ER6-tråden

Vart köpte du fotpinnarna och har du nån bild på dom ?? :)
Jag köpte de här: http://www.twistedthrottle.com/trade/productview/4694/

Fotpinne-settet kommer i tre delar (se länken), "armarna" är i tre olika längder, jag valde 30 mm och det fungerar klockrent för mig.

Avståndet mellan fotpinne och växelpedal blir längre än original, jag har strl 45 och med 30 mm armarna är det inga som helst problem att "nå fram" till pedalen med foten, jag växlar precis som vanligt. Japsarna har nog ganska små fötter. :)

Installationen är väldigt enkel (finns video på länken ovan).

Dom flesta kanske använder fotpinnesatsen för att sänka fotpinnarna, jag gjorde tvärtom (se bild), WP_001724.jpg för att få bättre markfrigång. Kontentan är att jag nu skrapar mer knä och mindre stövel/tåspets..

Fördelen med detta "rear-set" (fotpinnesats på svenska?) är att passagerarfotpinnarna är kvar samt att monteringen är väldigt enkel.

Dessutom kan man på två minuter sänka fotpinnarna om man skulle vilja det (med upp till 3 cm lägre än original, beroende på vilken vinkel man väljer att montera "armen", som bilden som finns på sidan som jag länkade till), vid långkörning på motorväg t ex. :)
 
Last edited:
Inget oljetryck vilket kan bero på många saker.
En trasig givare
 
Jag har en Z1000 med ett Urban Brawler slipon som jag tycker låter grymt (och högt). Men jag slängde i db-killersana innan jag körde en trackday. Kan säga så här det var andra hojar bl.a. en Panigale som lät grymt mycket mera än min och det funka. Så länge man inte hamna ihop för många i en klunga så att det lät för mycket så gick det bra. Men det är ju ingen garanti.

Bara en fundering. :tummenupp

Märker du av nån större effektskillnad mot orginal? Hade inte det varit såna djävulska dB-krav vid trackdays så hade jag nog också köpt :/
 
nån som ska till Arlanda TT i helgen?
Jag var där igår (lördag), det var måhända inte dig jag patade med till och från under dagen? Jag pratade iaf med en kille med gul väst som hade en svart Z1000 med ABS (jag hade grön väst och har en gul ER6-n)
 
Precis. Riktigt kul att köra där en dag när det inte spöregnade också. (Som det gjorde i våras). Det gick bra för dig inga avåkningar? Blir nog steg 3 för min del till våren sen.

Jag var där igår (lördag), det var måhända inte dig jag patade med till och från under dagen? Jag pratade iaf med en kille med gul väst som hade en svart Z1000 med ABS (jag hade grön väst och har en gul ER6-n)
 
Precis. Riktigt kul att köra där en dag när det inte spöregnade också. (Som det gjorde i våras). Det gick bra för dig inga avåkningar? Blir nog steg 3 för min del till våren sen.
Ok, kul. Japp det gick bra för mig, inga avåkningar, efter turen ner i diket som jag gjorde förra gången så har jag stor respekt för den "banan"... Japp steg 4 blir det för mig till våren också, om inte på Gelleråsen till helgen..
 
Köpte värmeslingor som monterades under orginalhandtagen , funkar hur bra som helst! Har man dom på High så bränner man sig utan handskar :) kostade ca 500 pistoler
 
Efter att ha varit sugen på en minininja, så har jag funderat på att en er6F kanske passar mig bättre. Speciellt när försäkringen inte var någon större skillnad på. Slutsnackat, hur är er6F, 06-07-08, med ABS, någon klassiskt fel? Vill helst ha så lite vindblåst som möjligt orkar inte med att bli sönderblåst på motorvägar lika mycket som nu. Så hur väl fungerar kåporna?
 
Bjork3n har en er6n och körde hem min när jag köpte den. Hör med honom, han kan redovisa väl :) Men vad jag förstått på honom så är den största skillnaden att det underlättar rätt rejält på trycket på bröstet i 100km/h+ :)
 
Länk till värmehandtagen : http://www.ebay.co.uk/itm/150512134234?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

withberg : F-versionen är ett stort plus om man vill cruisa motorväg eller nån långresa , vinden märks betydligt mer på N-versionen.
Kolla det vanliga , packboxar gaffel , bromsbelägg , oljeläckage? , Servicebok osv.
När jag och Puttejohnsson tittade på er6or så blev jag förvånad över hur många er6or som hade dålig frambroms , kolla detta extra noga.
Handtaget ska inte ta längst in och jag anser att du ska kunna bromsa med två fingrar utan att klämma de andra fingrarna som håller runt styret.
 
Länk till värmehandtagen : http://www.ebay.co.uk/itm/150512134234?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

withberg : F-versionen är ett stort plus om man vill cruisa motorväg eller nån långresa , vinden märks betydligt mer på N-versionen.
Kolla det vanliga , packboxar gaffel , bromsbelägg , oljeläckage? , Servicebok osv.
När jag och Puttejohnsson tittade på er6or så blev jag förvånad över hur många er6or som hade dålig frambroms , kolla detta extra noga.
Handtaget ska inte ta längst in och jag anser att du ska kunna bromsa med två fingrar utan att klämma de andra fingrarna som håller runt styret.

Okej, låter bra. Förutom att f-versionen är snyggare också. Ska tänka på att kolla frambromsen extra, vid ev hojköp.
 
Länk till värmehandtagen : http://www.ebay.co.uk/itm/150512134234?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

withberg : F-versionen är ett stort plus om man vill cruisa motorväg eller nån långresa , vinden märks betydligt mer på N-versionen.
Kolla det vanliga , packboxar gaffel , bromsbelägg , oljeläckage? , Servicebok osv.
När jag och Puttejohnsson tittade på er6or så blev jag förvånad över hur många er6or som hade dålig frambroms , kolla detta extra noga.
Handtaget ska inte ta längst in och jag anser att du ska kunna bromsa med två fingrar utan att klämma de andra fingrarna som håller runt styret.

Det var på intet sätt krångligt att få in dessa under handtagen? Vart satte du knappen? Bild, or it didn't happen. :)
 
Inga problem alls , underlättar om man har tryckluft , wd40 och hårspray :).
Knappen satte jag på kåpan som är under tanken på 12an , ska se om jag kan knäppa en bild.
Ström snodde jag från framlampan .
 
:(:(:( fick punka igår, lämnade hojen på verkstad o de fulfixade däcket samt gjorde en undersökning snabbt av hojen och de upptäckte att kedjan var slapp och att det antagligen var glapp i svingen, svinglager eller stötdämpare.. hur kan jag felsöka det här på bästa sättet (själv?) för att reda ut vilken del som ska bytas ut? :gnissla:gnissla
 
Sådärja, då klarade man uppkörningen igår och äntligen fått vara ute och köra sin egna hoj utan övervakning kändes jävligt fint :banana
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top