Triumph Thruxton-tråden

@BJN

The World Famous Bohus Tour. När tar vi den? När har du tid? Helgen runt Valborg och första maj? 5-6 maj? Kr. himmelfärdshelgen?

Vi kan ju sätta ett datum samt ett reservdatum i händelse av att vädret blir "svenskt"... ;)

Last edited:
@BJN

The World Famous Bohus Tour. När tar vi den? När har du tid? Helgen runt Valborg och första maj? 5-6 maj? Kr. himmelfärdshelgen?

Vi kan ju sätta ett datum samt ett reservdatum i händelse av att vädret blir "svenskt"... ;)

Jag är i england till den 6e, gärna helgen efter. Man vill ju inte missa the bohus tour..

@BJN

Vad jag vet nu så kan jag väl i princip varje lördag eller söndag fram tom 20 maj samt 1:a maj och Kristi himmelfärdshelgen. Ska vi sätta 12 eller 13 maj som förstahandsval.

Rosenhill idag kl 13 för den Stockholmsboende :)

Inget kul, fick underkänt på kontrollbesiktningen idag pga diffus ljusbild :mad: Ingen annan som råkat ut för det? "Bara" att byta reflektor och lampa el vad tror ni? Besiktningsmannen tyckte att reflektor såg bränd ut men har bara kört med standard H4, dock alltid med helljus på även under dagtid av överlevnadsinstinkt. Vad kan en ny reflektor kosta?

Inget kul, fick underkänt på kontrollbesiktningen idag pga diffus ljusbild :mad: Ingen annan som råkat ut för det? "Bara" att byta reflektor och lampa el vad tror ni? Besiktningsmannen tyckte att reflektor såg bränd ut men har bara kört med standard H4, dock alltid med helljus på även under dagtid av överlevnadsinstinkt. Vad kan en ny reflektor kosta?

Där ser man vad självbevarelsedriften kan orsaka för skador :) men nu har du ju läge att skaffa en ny snyggare lykta, gör det istället! Och du, kör inte med helljuset på, helt meningslöst. Kör som om du vore osynlig istället, säkrare och billigare!

En kula eller två kulor

I tändningslåset på en Thruxton alltså?

Eftersom en del haft problem med tändningslåsen så tog jag isär mitt för att kolla hur det såg ut. Som nytt! Alltså bara att skruva ihop igen! Fast när jag tog isär så ploppade en liten kula ut som sitter längst in på fjädern mot plasten. Inget problem att hittar var den skulle sitta. Problemet är att när jag skulle skruva ihop så såg jag på golvet en till identisk kula. Hittade inget annat ställe att stoppa den på än på samma ställe som den andra kulan. Skruvade ihop och tändningsnyckeln gick inte att röra. Lossade på skruvarna till bakstycket lite och då gick den att röra. Tog isär igen och försökte hitta annan plats för kulan men tji. Satte ihop med bara en och allt funkar som det ska. Dock, sannolikheten att den kulan jag hittade på golvet kommer från något annat ställe än mitt tändningslås är lika med noll men var ska den sitta? Någon som haft isär och vet?

I tändningslåset på en Thruxton alltså?

Eftersom en del haft problem med tändningslåsen så tog jag isär mitt för att kolla hur det såg ut. Som nytt! Alltså bara att skruva ihop igen! Fast när jag tog isär så ploppade en liten kula ut som sitter längst in på fjädern mot plasten. Inget problem att hittar var den skulle sitta. Problemet är att när jag skulle skruva ihop så såg jag på golvet en till identisk kula. Hittade inget annat ställe att stoppa den på än på samma ställe som den andra kulan. Skruvade ihop och tändningsnyckeln gick inte att röra. Lossade på skruvarna till bakstycket lite och då gick den att röra. Tog isär igen och försökte hitta annan plats för kulan men tji. Satte ihop med bara en och allt funkar som det ska. Dock, sannolikheten att den kulan jag hittade på golvet kommer från något annat ställe än mitt tändningslås är lika med noll men var ska den sitta? Någon som haft isär och vet?

Om inte jag missminner mig så ramlade ur 2 stycken på mitt också, vet tyvärr inte var de satt då mitt lås var rökt och nytt införskaffades, är dock relativt säker på att det var 2.

Om inte jag missminner mig så ramlade ur 2 stycken på mitt också, vet tyvärr inte var de satt då mitt lås var rökt och nytt införskaffades, är dock relativt säker på att det var 2.

OK! Tack! Det blir till att ta isär och leta lite till då.

Hoppas att du kan hänga med på Bohusturen i år och utan feber.

Snart sommar och semester! (eller hur?) Och då blir det dags för The Thruxton Vättern Tour 2012.

Med tanke på semestrar, familjer och andra faktorer så kanske vi skall ge oss på att sätta några preliminära datum? Jag hittade en finurlig tjänst på nätet där alla som vill hänga på kan notera vilka helger man kan komma loss.

Skriv in ditt nick och vilka helger du kan komma med, så hittar vi en helg som passar de flesta. Länken har du här http://www.doodle.com/bwn6xf7b9nrvy7nx#table

Last edited:
Snart sommar och semester! (eller hur?) Och då blir det dags för The Thruxton Vättern Tour 2012.

Med tanke på semestrar, familjer och andra faktorer så kanske vi skall ge oss på att sätta några preliminära datum? Jag hittade en finurlig tjänst på nätet där alla som vill hänga på kan notera vilka helger man kan komma loss.

Skriv in ditt nick och vilka helger du kan komma med, så hittar vi en helg som passar de flesta. Länken har du här http://www.doodle.com/bwn6xf7b9nrvy7nx#table

Bra initiativ och en bra tjänst. Nu har jag varit inne och bockat för vilka dagar jag kan.

Tändningslåset fixat! Båda kulorna på plats. Problemet var att jag misstog mig på var en kula skulle placeras.Var den var felplacerad så blev det på något sätt en över. Tänkte om och då föll allt på plats.

Ready for tours!:D

Tändningslåset fixat! Båda kulorna på plats. Problemet var att jag misstog mig på var en kula skulle placeras.Var den var felplacerad så blev det på något sätt en över. Tänkte om och då föll allt på plats.

Ready for tours!:D

Grattis :tummenupp

Ny framfälg, 17" x 3,5", polerad alu kom idag..går direkt till pulverlackering..klarlack.

Tråden håller på att förtvina!!!! Liten update angående min hoj...shimsat färdigt kammarna idag och imorgon går bakhjulet till omekring med den nya 4,5" bakfälgen...nytt däck blir det också, dunlop roadsmart 2 160/70. Framfälgen 17 x 3,5 är också färdiglackad men jag väntar lite med den tills jag löst hastighetsmätarproblemet...har lite svårt att bestämma mig hur jag ska göra. Vem var det som bytte mätarsnäckan?? Speedtwin??

Spännande med hjulmodden! Skulle vara kul att höra hur du gör med stänkan fram också.

Firefish fick mig att fastna igår i alla fall.
_PER7817.jpg
Testade lite olika inställningar på gaffel.
8 på comp och 10 på returen kändes kanon! Synd att man inte kan ställa där bak. Kanske läge att uppgradera bak:) (skoja bara)

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025