Triumph Thruxton-tråden

Tråden håller på att förtvina!!!!
Har också noterat att det varit stillsamt. Har dock inte så mycket att berätta för min del annat än att jag rullade 25 mil i går och drygt 20 idag på kurviga vägar i Göta älv-dalen. Alltid något! :)

Jag läser, så fortsätt skriv! Händer inte mycket med hojen dock. På sin höjd blir den tvättad denna säsongen :)

Tråden håller på att förtvina!!!! Liten update angående min hoj...shimsat färdigt kammarna idag och imorgon går bakhjulet till omekring med den nya 4,5" bakfälgen...nytt däck blir det också, dunlop roadsmart 2 160/70. Framfälgen 17 x 3,5 är också färdiglackad men jag väntar lite med den tills jag löst hastighetsmätarproblemet...har lite svårt att bestämma mig hur jag ska göra. Vem var det som bytte mätarsnäckan?? Speedtwin??

Japp jag monterade en ny snäcka. Ny kommer jag inte ihåg vilken hoj den kommer ifrån. Men det är en äldre model. Den måste ju ha snäckan på vänster sida.. Triumph legend??? Kanske.

Det kan stämma med Legent, den har snäckan till vänster.. ska dammsuga ebay!

Bonneville se har ju 17" fram. Frågan är om det är annan snäcka eller annan mätare. Värt att undersöka?

Kör ni något gossar? Gjorde 48 mil idag! :) Mestadels på slingriga krokiga småvägar (som det dräller av i Västergötland). Var i Skövde och tittade på en 2002 års Sprint ST som komplement till Thrux'an.

EDIT: @TCE, lade ett bud på 33'. Bra miltal (2200 mil). Några skönhetsfel, som drar ned priset, men det kan jag leva med på en 10 år gammal hoj.

Last edited:
Kör ni något gossar? Gjorde 48 mil idag! :) Mestadels på slingriga krokiga småvägar (som det dräller av i Västergötland). Var i Skövde och tittade på en 2002 års Sprint ST som komplement till Thrux'an.

Blev det någon affär ? letar själv efter en ST 09-10 , 300 mil hittills i år :tummenupp

Körde också en sväng idag. Kovikshamn, Marstrand och dylikt.
tumblr_m3cw32861h1rr4ts5o1_1280.jpg

Rekade första delen av Bohusturen. Vägen är OK men alla dessa långsamma japanska sporthojar som var i vägen och bromsade upp farten. Vad ska de köra på mina bana för?:D Annars har det verkligen inte blivit många mil men hojen fungerar bra och gaffeln som jag var orolig för verkar fungera mycket bättre än innan. Öhlinarna bak gör det definitivt! Fungerar bättre än originalen alltså.

Blir det någon tur 12 maj om vädret är OK?

Teargaz, jag tror jag mötte dig strax efter/före korset efter/före fotokurvan på Rosen igår eftermiddag? :)
Jag han se Öhlinare och Bonnevile stagen på framskärmen :tummenupp

Jag kan eventuellt ha en litet issue den 12e maj och det är att min blivande svärfar planerar att eventuellt komma hit den helgen. Han har en Yamahaglidare modell bilmotor (ett stort as alltså, typ 1800cc). Kan jag få dispens och ta med honom i så fall? -Eller är det strictly thruxton, som gäller? :gnissla

Rätt dött från min sida senaste tiden då jag har hadt fullt skägg med mitt andra hojbygge inför min och farsans Isle Of Man resa. Såg idag att oljenivån var på tok för låg. Hällde i dryga 7dl idag. Skitskumt då slangen från vevhusventen var snustorr, ingen rök eller övriga läckage. Börjar undra om jag fyllde på för lite senaste oljebytet. Kikade i nivåglaset med varm motor som stått still 30 min, fel eller rätt?

EDIT: @TCE, lade ett bud på 33'. Bra miltal (2200 mil). Några skönhetsfel, som drar ned priset, men det kan jag leva med på en 10 år gammal hoj.

Jag har inte KÖRT så mycket, det har varit mest övnings körning med tösen. Hon håller på att ta kort för lätt mc:tummenupp
Hon harvar runt på en cbr125r 4T, inget jätte klös men det skall det inte vara när man börjar köra hoj. (tycker pappa:död)

Jag kan eventuellt ha en litet issue den 12e maj och det är att min blivande svärfar planerar att eventuellt komma hit den helgen. Han har en Yamahaglidare modell bilmotor (ett stort as alltså, typ 1800cc). Kan jag få dispens och ta med honom i så fall? -Eller är det strictly thruxton, som gäller? :gnissla

Ta med honom tycker jag! Självklart! Nu får väl jag anses som arrangör för den turen och då är det jag som bestämmer.:D Självklart måste han vid varje stopp berömma de Thruxton som är med och i a f säga att han tänker köpa en sån en dag. Han är välkommen tycker jag. Liksom att jag alltid tycker att det är kul att TCE kör med på våra turer. Tror han gör det den här gången också. Blir vi få så kanske jag lånar ut min Thrux till en kompis som får köra med. Så kör jag SV1000 själv.

Allvarligt så tycker jag ju om att det är ett gott gäng med Bonneville/Thruxton som kör turerna men om någon med hjärtat på rätta stället vill köra med på annat hojmärke så är det helt OK för mig.

Ni andra får givetvis säga vad ni tycker.

Ingen med koll ang oljan?

Grejerna börjar komma på plats..ny skärm, vobbelstag o styrdämpare.
P1000381.jpg

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...