Ducatister! Här kommer en nyfrälst! (med lite frågor)

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Hej !
Har kört 5st R1 i rad, bra och snygga hojar, men i år så kände jag bara att jag ville testa något annat, har länge suktat efter 1098 och nu äntligen ska hon bli min, jag och säljaren är överäns, hion ska bara besiktas och grejas lite med så är hon min.:rock

Om hojen: En 1098 S -07 som endast gått 352 dokumenterade mil! Ägs av den enda ägaren , en 63-årig proffshojmek (b.la varit anställd hos Suzukis racingstall) som har rustat den med i stort sätt ALLT som går, t.ex quikshift, helsystem, PC3, racedatabox, öppen kopplingskåpa... Han gillar att bygga och uppgradera, har även bytt ut visst innandömme i öhlinarna, hojen ser (och är ju nästan milmässigt ) ny ut!

Kommer bli fantastiskt!

Nu mina frågor:
1. Var försäkrar ni era Duccar? Något bolag som brukar vara bättre?
2. Allmäna Ducatiråd tas gärna emot, förutom att drivremmar ska bytas regelbundet, är det något annat som är annorlunda med skötsel osv?

Ducceklubben, bra eller anus? Värt att vara med?

Tack för svaren, kommer bli en fantastisk sommar!425374_10150609234299702_652994701_9226764_992242582_n.jpg
 
Giller inte dig! Eller den hojen:( Jefla skithoj! Ingen kvalité alls). Den kommer att rasa innan du startat den.
Men jag kan offra mig och ta över dina bekymmer
för en symbolisk summa. Du behöver inte betala mig många tusenlappar!
 
Nice grattis! :tummenupp

Tittat på den några gånger...

Är själv inställd på en 1098 till denna säsong!



Tycker det är lite fel med Yoshimura på en ducce dock, men det är ju en smaksak! :va
 
Den som står/stod på Honda City i Väsby?

Glöm inte att ha kvar pengar till servicekostnaderna :gnissla
 
Ducceklubben ska tydligen ha jäkligt bra organiserade bandagar. En kompis köpte en 996 banhoj just bara därför.
 
Remmarna ska du byta enligt manualen. Bara att följa servicen så funkar det prima.

Försäkringsmässigt brukar Ducatis sporthojar vara lika dyra som japaner att försäkra. Ring runt till alla och kolla.

Ducatiklubben är väldigt bra. Trevliga människor som gärna hjälper dig på forumet. Allt detta för en skitsumma på 350:- per år (har jag för mig det är.)
 
Remmarna ska du byta enligt manualen. Bara att följa servicen så funkar det prima.

Försäkringsmässigt brukar Ducatis sporthojar vara lika dyra som japaner att försäkra. Ring runt till alla och kolla.

Ducatiklubben är väldigt bra. Trevliga människor som gärna hjälper dig på forumet. Allt detta för en skitsumma på 350:- per år (har jag för mig det är.)
 
Remmarna ska du byta enligt manualen. Bara att följa servicen så funkar det prima.

Försäkringsmässigt brukar Ducatis sporthojar vara lika dyra som japaner att försäkra. Ring runt till alla och kolla.

Ducatiklubben är väldigt bra. Trevliga människor som gärna hjälper dig på forumet. Allt detta för en skitsumma på 350:- per år (har jag för mig det är.)
Kan klart vara värt den lilla summan! Appropå service, är det verkligen SÅ mycket dyrare än japs?
 
Har kört en del japanskt och under tiden jag haft min hoj, 1 år och lite till så har jag inte märkt något annorlunda kvalitetsmässigt.

Servicen är väl lite dyrare men det beror mer på biscayas jävla överpriser... lika bra att lära sig byta remmarna själv då dessa hojar börjar bli till åldern. Då vågar man mer.

Nu säljer jag min också :( Jävligt ledsen över det men har inget val, blivit precis av med jobbet och ska plugga i augusti så jag har inte råd att försäkra den egentligen så den måste bort.

http://www.blocket.se/goteborg/Ducati_1098S_39207475.htm?ca=15&w=3

Snacka om att det tog emot när jag körde dit den (premiärturen för i år). Vilken hoj, vilket ljud :)

Panigalen får det bli... om några år. Den enda ersättaren jag kan tänka mig, annars får det bli en 1098:a igen :)
 
Nice grattis! :tummenupp

Tittat på den några gånger...

Är själv inställd på en 1098 till denna säsong!



Tycker det är lite fel med Yoshimura på en ducce dock, men det är ju en smaksak! :va
Tyckte väl jag med lite, däremotvar det ett riktigt snyggt system, som lät sjukt bra, ska fråga honom varför han inte har Termisar... Kan väl också vara lite kul att inte vara som alla andra :rolleyes:, eftersom gubben varit ett freak gällande vad han gjort på den så finns det säkert en anledning...
 
Kan klart vara värt den lilla summan! Appropå service, är det verkligen SÅ mycket dyrare än japs?

Det som gör en ducce lite dyrare är att ventilerna ska kontrolleras på varje service (Bortsett Multi 1200 och Diavel) samt att remmar ska bytas. Men sådan skillnad är det inte. Tycker iaf inte jag.
 
Jag trodde inte på det där med tröjor, dekaler, emoizione, känsla, själ, grappa och sektbeteende innan jag körde Ducati.
Nu förstår jag precis. :)

Grym hoj! Välkommen in i skiten.
 
Välkommen in i träsket..
Tog ut min igår för en liten tur. (man blir så glad)
DSC_0437.jpg

lite bla bla bla.
Jag kör länsförsäkringar pyntar 12 loppor för helårs/hel försäkring "glömde säga att jag var 29 år när jag täkna den" nu 30 så kanske sjunkit nån 100 lapp..
En brist på 1098 är spänningsregulatorn sitter underbatteriet och nära grenröret blir varmt där och slutar funka.
Märkte det en varmsommar dag förra året när inte hojen ville starta två dagar innan lelleträffen. :( (man kan även få nån liten varnings triangel på displayn)
Det var tydligen en återkallelse från ducati som min förra ägare glömt att lämna in och gjort kostar inget.
Ducati monterar dit värmeskydd, ny spänningsregulator och modifjerat hållare till batteri och spänningsregulator
Panik ringde till italanbike center de skicka det express och jag monterade på allt nästa dag jag fick visst göra jobbet själv men det var ju panik. :)
Titta så värmeskyddet är där och det gjort så slipper du det jobbet i sommar.

Finns även två små relä som sitter till höger om batteriet ganska, lite halv dålt där. (den ena är till fläkten och den andra till insprutningen om intresseklubben vill antäckna) :tuttar
Smörg kontkterna med kontaktfett för att hålla väck fukten så slipper du nån felkåd.

Sedan är det bara att tuta och köra. :banana
De är de två felen jag harr haft på min
 
Last edited:
Välkommen in i träsket..
Tog ut min igår för en liten tur. (man blir så glad)
View attachment 356552

lite bla bla bla.
Jag kör länsförsäkringar pyntar 12 loppor för helårs/hel försäkring
En brist på 1098 är spänningsregulatorn sitter underbatteriet och nära grenröret blir varmt där och slutar funka.
Märkte det en varmsommar dag förra året när inte hojen ville starta två dagar innan lelleträffen. :( (man kan även få nån liten varnings triangel på displayn)
Det var tydligen en återkallelse från ducati som min förra ägare glömt att lämna in och gjort kostar inget.
Ducati monterar dit värmeskydd, ny spänningsregulator och modifjerat hållare till batteri och spänningsregulator
Panik ringde till italanbike center de skicka det express och jag monterade på allt nästa dag jag fick visst göra jobbet själv men det var ju panik. :)
Titta så värmeskyddet är där och det gjort så slipper du det jobbet i sommar.

Finns även två små relä som sitter till höger om batteriet ganska, lite halv dålt där. (den ena är till fläkten och den andra till insprutningen om intresseklubben vill antäckna) :tuttar
Smörj kontkterna med kontaktfett för att hålla väck fukten så slipper du nån felkod.

Sedan är det bara att tuta och köra. :banana
De är de två felen jag harr haft på min
Tack!! :) Ska säga det till gubben, han har säkert redan koll på det, mek som han är! Grymt fin cykel btw !:tummenupp
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top