Tack!!Ska säga det till gubben, han har säkert redan koll på det, mek som han är! Grymt fin cykel btw !
![]()
Lungt ingen fara.
bara roligt mer flera ducaster.
man träffar ju inte på så många med 1098s på vägarna..

grym cyckel själv
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tack!!Ska säga det till gubben, han har säkert redan koll på det, mek som han är! Grymt fin cykel btw !
![]()

Har just nu 3 Duccar och är rätt nöjd, fast 1098an ska jag sälja för jag kör aldrig den. Någon som är intresserad, hör av er ! Nyskick, aldrig banplågad, pimpad rätt bra ! FB :" drpalle"
Ducce klubben är bra att gå med i...måste nog själv göra det igen. Bra och kul folk och tillgång till en jävla massa samlad erfarenhet.
Jag kör avställningsbar försäkring på 1098 eftersom jag kör den så sällan.
Det där med spänningsregulatorn kan nog stämma, jag hade problem med batteriet med jämna mellanrum (bytte nyligen) och det är vad det kan bero på.

Men svarta plasen kunde han ha bytt där det går...Inte steek !![]()

Kongo:
kan även rekomendera att köpa ett verktygskit på ebay eller nån annanstans till att kunna spänna kedjan och till att plocka av däcken. (du kanske får det av den snälle fabrorn då är det ett plus eller nån polare att låna av)
så du själv kan bytta och handla däck vart du vill och inte är bunden till nån ducce verkstad som tar bra pröjs för däcksbytte eller kedjespänning...
jag pynta en 500 har jag för mig
typ nått sånt köpte jag på ebay.
http://www.ebay.com/itm/Ducati-1098...Parts_Accessories&hash=item35ba3ecf79&vxp=mtr
Kongo:
kan även rekomendera att köpa ett verktygskit på ebay eller nån annanstans till att kunna spänna kedjan och till att plocka av däcken. (du kanske får det av den snälle fabrorn då är det ett plus eller nån polare att låna av)
så du själv kan bytta och handla däck vart du vill och inte är bunden till nån ducce verkstad som tar bra pröjs för däcksbytte eller kedjespänning...
jag pynta en 500 har jag för mig
typ nått sånt köpte jag på ebay.
http://www.ebay.com/itm/Ducati-1098...Parts_Accessories&hash=item35ba3ecf79&vxp=mtr
dumt att kasta pengar i sjön.
Är de verktygen ett måste, eller man kan fixa det med lite god vilja, lite uppfinningsrikedom och en hylsnyckelsats? På min ST4 så räckte det i alla fall.
Grejen som ser ut som ett T är väl bara för att vrida hjulaxeln fram rätt? Och vad används verktyget till som ser ut som en skära? Och den svarta grejen, den misstänker jag är Ducatis egen hylsa för hjulaxelmuttrarna?

Självklart kan man fixa det mesta utan dessa "special-tools" men vill man tatta med skiftnycklar och annat och förstöra ytor för att man ska snåla med nån krona på verktyg när man köper fina hojar för 50 000-200 000kr?
Är de verktygen ett måste, eller man kan fixa det med lite god vilja, lite uppfinningsrikedom och en hylsnyckelsats? På min ST4 så räckte det i alla fall.
Grejen som ser ut som ett T är väl bara för att vrida hjulaxeln fram rätt? Och vad används verktyget till som ser ut som en skära? Och den svarta grejen, den misstänker jag är Ducatis egen hylsa för hjulaxelmuttrarna?

Köpte en risig 999 mest för att testa en twin, va fan måste ju pröva.......
Nu är jag helt rökt !
Stänkte på en Italieninspirerad lack och blev kär.
Tvättar och fejjar värre än en kärring och köper fina presenter (fotpinnar,kolfiberdelar mm) till den så fort det går.
Nu har hon fått två set bankläder också
View attachment 356769View attachment 356770View attachment 356771

Haknyckeln till kedjespänning på enkelsvingen följer väl med i orginalverktygskittet? Gjorde det på min Multistrada iaf. Kostar å andra sidan inte så många kronor.QUOTE]
Du har nog rätt där har nått svagt minne av en sådan i den mininala väskan är aldrig där och sprätter..

Haknyckeln till kedjespänning på enkelsvingen följer väl med i orginalverktygskittet? Gjorde det på min Multistrada iaf. Kostar å andra sidan inte så många kronor.
Hylsan till bakhjulsmuttern är oumbärlig om man vill kränga gummi själv. Vänder man på vissa modeller passar den även till muttern till framaxeln. Använde min förra helgen det det var dags för omsulning. Slogs då av hur underbart det är med enkelsving, kedja/drev och broms bara hänger kvar så där trevligt.Hjulet sitter alltid rakt också.
Vad kostar säj en service med byte av remmar då? Skickat in förfrågningar till Ducati stockholm och AVA, men inte fått svar än...![]()
Lite långt att åka för att serva cykeln, bor i Uppsala, sthlm är nog bättre, eller eg. vilken hojmek som helst som KAN, Ducati har ju snålgaranti i 2 år sen den har ju redan gått ut, så bara någon som kan är ok..Jag kan tipsa om Italia Bike Center i Arboga.
Både trevliga och proffessionella.
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!