Superbike VM Imola!

Tror och hoppas på Tom idag. Det verkar som att dom har bra koll på kawan.
Sedan hoppas jag att BMW boysen bjuder upp till dans också, så att gubbarna Max och Carlos får kämpa lite.

Sedan tycker jag att det är " roligt " att se att dom faktiskt kan göra highsiders idag. Tänker på rea nu på imola och Checa på PI.
Självklart tycker jag inte det är roligt att se dom smälla i backen på det viset. Men det faktum att dom inte kör med full TC och andra hjälpmedel.
Tycker att dom borde förbjuda TC, LC och WC på både WSBK och Motogp hojar, och låtar föraren avgöra.
Precis som dom gör i BSB i år, ska bli roligt att se !

Sedan tycker jag att det är " roligt " att se att dom faktiskt kan göra highsiders idag. Tänker på rea nu på imola och Checa på PI.
Självklart tycker jag inte det är roligt att se dom smälla i backen på det viset.

Håller med! Fast jag uttrycker det som att jag är förvånad att de highsidar! Trodde TC:n tog hand om alla "hamfists"

Håller med! Fast jag uttrycker det som att jag är förvånad att de highsidar! Trodde TC:n tog hand om alla "hamfists"

Håller med dig där. Jag blir också förvånad när man ser sådant. Men samtidigt glad och hoppfull på något lustigt sätt.
Man vill ju att det där momentet av fara. Att dom ligger på gränsen och att det kan gå åt helvete när som helst

Kawan verkar ha ramproblem tål inte en liten touch:brinnerup Bergman Krasch eller andra problem?

Bergman såg ut som han hade tekiska problem!?

Så säkert av Checa. När Sykes inte kunde skaka av sig Checa på de fem första varven så visste man att Checa skulle vinna.

Hur fan kan Bergman ha problem med chassiet när man är testförare för o har full support av Öhlins :confused:

BWG-Kawan var iaf. blixtsnabb på rakorna! :crash

Bergmans motor gick sönder på kvalet så han fick starta på 22a plats. Grym start och låg på 13e plats när reservmotorn han kör med också går sönder :(

Trist start men på Assen hoppas jag han får revansch.

/Nitrous

Lite märkligt att inte sykes fick köra igenom depån? Tyckte han genade nästan varje gång över kurbsen i sista kurvorna!
Men de kanske räknade att köra över sanden:va

Man ser också att 6+ kilo inte spelar så stor roll!

Last edited:
Stabilt av checa som vanligt. Lite utdragna race överlag annars tycker jag, hoppas på tightare race framöver :banana

Bara att gratulera Sykes till två fina 1000cc vinster.

Back