ZX10R-tråden

Recall på årsmodell 08. Tydligen nåt fel på laddningsregulatorn, kan överhettas och som i sin tur kan innebära "okontrollerad" laddningsspänning, har du köpt beg så är det värt att kolla upp.

Last edited:
Recall på årsmodell 08. Tydligen nåt fel på laddningsregulatorn, kan överhettas och som i sin tur kan innebära "okontrollerad" laddningsspänning. Vilket jag tolkat på ren svenska: Batteriet laddas ur och motorn stannar, vilket jag finner högst osannolikt men har du köpt beg så är det värt att kolla upp.

Överhettad regulator och "okontrollerad" laddningsspänning kan ge för hög spänning och bränna sönder en hel del dyra saker....

pcv tps kalibrering gen4

Har installerat pc5 på min zx10r 2011 idag men får inte rätt på tps calibreringen! någon som vet hur man gör för det funkar inte som det står i manualen! Funkar inte som man gjorde på 08 heller!
Någon som har pc5 på sin gen4 som kan kolla vad det står för värde i pc programmet tps calibration?
Har fått rätt på tomgångs värdet minimum voltage (1.19) och då visar det throttle 0%.Vad jag behöver är maximum voltage vid 100 % throttle.
Tacksam för hjälp!

Det är väl bara på zx10r 08-10 och zx6r 09-12?!?
Frugan har fått brev om det på sin zx6r 09 och jag fick på min sålda zx10 08,men inte på min 11!:va

Polaren kanske läste fel då :) Jag har inte fått nått brev hem, iofs fick jag inte för kabelhärvan heller...

Får väl återkomma när den är servad då, mitten på Maj ;)

Hittade rätt sätt att kalibrera tps!
I Pcv pappersmanualen står det engine off och i manualen i pcv programmet står det engine on, press reset, full throttle, press ok!
Nu funkar det som det ska! :D

Konstigt det är olika instruktioner i manualerna!

Hallå!
Någon som har en service manual till en zx10r -08 att maila?
Eller rep handbok?

// Danne

Överhettad regulator och "okontrollerad" laddningsspänning kan ge för hög spänning och bränna sönder en hel del dyra saker....

Min regulator rök 2 gånger innan Kawasaki ringde och ville byta ut den en 3e gång.. Alla som inte bytt ut den - gör det! Det är mindre roligt när hojen dör 10 mil från närmsta tätort (för att inte tala om att det kan vara livsfara). Jag har ialf en 2009:a och vet tyvärr inte exakt vilka årsmodeller som berörs..

Last edited:
Hittade rätt sätt att kalibrera tps!
I Pcv pappersmanualen står det engine off och i manualen i pcv programmet står det engine on, press reset, full throttle, press ok!
Nu funkar det som det ska! :D

Konstigt det är olika instruktioner i manualerna!

Fixarjocke.. du skulle klara det utan manual! Jag är också sugen på en gen 4 men Kawasaki Thailand bytte ut zx-10r mot z1000 pga dålig efterfrågan:(

Jag har inget vettigt att komma med annat än att berätta vilken kanonhoj 04:an är. Den är helt hysterisk, jag hade en 08 GSXR 1000 förra året men jag trivs mycket bättre på den här. Vilket riffa det är i motor, skickade upp på bakhjulet i 200 på 5:an idag utan bekymmer :banana Men den är extremt nervös, en styrdämpare hade nog vart en bra pensionsförsäkring, den ruskar i styret i tid och otid.

Om det är någon som tittar in i tråden som e sugen på en zx10r eller känner någon som vill ha en så har jag ett fint exemplar till salu. En 04:a.

Bifogat

• uploadfromtaptalk1333825592135.jpg
    uploadfromtaptalk1333825592135.jpg
    116.8 KB · Visningar: 87
Behöver byta mitt bakdäck inom kort. Är det märkbar skillnad mellan 50 eller 55-profil på ett 190 däck? Sitter 190/50 på nu.

Behöver byta mitt bakdäck inom kort. Är det märkbar skillnad mellan 50 eller 55-profil på ett 190 däck? Sitter 190/50 på nu.

Beroende på märke så kan du få uppåt 2 cm högre sitthöjd, med anda ord svar ja:) Kan göra hojen väldigt lättsvängd vilket är en fördel på bana men kan skapa mycket oro i framänden på gata...

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025