Vad fick dig att le idag?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag ställde mig på vågen igår och den visade på 69,8kg så detta åtgärdade jag genom att äta som en tvättäkta amerikan idag :)
Till frukost 3st peanutbutter and jelly-mackor som faktiskt är jävligt gott hur konstigt det än kan låta. Till det 2 stora glas o´boy.
Sen blev det en överfull tallrik med spaghetti Bolognese till lunch, jag orkade inte dela upp den då det var rester från gårdagen.
Och nu på kvällskvisten blev det en monsterstor Calzone (gräsänkling) och två burkar cola till det. Däremellan slank det även ner några knäckemackor med falukorv på och en fruktskål och två cheeseburgare i farten.

Jag har varit sjuk i två dagar och inte ätit mycket mer än en halv portion Spaghetti och ett glas yoghurt så jag tog igen det nu.
Vågen visade precis på 71kg så nu är jag snart uppe på matchvikt igen som dock ska sänkas till 68kg och lite mindre midjemått...

Nu ska jag lägga ungarna och sen ska jag ta fram godisskålen och blanda mig en rom&cola och glo på film. Känner mig riktigt nyttig idag :D

Vafan, du är ju klenare än jag.:rofl
 

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Ort
???
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Jag ställde mig på vågen igår och den visade på 69,8kg så detta åtgärdade jag genom att äta som en tvättäkta amerikan idag :)

Jag låg också och pendlade mellan 70-74kg med mina 183cm. Ända fram tills förra sommaren då jag slutade snusa...:brinnerup Nu väger jag mellan 83-85kg och taxiröven kommer sakta men säkert :gråta:gråta:(

För nog skaffa ett sånt där jäkla gymkort igen :gnissla :jobbigt
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag låg också och pendlade mellan 70-74kg med mina 183cm. Ända fram tills förra sommaren då jag slutade snusa...:brinnerup Nu väger jag mellan 83-85kg och taxiröven kommer sakta men säkert :gråta:gråta:(

För nog skaffa ett sånt där jäkla gymkort igen :gnissla :jobbigt

Eller sluta ät som en ko :7peta
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Flugviktare, sist jag vägde mig hann jag se 107 kg, sen slocknade den, vet inte om det var batteriet eller om den helt enkelt inte pallade trycket...:hihi

Fy fan, 107 kilo!!!? Helvete vilken biff du måste vara, eller så är du lång som satan :D

Vafan, du är ju klenare än jag.:rofl

Ja, inte fan är jag stor inte :) 170cm kort och som sagt flugvikt. Nog för att jag har hyfsad fysik trots allt med ett fysiskt krävande jobb men det hade ju inte skadat med 10-15 kilo muskler till så man kunde bära 3 säckar betong istället för två.
Bror min som är 10 år äldre har tränat i 20 år och kommer aldrig över 70kg trots att han äter mycket och tränar hårt. Dock har han ju några centimeter mer i omkrets runt armar och bröst än vad jag har, jag vettefan vart mina kilon sitter...
Men det är bara att inse att med en far som väger under 65 kilo och är kortare än mig så jobbar generna mot en.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kikar igenom lite bilder från när jag drog med en polare ut med systemkamera för att få lite bilder på när jag faktiskt sitter PÅ hojen. Han behövde ett par vändor fram och tillbaka för att få koll på hur han skulle ta bilder på rörliga objekt (något han aldrig gjort förr)... Men han fick ett par bra bilder iaf. :D
IMG_0176.jpg
IMG_0190.jpg
 

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-
Pappa fick mig att skratta inombords idag.

Står och snickrar lite hemma på gården.
När pappa kommer fram lite halvstressad.

Pappa: Ehhh... har du sådana där tits?
Jag: Va?! :confused:
P: Ja, har du något sånt? Tits?
J: Va?! :va
P: Ja, sådana man skruvar med? Heter de inte tits?
J: Jahaaa... Du menar bits. :D

Inte lätt när det är svårt :hihi
Hade dock varit lite roligare om han hade frågat efter samma sak i någon butik :tuttar
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
En kompis skrapade fram 20 000:- i månaden i 10 år på triss idag :)
Han är värd det lite mer än många andra dessutom då han har haft trasslig ekonomi i flera år tidigare.

Så grattis Bävern, även om jag inte har förlåtit dig för att du pissade i kattpottan på min fest...
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Lite fyndigt! :)

W7xDh.jpg
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Första dagen på praktiken idag. Hade turen att hamna på rörverkstaden så jag får svetsa rör hela dagarna. Men det som fick mig att le mest var när det kommer in två herrar i verkstaden på eftermiddagen och spottar och svär. Dom snackade om att det "fan inte ska se ut sådär" om dom ska kunna jobba. Efter ett ta så frågade dom om jag ville med och kolla. Ja visst sade jag och drog på mig en "hard-hat".
Där dom skulle vara och jobba skulle dom byta ut en T-koppling mellan ett par cisterner som skulle vara tomma... Det var dom inte... Så när dom hade lossat allt vällde det ut xx antal kubik tallolja på golvet och någon såpa. Så det var skum och brun sörja ca 1-2dm på golvet. Dessutom utvecklades det svaveldioxid eller nått sådant.
Det fanns ju såklart golvbrunnar bara det att dom var så smart utformade att det satt pumpar i dom som pumpade upp sörjan upp i cisternen igen så det bara rann och rann... Då vänder sig den ena av dom till mig och säger: Jaha, känner du att du har gjort rätt väl och vill jobba med det här? Jag flinade och sade: Ja, fan vad skönt att slippa kostymen och slipsen :D
 
Last edited:

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Ort
Uddevalla
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Tid bokad för att ta mitt dykcertifikat! Redan betalt och klart, världens bästa födelsedagspresent!! Har inte ett skit att göra med motorcyklar, men ändå... :tungan
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Var uppe på vinden och rotade fram mina gamla betyg.

Hittade skolkatalogerna oxå, fy fan.:rofl
 
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top