Köra bakhjul!

Titta jag kan slanga :huvet

Kan någon säga exakt varför jag får styrvobblet?


Det där är väl en rätt tidig årsmodell med lite häftigare styrvinkel än nyare superdukes, sen ser det inte ut som du har en styrdämpare.

Jag prövade en sån där en gång, typ -07 eller -08 och den wobblade ungefär hela tiden om man drog på lite.
 
Jag mår dåligt och svettas som attan när jag ser din film. Skönt att du klarade dig såpass. Hur gick det med din SD?
Riktigt fint av killarna som hjälpte dig!

Det kunde ha slutat så mycket värre.. Hojen klarade sig nog väldigt bra. Har inte hunnit kolla igenom den men växelpetaren är trasig, stödet lite snett och den startar inte. Annars tror jag att den har klarat sig helt. All plast, kylarvingen och dämparen är oskadda. Som tur är så klarade sig även hojen från att nudda räcket!


Fyfan är huvudet dumt får kroppen lida. Du tog körkort för nån vecka sedan och övar bakhjulsåkning på motorvägen :huvet

Tur det gick bra iaf :tummenupp

Stalker :fyllisar

När jag tog körkort har inte speciellt mycket med olyckan att göra va? :) Styrvobbel kan alla få. Sen har jag kört hela förra säsongen också. (så det så, och hör sen etc) Motorvägen, eller snarare farten, gör det lättare att hålla balansen. Och det var raksträcka med en relativt bra väg. Sen var det ju faktiskt inte själva slangandet som var problemet. Jag slog ju inte över, did I? Styrvobbel har jag fått vid andra tillfällen också, såsom vid acceleration över ojämnheter som ibland är lätta att missa. Men givetvis är det inte speciellt schysst att köra runt såhär i trafiken då det skulle kunna bli fler inblandade.

Disclaimer: Jag är inte gud, jag är inte odödlig, jag är inte felfri. Men rätt så ska rätt som man brukar säga. En relativt glest trafikerad motorväg är inte det sämsta stället. Här kan man få snabb hjälp vid en olycka och det var 5-6 minuter ifrån danderyds sjukhus.


Tycker han ska ha en stor eloge som faktiskt vill lära sig. Jag började själv samma dag jag tog lappen. Dom bästa på ett hjul har ramlat MINST en gång. Tur att han dessutom körde med skinnkläder. Hade det varit goretex hade han förmodligen inte suttit hemma nu.

ja det finns ju liksom en anledning till varför jag kör med skinnställ trots att det är uppemot 40 grader i skuggan på sommaren. Om olyckan är framme så spelar det ingen större roll hur varmt det är ute :fakta
 
Skönt att du klarade dig bra... och du ser ut att haft en jävla flyt med hur hojen klarade sig.
Att dessutom ha sån tur att göra det brevid några sånna najsa snubbar som i den bilen... ja då har man verkligen flyt.
Skicka dom grabbarna 5kg bullar eller nått.
 
Såg inte skoj ut med styrvobblet, men du kanske bara satte ned den lte för snett och det lät som du hade varvat ur den och inte snabbt kunde accelerera mer?
Well shit happens och det gick ju jäkligt bra iaf!

Styrdämpare skulle vara nice..

Att den inte startar kan ha nått med det böjda stödet att göra, sensorn kanske också fått sig så den tror stödet är nere hela tiden?

Aja, snabbt få igång den åsså ut igen :yoparty
 
Vill du verkligen testa något riktigt kul & lärorikt?
Definitivt under säkrare former...................

Anmäl dig till en SMC-KURS ............

www.svmc.se/school

Grabbar med kulor av titan................ kör hoj som de älskar livet.
 
När jag tog körkort har inte speciellt mycket med olyckan att göra va? :) Styrvobbel kan alla få. Sen har jag kört hela förra säsongen också. (så det så, och hör sen etc) Motorvägen, eller snarare farten, gör det lättare att hålla balansen. Och det var raksträcka med en relativt bra väg. Sen var det ju faktiskt inte själva slangandet som var problemet. Jag slog ju inte över, did I? Styrvobbel har jag fått vid andra tillfällen också, såsom vid acceleration över ojämnheter som ibland är lätta att missa. Men givetvis är det inte speciellt schysst att köra runt såhär i trafiken då det skulle kunna bli fler inblandade.

Disclaimer: Jag är inte gud, jag är inte odödlig, jag är inte felfri. Men rätt så ska rätt som man brukar säga. En relativt glest trafikerad motorväg är inte det sämsta stället. Här kan man få snabb hjälp vid en olycka och det var 5-6 minuter ifrån danderyds sjukhus.

Låter som att du har förstått det där med riskmedvetenhet och att dra lärdom av dina misstag! :tummenupp
Wheela i 200 nästa gång istället, så får du bättre balans!
 
View attachment 367127

Såhär gick det för en annan som slangade idag. :(
Hur fasen gick det där till? :död och vem är den olycklige? :krama

Vill du verkligen testa något riktigt kul & lärorikt?
Definitivt under säkrare former...................

Anmäl dig till en SMC-KURS ............

www.svmc.se/school

Grabbar med kulor av titan................ kör hoj som de älskar livet.
Du vet om att smc är emot slangande på sina kurser va? Så du kan stoppa tipsen om den förbannade banåkning i :arsele :finger
 
Helt plötsligt inser jag att jag ska vara glad med mina skador jag fick på hojen i jämförelse med er. Hur ska denna tråd sluta när säsongen är slut för i år :confused: ?
 
Jag har inte så lätt för att få upp den..
(hojen då, hojpotentsproblem?) :D:D:D
Edit: Fint uttryck :)

Kör 1:an eller 2:an (föredrar 2:an) i kanske 60km/h... Drar in koppling, varvar motorn och släpper ut kopplingen samtidigt som jag ger mer gas?

Något jag inte förstår? Enda gången jag kommit upp riktigt på bakhjulet var med en kompis bakpå när jag drog på fullt i 1:an, utan att vara medveten om vad som skulle hända gjorde vi en två persons wheelie ner för gatan... :banana
 
Helt plötsligt inser jag att jag ska vara glad med mina skador jag fick på hojen i jämförelse med er. Hur ska denna tråd sluta när säsongen är slut för i år :confused: ?
De är en aning jobbigt med skador på hojen, men hellre att hojen tar smällen än att man själv blir skadad :) Hoppade på kryckor i nästan två månader med en skadad fot, från maj till juli :död hojen tog en kvart att fixa till körbart skick :D

Jag har inte så lätt för att få upp den..
(hojen då, hojpotentsproblem?) :D:D:D
Edit: Fint uttryck :)

Kör 1:an eller 2:an (föredrar 2:an) i kanske 60km/h... Drar in koppling, varvar motorn och släpper ut kopplingen samtidigt som jag ger mer gas?

Något jag inte förstår? Enda gången jag kommit upp riktigt på bakhjulet var med en kompis bakpå när jag drog på fullt i 1:an, utan att vara medveten om vad som skulle hända gjorde vi en två persons wheelie ner för gatan... :banana
Testa att sänka farten, våga varva innan du dumpar kopplingen och dra själv dig/styret bakåt för att flytta vikten :tummenupp
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top