ER6-tråden

Du har pm

Vad kostar slipon/pc/mappning? Det jag irriterar mig på klart mest är som sagt den starka motorbromsen i kombination med svagt bottenvrid, har kört en BMW F650 GS (också en parallelltwin men på 800 kubik), den har nästan exakt samma toppeffekt som ER6:an men klart mer mos i botten tack vara mer kubik, men den hade också mycket svagare motorbroms, tycker den var mer "harmonisk" att köra ur den synvinkeln... Men går det att få mer vrid i botten/mellanregistret för rimlig peng (och att den inte väsnas för mycket) så får det nog bli en sån investering pronto.

Däcken ja... fram sitter ett Dunlop Radial, bak sitter ett Pirelli Diablo, kanske ingen optimal kombo?!

Spegelförlängarna är av intresse, vad vill du ha för de? :)
 
Tja!
Du verkar ha lite erfarenhet och koll med tanke på hur du kör på filmen. Jag är färsking och har en ny er6n-12.
Har du kört in din hoj redan "enligt boken" eller kör du den hårda vägen? Vet att många har diskuterat just detta men tänkte kolla hur du/ni på er6 tråden har/gör med era nya maskiner?

Vore också trevlig med några nya vänner som man kan träffa och köra, glida, raca eller bara köra lite härliga stunts med:)

Vi höres!

Litet klipp från min knutstorps körning i fredags med nya hojen :)
Enjoy!
Roadsmart 2 orginal däck är de som jag kör på där.

http://www.youtube.com/watch?v=kjr708w5C3Q&feature=youtu.be
 
" kör den som vanligt" citerat från säljaren , men tokvarva inte.
Nu har den rullat 180mil och det är först nu motorn fått riktigt bra med mos :)
Den var inte alls så livlig som den är nu för 50mil sedan , blir väl så när allt slitit in sig :)
 
Last edited:
Var på avrostning idag på Bromma, ganska nyttigt, var minst fem incidenter med tappade/vurpade hojar, varav minst två i bromsprov... Såg en HD köras iväg med bärgningsbil... :näsblod känns tryggt med ABS, tycker er-6:an med ABS är väldigt odramatisk att stämpla på max med broms på :tummenupp
 
Trevlig hojsommar önskar en f.d ER6-ägare! :tummenupp





pssst! Skaplig statistik på denna tråd:

Svar: 9 954
Visningar: 1 019 986


 
Last edited:
Någon som kör strypt ER6?
Handlaren sa att strypningen bara tillät 1/3 gas, men jag har lyckats varva den till strax över 9k...
Hur är det för övriga..?

Skickat via Tapatalk 2
 
Vad är ett rimligt pris att begära för en ER-6F 2010 med ABS & 400mil på mätaren egentligen (som ny/pedantskött etc)? Privat eller som inbyte.. Har kollat runt på blocket lite senaste veckorna med är ganska skralt utbud än så länge. Skickar med ett arrowslipon och sportsbar dessutom men det lär man väl inte få några kronor för. Är riktigt sugen på att byta till en 690 smc nu i sommar. :crash
 
Vad är ett rimligt pris att begära för en ER-6F 2010 med ABS & 400mil på mätaren egentligen (som ny/pedantskött etc)? Privat eller som inbyte.. Har kollat runt på blocket lite senaste veckorna med är ganska skralt utbud än så länge. Skickar med ett arrowslipon och sportsbar dessutom men det lär man väl inte få några kronor för. Är riktigt sugen på att byta till en 690 smc nu i sommar. :crash

55-57k tycker jag är ganska rimligt att begära för en f som är två år gammal. Man får räkna med att det kommer en service ganska snart efter köpet.
 
Någon som kör strypt ER6?
Handlaren sa att strypningen bara tillät 1/3 gas, men jag har lyckats varva den till strax över 9k...
Hur är det för övriga..?

Skickat via Tapatalk 2

Körde strypt någon gång, ja 1/3 dels gas stämmer nog. 130 tror jag fick upp den till, men du menar inte 9k på 6an va?
 
Körde strypt någon gång, ja 1/3 dels gas stämmer nog. 130 tror jag fick upp den till, men du menar inte 9k på 6an va?

Nix, testade en sväng igår och fick upp den i 140, varvar runt 6k på 6an...
Strypningen är inte lika enkel att plocka bort på -12an heller, ramen sitter i vägen :huvet
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top