herregud. Nu räcker det. Nu pratar vi racing igen! Ta detta i OT-forumet om det önskas diskuteras ytterligare.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Den retoriken gör offren till skyldiga till att de blir misshandlade. Det är alltid förövaren som är skyldig.
Självklart. Men det sker tragiskt ofta att kvinnorna tar tillbaka sina "män" som lovar och svär att de har förändrats. Tyvärr så har männen ofta någon typ av störning som de borde försöka behandla innan de går tillbaka till relationen.

Ty jag har, onekligen, följt dina inlägg på forumet och din framfart i olika trådar, men maken till den självgodhet, självrättfärdighet och arrgoans som du uppvisar har jag aldrig stött på. Du är sannerligen en klass för dig själv.
Klockrent :tummenupp
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
De kvinnor som går tillbaka har blivit nertryckta i så många år så det är inte så konstigt.Det går säkert att knäcka en stark man på samma sätt om man har den kunskapen
 

widescreen

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2012
Ort
Göteborg
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Sök och läs på om könsmaktsordning och genus. Egentligen handlar det om demokrati, anständighet, hänsyn och omtanke. Om ditt utgångsläge är ”feministtjafset” och att det är bra med paraplybrudar eftersom de är ”fina att titta på”, då har du mycket nytt att se fram emot.

Jag tycker det vore jätteskönt om MotoGP rensade ut det unkna arvet från stenåldern när kvinnor betraktades som männens passiva prydnader som skulle hålla käft, hålla sig hemma och släppa till. Paraplybrudarna är replikor av sådana kvinnor. Och kanske är Barberas beteende ett resultat av en sådan kvinnosyn.


Vadå stenålder? Vad jag vet har det bara ändrats i någon propagandaform.
Den generella uppfattningen är fortfarande - Vi män gav er rösträtt så håll käften om ni vill ha den kvar.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Det du bör fundera på är om de är missnöjda med deras tillsättning eller om de hellre hade önskat tillhöra kategorin 18 - 26 år i Sydeuropa där arbetslösheten för vederbörande grupp är 38 - 47 %.
Jo, det förstås. Brudarna ska vara tacksamma för att de kan tjäna några Euro på att klä sig som prostituerade och visa upp tuttarna. Varför ställa sig frågan om MotoGP hade kunnat se andra tillgångar hos de här tjejerna än tuttar och skinkor?

Här är det lätt att bli missförstådd av många män.

”Så du gillar inte att titta på tjejer?”

Jo, mer än de flesta, inbillar jag mig. Men jag inser att det finns en övergripande kontext/struktur som innebär att kvinnor måste anpassa sig efter män. Män har högre status och tas på större allvar än kvinnor. Den som inte känner till detta får förstås svårt att föra en diskussion i ämnet. Ungefär som att försöka diskutera organisk kemi utan att ha hört talas om molekyler.

Och här är det lätt att samma män blir stötta:

”Tror du att du är märkvärdig, din jävel?”

På det här forumet räcker det med att avvika ganska lite från reaktionära mansnormer för att uppfattas som ”märkvärdig”. Har alltid tyckt att det är trist, men inte desto mindre är det ett faktum. Man uppfattas lätt som ”bög” eller ”sosse” om man är emot dödsstraff, går på museum emellanåt och föredrar vin framför öl.
 
Last edited:

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Nu håller det mesta på att rättas till, åtmindstone om man ska tro den senaste statistiken.

Antalet Män som döms för kvinnomisshandel sjunker..........
Antalet Kvinnor som döms för mansmisshandel ökar........

/KentW
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jo, det förstås. Brudarna ska vara tacksamma för att de kan tjäna några Euro på att klä sig som prostituerade och visa upp tuttarna. Varför ställa sig frågan om MotoGP hade kunnat se andra tillgångar hos de här tjejerna än tuttar och skinkor?

Här är det lätt att bli missförstådd av många män.

”Så du gillar inte att titta på tjejer?”

Jo, mer än de flesta, inbillar jag mig. Men jag inser att det finns en övergripande kontext/struktur som innebär att kvinnor måste anpassa sig efter män. Män har högre status och tas på större allvar än kvinnor. Den som inte känner till detta får förstås svårt att föra en diskussion i ämnet. Ungefär som att försöka diskutera organisk kemi utan att ha hört talas om molekyler.

Och här är det lätt att samma män blir stötta:

”Tror du att du är märkvärdig, din jävel?”

På det här forumet räcker det med att avvika ganska lite från reaktionära mansnormer för att uppfattas som ”märkvärdig”. Har alltid tyckt att det är trist, men inte desto mindre är det ett faktum. Man uppfattas lätt som ”bög” eller ”sosse” om man är emot dödsstraff, går på museum emellanåt och föredrar vin framför öl.

Snicksnack.
De har valt ett yrke.
De är framgångsrika.
Du nedvärderar dem.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top