Scandinavian open 2013 sprint challenge.

Hur var det med däckbegränsning, skulle det vara någon sådan?

Nope! Ingen däckbegränsning, ingen "Timeattack". Allt kommer nog upp på scandinavianopen.nu inom några dagar :tummenupp

Visst, men man vill ha en FULL rapport, inte bara lite tvitter!!!! Nyktra till nu för f-n!!!!

Inga nyheter att berätta, svårt att skriva något då. Allt finns med i Highsider Magazine, Highsider.se och Scandinavianopen.nu. Enda skillnaden var att det inte blir någon time attack och inga däckbegränsningar. Dessutom blev kalendern för 2013 officiell..

Hur kom det sig att det inte blev däcksbegränsningar?

Publiken gillar speedway, folkrace, dragracing och liknande snabba heat, det kan vara värt ett försök tycker jag.

Publiken gillar speedway, folkrace, dragracing och liknande snabba heat, det kan vara värt ett försök tycker jag.

Skillnaden med speedway är att det är en lagsport och en simpel elitseriematch innehåller 4-5 förare som kör VM. Jag tror att detta är 2 orsaker till att det är större än RR plus att sverige har bra traditioner med framförallt Tony Rickardsson.

Skillnaden med speedway är att det är en lagsport och en simpel elitseriematch innehåller 4-5 förare som kör VM. Jag tror att detta är 2 orsaker till att det är större än RR plus att sverige har bra traditioner med framförallt Tony Rickardsson.
Ja det är sant men som Einstein en gång yttrade så får man samma resultat om man upprepar samma sak om och om igen...

Lag racing kanske hade varit nått?

Har inte det funnits sedan urminnes tider? men förarmästerskapet har alltid slagit högre.
Dock kanske inte så vanligt i Sverige med lag, så jag tycker det är ett roligt förslag. Men det låter som att det är mer upp till förarna att komma överens om att bilda lag, än arrangörerna.

SO kanske skulle ta hjälp av någon när de skriver sina dokument. Jag var trött redan efter ett par stycken... :3freak

Nu ser det betydligt bättre ut!:Bugar Framför allt är det där TimeAttack borta!:tummenupp Men jag fattar inte varför inte alla kan få köra två heat på lördagen...:confused:

Nu ser det betydligt bättre ut!:Bugar Framför allt är det där TimeAttack borta!:tummenupp Men jag fattar inte varför inte alla kan få köra två heat på lördagen...:confused:

Näe, körs ett heat så körs ett heat....
Fler hojar ger ju tätare race med mer omkörningar och mer action !

P€RRA;5681655 skrev:
SO kanske skulle ta hjälp av någon när de skriver sina dokument. Jag var trött redan efter ett par stycken... :3freak

Skit nu i det, det är någon som FÖRSÖKER GÖRA NÅGOT, betydligt mer än de flesta !:tummenupp

Så om det är 25st som kvalar i R600 på Lördag förmiddag så är det 25st som startar race 1. Men av vilken jefla anledning är de sen positivt att i nästa race 2h senare så ska de 10 sista bara få titta på??? Vad är bra med det? Plats på banan finns de ju uppenbarligen då de är 25st nån timme tidigare.

Antingen missförstår jag hela upplägget eller så kan de där va bland de mest korkade jag nånsin läst. Blir ju inte klokare av första meningen heller, "SAMTIDIGT SOM VI FÖRSTÅR VAD FÖRARNA VILL.". Verkligen? Vill de 10 sista förarna bara köra ett race istället för två varje dag?

Kan nån komma på någon vettig förklaring till att inte alla som kört race 1/3 även ska få köra race 2/4?? :död

Så om det är 25st som kvalar i R600 på Lördag förmiddag så är det 25st som startar race 1. Men av vilken jefla anledning är de sen positivt att i nästa race 2h senare så ska de 10 sista bara få titta på??? Vad är bra med det? Plats på banan finns de ju uppenbarligen då de är 25st nån timme tidigare.

Antingen missförstår jag hela upplägget eller så kan de där va bland de mest korkade jag nånsin läst. Blir ju inte klokare av första meningen heller, "SAMTIDIGT SOM VI FÖRSTÅR VAD FÖRARNA VILL.". Verkligen? Vill de 10 sista förarna bara köra ett race istället för två varje dag?

Kan nån komma på någon vettig förklaring till att inte alla som kört race 1/3 även ska få köra race 2/4?? :död

Som jag sagt tidigare... Fattar inte detta heller!:confused:

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...