Om du vill ha min högst amatörmässiga åsikt så skulle jag säga att du svänger för tidigt i dom flesta kurvor.
Trösen, sväng sent och få en rak linje ut på den lilla rakan.
Första och andra högern i esset, där verkar du svänga bra och kommer långt ut till vänster i första och nära curbsen i andra.
Vänstern i esset, här ska då gå länge upp och svänga så att du får en tajt linje och kommer ut på vänstersidan av rakan innan snabbhögern. Nu är du nästan ute på högerkanten påväg ut ur kurvan.
Snabbhögern, när du gjort rätt i esset så kan du svänga rätt tidigt när du har en rak linje mot ingången till Ejes i siktet. Slicka curbsen, full gas och häng.
Ejes, verkar du ha ett bra spår i mina ögon. Det finns säkert nått att fila på här också, men inget jag kan se. Ut ur Ejes är det full gas sen, kasta över hojen till vänstersidan och sen upp för den lilla backen.
Hårnålen, använd hela banan. Finns massa olika spår genom den här kurvan. Min egen brist är att jag svänger för tidigt här, utnyttjar inte den asfalt som finns.
Snabbvänstern, sväng sent och försök att inte passera "mittlinjen". Då får du ett rakt och fint spår in i depåkurvan.
Det här är som sagt tips från en rätt långsam förare som också kan ha tok fel. Men jag har iallafall lagt några en hundra varv på Gelleråsen.
Ang att justera eller inte justera hojen så kapade jag själv 4 sekunder på att justera hänget fram. Det beror knappast på att det inte går att köra så fort innan, men man får själv en lättare resa och får mer förtroende för hojen om den känns rätt. Allt är psykologiskt.