MotoGP 2012: Estoril - Portugal

Tech 3-hojarna går ju fint som fan för att vara satellitteam. Dovi ligger och harvar på samma platser som han gjorde med Repsolhondan. Kör Tech 3 med fabriksmaterial som Simoncelli gjorde med gresinihondan?
De har inte samma specifikation på sina hojar som i fabriksteamet, bla inte de senaste uppdateringarna på elektroniken men eftersom det är helt nya hojar för året så är skillnaderna små eftersom de inte hunnit utveckla så mycket ännu. Simoncelli hade fabriksmaterial vilket inte Tech 3 har, skillnaden mot fabrikshojarna kommer nog öka under säsongen.

Finns det några officiella effektsiffror på crt-hojarna? Fått för mig att de har lägre effekt än i wsbk utförande.. Är det för kostsamt att kitta motorn med risken att behöva sälja den enligt reglementet?
EFtersom det inte finns begränsningar på hur många motorer du får ha på en säsong i WSBK så kan de trimma de motorerna mer än de som är i CRT hojarna där de får ha tolv motorer i CRT maskinerna och sex i GP-maskinerna.
 
Ok, Tack Gustav.
Hörde att "skägget" gör av med en fasligt massa motorer i wsbk, men trodde inte att de låg på över 12st/säsong..
 
Hur står det till med Haydens motor egentligen? Så som den pustade ut rök vid inbromsningen på start- och mål-rakan kunde man nästan tro att de bytt ut den mot en ångmaskin.
 
Hur står det till med Haydens motor egentligen? Så som den pustade ut rök vid inbromsningen på start- och mål-rakan kunde man nästan tro att de bytt ut den mot en ångmaskin.
Jag undrar om det inte var däckrök, dsv ngt som kom emot bakdäcket. Vad har jag dock ingen aning om.
 
Jag undrar om det inte var däckrök, dsv ngt som kom emot bakdäcket. Vad har jag dock ingen aning om.

Jag tänkte det också först, men sen pustade den vid pådrag nån kurva efter.


...vilket efter en snabbkik skulle kunna vara pga hjulspinn. Dock inga svarta spår.
 
De har inte samma specifikation på sina hojar som i fabriksteamet, bla inte de senaste uppdateringarna på elektroniken men eftersom det är helt nya hojar för året så är skillnaderna små eftersom de inte hunnit utveckla så mycket ännu. Simoncelli hade fabriksmaterial vilket inte Tech 3 har, skillnaden mot fabrikshojarna kommer nog öka under säsongen.
Cals meck skrev på Twitter för ett par dagar sedan på en direkt fråga om skillnaderna mellan Cals hoj och fabrikarna att likheterna stannar vid dekalerna på tanken :3freak
 
Äh, RdP och Edwards är ju 'shit happens', skittråkigt men det är ju extrem otur. Så kan det gå typ, synd om Edwards dock.

Annars är ju Cal helt underbar, en härlig frisk fläkt i tråk-klassen! Mer Cal åt folket.

Silva fick nog byta kalsonger, damn. :)
 
Så bara de 4-5 främsta ska få gå till 100% på kval??? Så det hade varit helt okej om det varit Stoner som fällt Edwards?

Knappast, men Stoner & co har till skillnad från RdP förmåga att kontrollera sig tämligen konsekvent inom 98-100%. RdP spretar ju okontrollerat ut till 110% regelbundet så med lite självinsikt kunde han offrat några hundradelar till förmån för ett nyckelben i just en sådan situation.
Men shit happens som sagt, liksom utdelning av klantarselawards.
 
Last edited:
Knappast, men Stoner & co har till skillnad från RdP förmåga att kontrollera sig tämligen konsekvent inom 98-100%. RdP spretar ju okontrollerat ut till 110% regelbundet så med lite självinsikt kunde han offrat några hundradelar till förmån för ett nyckelben i just en sådan situation.
Men shit happens som sagt, liksom utdelning av klantarselawards.

Men herregud det är ingen bandag vi pratar om...:va
 
Knappast, men Stoner & co har till skillnad från RdP förmåga att kontrollera sig tämligen konsekvent inom 98-100%. RdP spretar ju okontrollerat ut till 110% regelbundet så med lite självinsikt kunde han offrat några hundradelar till förmån för ett nyckelben i just en sådan situation.
Men shit happens som sagt, liksom utdelning av klantarselawards.
Det är GP kval med 12 minuter kvar och en race incident. Klart Randy ska få pusha så mycket han kan, och jag är säker på att Edwards håller med.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top