Bazzaz performance??

Jag blandade ihop R1 och ZX10 där. Det är R1'ans Bazzaz som kom 06. Sorry
Hur har det gått?

Jo det har gått bra.
Fick ju byta QS med dig för att få den att funka.
Tyvärr så köpte jag fel i all iver så det blev utan TC men har varit mycket nöjd med prylarna så långt.
Ska försöka sälja den till någon gatåkare för att gå på med TC till nästa år.

Tycker den var lättarbetad och bra.
QS har funkat helt felfritt utan att lådan verkar tagit skada.
 
är det någon som vet varför jag inte kan koppla upp min hoj till daton med bazzaz.
den bara söker efter hojen men händer inget så jag kommer inte in i datorn med det.
 
är det någon som vet varför jag inte kan koppla upp min hoj till daton med bazzaz.
den bara söker efter hojen men händer inget så jag kommer inte in i datorn med det.
Rätt drivrutin?

1 - vilken windowsversion kör Du?
2 - känner datorn igen Bazzazburken, syns USB-enheten som ett frågetecken i enhetshanteraren i kontrollpanelen?
3 - startar Bazzazburken och lyser med blått sken, (strömsätts den via USB-kabeln)?

När Du väl fått igång den ska Du komma ihåg att ställa in amerikanska enheter för att ändra värdena i burken men det är en senare fråga.
 
är det någon som vet varför jag inte kan koppla upp min hoj till daton med bazzaz.
den bara söker efter hojen men händer inget så jag kommer inte in i datorn med det.

Jag hade samma problem tills jag bytte språk till engelska...
 
Jag hade samma problem tills jag bytte språk till engelska...
Men Du kör ju med låtsas-Windows i fruktkorgen! Då vet man aldrig vilka gremlins som dyker upp...;)

M:aRacing - prova gärna Niklas råd först, det är ju den enklaste lösningen.
 
Last edited:
Men Du kör ju med låtsas-Windows i fruktkorgen! Då vet man aldrig vilka gremlins som dyker upp...;)

MaRacing - prova gärna Niklas råd först, det är ju den enklaste lösningen.

Nja, nu stöder visserligen Bazzaz virtualisering så jag hade kunnat köra så men i mitt fall så är det ju en "riktigt" PC jag kör på:)
Du är bara avis Roffe...:tungan:)
 
det lyser rött när jag koppla in den i datorn när tändningen är av och blått nät tändningen är på.
och den är på engelska.
ska prova och installera om den och se
windows 7 har jag

Rätt drivrutin?

1 - vilken windowsversion kör Du?
2 - känner datorn igen Bazzazburken, syns USB-enheten som ett frågetecken i enhetshanteraren i kontrollpanelen?
3 - startar Bazzazburken och lyser med blått sken, (strömsätts den via USB-kabeln)?

När Du väl fått igång den ska Du komma ihåg att ställa in amerikanska enheter för att ändra värdena i burken men det är en senare fråga.
 
det lyser rött när jag koppla in den i datorn när tändningen är av och blått nät tändningen är på.
och den är på engelska.
ska prova och installera om den och se
windows 7 har jag

Säger ju sig själv, att det finns inbyggda barriärer när man försöker sig på allehanda doping!!

Helvett :mad:
 
det lyser rött när jag koppla in den i datorn när tändningen är av och blått nät tändningen är på.
och den är på engelska.
ska prova och installera om den och se
windows 7 har jag
OK, är inte hemma nu, men annars har Du de senaste drivrutinerna här:http://bazzaz.net/software/CP210x_VCP_Win7.exe

Kom ihåg att även enhetssystemet och datumformatet måste ställas om till amerikanskt, inte bara språket. Då vet vi att det finns kontakt med burken i alla fall, nästa steg är att ansluta Bazzaz:en till datorn och gå till kontrollpanelen/system/enhetshanteraren. Har Du någon okänd enhet i listan (visas som frågetecken) eller är alla enheter identifierade?

Tyvärr är jag på resande fot idag och kan inte koppla upp mig mot min egen burk för mer exakta instruktioner. Men kommer jag ihåg rätt kan det finnas i installationsmanualen eller på www.bazzaz.net
 
Säger ju sig själv, att det finns inbyggda barriärer när man försöker sig på allehanda doping!!

Helvett :mad:

haha, den ska ju vara inställd på firma, men det hade varit kul och kikat runt lite och förstå hur det funkar och förstå ytterligare en gång varför det kommer att gå så himla fort i år :yoparty
 
OK, är inte hemma nu, men annars har Du de senaste drivrutinerna här:http://bazzaz.net/software/CP210x_VCP_Win7.exe

Kom ihåg att även enhetssystemet och datumformatet måste ställas om till amerikanskt, inte bara språket. Då vet vi att det finns kontakt med burken i alla fall, nästa steg är att ansluta Bazzaz:en till datorn och gå till kontrollpanelen/system/enhetshanteraren. Har Du någon okänd enhet i listan (visas som frågetecken) eller är alla enheter identifierade?

Tyvärr är jag på resande fot idag och kan inte koppla upp mig mot min egen burk för mer exakta instruktioner. Men kommer jag ihåg rätt kan det finnas i installationsmanualen eller på www.bazzaz.net


har laddat ner det nu och ska ut i garaget sen och ta en titt.
tack så länge
 
så, installerat dom nya drivrutinerna. men gå dom i gång automatiskt eller? är inte så jätte hemma på datorer.
och hur man byter språk vet jag inte hur man gör ens en gång.
men ikonen finns ju på kontrollpanelen osv.
men den står bara och söker. fick upp tps står det till 5 % och afr står det 14.5
 
så, installerat dom nya drivrutinerna. men gå dom i gång automatiskt eller? är inte så jätte hemma på datorer.
och hur man byter språk vet jag inte hur man gör ens en gång.
men ikonen finns ju på kontrollpanelen osv.
men den står bara och söker. fick upp tps står det till 5 % och afr står det 14.5

Men funkar allt, har Du kört hojen på bänk eller liknande så att Du vet att alla inkopplingar och sensorer är okej? Ändras TPS:en om Du vrider på gasrullen?

Om ingen annan hinner före skriver jag en liten manual med några skärmdumpar framför datorn i morgon. Du måste läsa in de nya drivrutinerna via kontrollpanelen/enhetshanteraren och Du måste ställa om datum- och sifferformatet till amerikansk engelska, också via kontrollpanelen.

Det är inte särskilt svårt, men det funkar inte om det inte är gjort som det ska.
 
Men funkar allt, har Du kört hojen på bänk eller liknande så att Du vet att alla inkopplingar och sensorer är okej? Ändras TPS:en om Du vrider på gasrullen?

Om ingen annan hinner före skriver jag en liten manual med några skärmdumpar framför datorn i morgon. Du måste läsa in de nya drivrutinerna via kontrollpanelen/enhetshanteraren och Du måste ställa om datum- och sifferformatet till amerikansk engelska, också via kontrollpanelen.

Det är inte särskilt svårt, men det funkar inte om det inte är gjort som det ska.

Ja allt funkar vid körning, den ska vara bänkad av en firma.
Ska ta en titt på datum osv när jag kommer hem
 
OK M:a, snabbkurs i Windows kontrollpanel och inställningar av sifferformat:

1 - Ändra sifferformat: Startknappen-kontrollpanelen-klocka,språk...-Ändra datum- tids...
Här väljer Du engelska(USA) och trycker verkställ eller OK när Du ska jobba med Bazzaz, ändrar tillbaka till Sverige när Du är klar.
Sifferformat.JPG

2 - Enhetshanteraren: Startknappen-kontrollpanelen-System och säkerhet-enhetshanteraren.
I min bild ser Du en bluetoothenhet som larmar för fel drivrutin, Får Du upp ett nytt felmeddelande (glöm inte att kolla så att Du inte har några larm innan Du ansluter) för en USB-enhet när Du anslutit Bazzazen högerklickar Du på ikonen, väljer "drivrutinen finns på datorn" och bläddrar fram till den mapp där Du sparade de nedladdade drivrutinerna".
Kontrollpanelen.JPG

3 - Vad som förvånar mig är att Du kan läsa TPS och AFR - det tyder på att Du redan har kontakt med Bazzazen. Den sista bilden visar det felmeddelande Du ska få upp när ingen kontakt alls finns. Väljer Du då en Offline-produkt kan Du bara jobba med gamla mappar som Du sparat ned på datorn. Så - står det "failed connection" har Du ingen kontakt.
Failed connection.JPG

4 - Har en firma monterat Bazzaz-burken och kanske till och med mappat den ska ju allt fungera. Kom ihåg att AFR och varvtal inte läses förrän hojen startat, sonden ska dessutom värmas ca 30s innan den börjar avläsningen. Men ett stalltips, om TPS-värdet inte ändras när Du vrider på rullen, är att det är lätt att förväxla sensorgivaren för primary och secondary TPS, där den förra tyvärr sitter knivigare till (i a f på Suzuki). Så dubbelkolla gärna det när Du väl har kontakt med burken. EDIT - såg Ditt senaste inlägg, då kan Du bortse från detta. Men det får stå kvar som tips till eventuella tillkommande läsare...:)

Strular det när Du gör ovanstående åtgärder kan Du ju alltid be en polare med lita erfarenhet av Windows att titta förbi garaget på en kopp kaffe och lite felsökning? Lycka till:)
 
Last edited:
OK M:a, snabbkurs i Windows kontrollpanel och inställningar av sifferformat:

1 - Ändra sifferformat: Startknappen-kontrollpanelen-klocka,språk...-Ändra datum- tids...
Här väljer Du engelska(USA) och trycker verkställ eller OK när Du ska jobba med Bazzaz, ändrar tillbaka till Sverige när Du är klar.
View attachment 379139

2 - Enhetshanteraren: Startknappen-kontrollpanelen-System och säkerhet-enhetshanteraren.
I min bild ser Du en bluetoothenhet som larmar för fel drivrutin, Får Du upp ett nytt felmeddelande (glöm inte att kolla så att Du inte har några larm innan Du ansluter) för en USB-enhet när Du anslutit Bazzazen högerklickar Du på ikonen, väljer "drivrutinen finns på datorn" och bläddrar fram till den mapp där Du sparade de nedladdade drivrutinerna".
View attachment 379138

3 - Vad som förvånar mig är att Du kan läsa TPS och AFR - det tyder på att Du redan har kontakt med Bazzazen. Den sista bilden visar det felmeddelande Du ska få upp när ingen kontakt alls finns. Väljer Du då en Offline-produkt kan Du bara jobba med gamla mappar som Du sparat ned på datorn. Så - står det "failed connection" har Du ingen kontakt.
View attachment 379140

4 - Har en firma monterat Bazzaz-burken och kanske till och med mappat den ska ju allt fungera. Kom ihåg att AFR och varvtal inte läses förrän hojen startat, sonden ska dessutom värmas ca 30s innan den börjar avläsningen. Men ett stalltips, om TPS-värdet inte ändras när Du vrider på rullen, är att det är lätt att förväxla sensorgivaren för primary och secondary TPS, där den förra tyvärr sitter knivigare till (i a f på Suzuki). Så dubbelkolla gärna det när Du väl har kontakt med burken. EDIT - såg Ditt senaste inlägg, då kan Du bortse från detta. Men det får stå kvar som tips till eventuella tillkommande läsare...:)

Strular det när Du gör ovanstående åtgärder kan Du ju alltid be en polare med lita erfarenhet av Windows att titta förbi garaget på en kopp kaffe och lite felsökning? Lycka till:)


ja nu ska det inte gå fel. ska göra detta så fort jag kan.
ja allt funkar med tc och qs osv, vill förstå mig på den lite men nu kan det inte gå fel.
tackar för detta :)
 
hej vet att dom kör med bazzaz mycket i grekland och dom e nöjda med det men o andra sidan kör ingen nästan med power commander som vi e vana vid här ,, smaksak eller köper en det så köper sedan alla samma..:confused:
 
Jag har tagit bort min lambda och Z-Afm för att mappa en kompis hoj inom kort. Om nån mer vill hyra grejorna i en vecka så PM'a.
Se till att ni har M18 lambda-uttag på avgasröret och pluggat PAIR först bara.
 
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top